Varför collegetröja?

pageer

-
Gick med
22 Aug 2003
Hoj
Ducati 750 ss -97, Honda GL1000 -79
emullo skrev:
Tror nog mitt försök till att vara ironisk oxå gick åt heeelvet... :D

Men e du inte liiiite cool ändå..

Nix.. jag är ruskigt ball, inte cool! Det är ungefär lika stor skillnad som det är på våra hojar. :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Superlight skrev:
Du kan oxå bli cool! Beställ Din tröja via pg 90 1950-6 och ange din storlek!

Text: "Skratta inte Svensson, din dotter kan ligga i baksätet!" på ryggen.

eller i bakcutsen... :va

Det som gör att det blir lite varmare med en tröja på är t.ex om man som jag har ett perforerat ställ så pressas inte luften rakt in genom hålen utan slås sönder unjefär som ett brusskydd på en mickrofon om ni förstår hur jag menr.

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Tröja utanpå skinnstället e gay :fakta Det är en sak att ta på sig en jacka övar när det är kanske kallare än -5C. Och ni som kör med tröja för att inte skita ner ert fina dyra ställ så missar man ju poängen med ett snyggt ställ? :va
Slutsatts: De som kör med tröja gör det för att dom tror det ser ballt ut fast det är GAY!!! :brinnerup

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
acura skrev:
Tröja utanpå skinnstället e gay :fakta Det är en sak att ta på sig en jacka övar när det är kanske kallare än -5C. Och ni som kör med tröja för att inte skita ner ert fina dyra ställ så missar man ju poängen med ett snyggt ställ? :va
Slutsatts: De som kör med tröja gör det för att dom tror det ser ballt ut fast det är GAY!!! :brinnerup

och vad är det för fel att va lite gay då? Har man inget lila depåstöd får man väl försöka på annat sätt.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Jag frågade en customåkare en gång varför han hade fransar på styret. Han blev inte sur på mig utan sa bara "Det ser ballt ut när det fladdrar i vinden och det ökar känslan av fart". Min aktning steg genast, detta var en man som var ärlig med sin fånighet (eller var han fånig med sin ärlighet?).

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
K-Micke skrev:
Jag frågade en customåkare en gång varför han hade fransar på styret. Han blev inte sur på mig utan sa bara "Det ser ballt ut när det fladdrar i vinden och det ökar känslan av fart". Min aktning steg genast, detta var en man som var ärlig med sin fånighet (eller var han fånig med sin ärlighet?).

Jag tycker det ser ballare ut utan tröja, men det blir så jäkla skitigt. Det som en gång var sprakande vitt blir snabbt till dassgrått. + att en rem från min ryggsäck har fladdrat fram skavsår på ena sidan :( . hade Jag haft tröja från början hade stället fortfarande sett nytt ut. Men jag var lika skeptisk till de då som många är här nu och det fick jag betala för. :mattias

acura

Root
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
-
Tycker att det låter liiiiiter poser med att ha tröja för att hålla skinnet i nycksick. Tar man av tröja när man stannar då eller?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
acura skrev:
Tycker att det låter liiiiiter poser med att ha tröja för att hålla skinnet i nycksick. Tar man av tröja när man stannar då eller?

Må så vara men jag tycker det känns bättre att stället håller några år längre när det kostar 10k. Visst man kan ju smörja med bäverfett hela tiden men jag är lat.

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Jag tycker att det bara är jobbigt med en fladdrande tröja om man ska köra på lite fortare. Är det posing som gäller så åker tröjan på. Löjligt som fan igentligen :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
vtwin skrev:
Jag tycker att det bara är jobbigt med en fladdrande tröja om man ska köra på lite fortare. Är det posing som gäller så åker tröjan på. Löjligt som fan igentligen :D

Nej det är fint när det fladdrar lite.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
BritishMetal skrev:
Varför har alla racingputtar collegetröja

Har hört några coooola killar tala om att man vil se biffig ut. Själv tycker jag att jag e tillräckligt biffig utan tröja. Med tröja förlorar man ju hela vitsen med skinnställ, nämligen at man slipper allt fladder.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Teo skrev:
Må så vara men jag tycker det känns bättre att stället håller några år längre när det kostar 10k. Visst man kan ju smörja med bäverfett hela tiden men jag är lat.

Det här e ju nästan komiskt. Låter du hojen stå i garaget för att den är dyr och inte ska bli smutsig oxå eller?
Mitt skinnställ e helt svart på det vita och jag har bara haft det sen i april, men det ser ju klart råare ut att ha ett skitigt skinnställ och en hjälm med lite märken på. (-Så det märks att man varit med lite.), än att ha ett färgsprakande ställ med en töntig tröja utanpå så man ser ut som en mupp, men tror man ser biffig ut.

Nä usch. Gå till gymmet och lär er tvätta :tungan

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...