Varför denna hetsjakt på mc-förare !?.

Lullen

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2012
Hoj
Cbr600rr -05
Vad är detta för någon form av dj_vla övervakning och får man lov att göra så här överhuvudtaget när den personliga integriteten annars är så viktig.
Personlig integritet viktigt? Kanske på 90-talet men inte år 2013. Den stora massan tycker att bekämpning av brott är viktigare...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men du bor väl i Skåne? När jag råkat zappa förbi Grannfejden har samtliga kombattanter pratat skånska.

I Sthlm är problemet mer alla egotrippade karriärsmänniskor. De orkar inte hassla med hojåkare, de byter tre filer på raken när de pga mailande ser att de håller på att missa sin avfart med förmåns-Q5:an. Pga självcentrerad omvärldsuppfattning är de lika jävliga mot alla trafikanter, de finns ju inte.

Satan vad roligt det är när bylingen fått stopp på en sån där världsmästare. Stort drama på väggrenen när samhällsbäraren försöker förklara för konstapel Andersson och Petterson vilket misstag de har begått.

Jag har blivit trängd, prejad och kört omkull pga bilister under mer än trettio år på mc så jag vet ibland redan tidigt i trafiken när trubbel dyker upp på vägen framför mig.Jag har blivit utsatt för ren dårskap av bilar som kommit upp jämsides och helt oförklarligt gjort utfall mot hojen som att gunga fram och tillbaka mot mig.Varför vet jag inte när jag absolut inte provocerat någon.

Man har hindrat mig från att köra om och när jag väl kommit om så har jag skakat på huvudet och sett personer i bilen som suttit och hånskrattat åt alltihop.Så visst, jag har både sett och upplevt händelser som är svårförklarliga ur en logisk synpunkt.Jag har haft bilister som gjort omkörningar rakt emot mig där jag förmodligen avlidit om jag inte panikbromsat och gått till kanten för att sedan bara se dom försvinna i backspegeln utan minsta vidare förklaring.

Jag är ingen garageputsare av hojen utan tillbringar vanligtvis ca 1500 mil eller mer på hojen varje säsong under skiftande väder från början på Mars till slutet av November så jag har både sett och upplevt många hjärtliga ögonblick från andra trafikanter men tyvärr även rent sabotage från andra trafikanter.

Just därför är jag frågande till varför vi nu ska börja bli smygfotograferade på våra mc.
Fy bubblan rent ut sagt. :mad:

Last edited:

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Lite lustigt att dom som är mest upprörda på "bilister är dom som är reggade från 2011-2013 oftast relativt unga med nytagna körkort

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Verkar otroligt märkligt att någon skulle öppna bildörren för att stoppa någon. Dels får du skador på bilen, och istället för att köa får du börja skriva skaderapporter och bli än mer försenad....

har aldrig under mina 13 år råkat ut för, eller hört någon annan säga att de råkat ut för det.

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
ja du då kan du ju förklara hur du tror att de här kunde ha gått, tror du att man stoppar kniven i någon för att döda oxo eller

http://www.youtube.com/watch?v=CbTZkZTYkaM

Men ojojoj, här va de mycke hängslebyxa å banjo!! Tror inte hojarna höll hastigheten precis, å bilisten va ju inte klok heller.. Kan ju vara så att de kommer väldigt många hojar på den vägen i hög hastighet å de retat honom länge, å nu rann de över.. Fortfarande inte rätt att bete sig så med bilen, men ingen av dom va väl oskyldig?!?

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Hoj
Ducati MS 1100S
Verkar otroligt märkligt att någon skulle öppna bildörren för att stoppa någon. Dels får du skador på bilen, och istället för att köa får du börja skriva skaderapporter och bli än mer försenad....

har aldrig under mina 13 år råkat ut för, eller hört någon annan säga att de råkat ut för det.

Inte öppnat dörren men försökt att hindra mig att smyga om vid stillastående kö genom att svänga ut bilen för att stänga till vägen. Har hänt flera gånger. Och det är MYCKET medvetet gjort.

021

Guest
Förstår egentligen inte vad du skriver - pratar du så här också ?

lät lite konstigt kanske, jag mena att om det finns dom som prejar vid omkörning så är det väll inte omöjligt att någon slår upp dörren heller. själv har jag inte haft nå problem i trafiken, men dessa videos får en att fundera lite tycker jag

021

Guest
Men ojojoj, här va de mycke hängslebyxa å banjo!! Tror inte hojarna höll hastigheten precis, å bilisten va ju inte klok heller.. Kan ju vara så att de kommer väldigt många hojar på den vägen i hög hastighet å de retat honom länge, å nu rann de över.. Fortfarande inte rätt att bete sig så med bilen, men ingen av dom va väl oskyldig?!?

nej absolut inte, ingen gör väll rätt men att preja någon är ju helt sjukt tycker jag

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Jag har bara kört hoj ett år men redan varit med om flertalet liknande geningar genom kurvor som han gör i filmen, självklart på kurvig fin väg då men jag förstår inte vad dem tjänar på det?! sjukt onödigt och dom har ju inte direkt koll på om man kommer och kör om då så det är ju jävligt farligt.. men det är väl hela tanken..

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...