Jag har blivit trängd, prejad och kört omkull pga bilister under mer än trettio år på mc så jag vet ibland redan tidigt i trafiken när trubbel dyker upp på vägen framför mig.Jag har blivit utsatt för ren dårskap av bilar som kommit upp jämsides och helt oförklarligt gjort utfall mot hojen som att gunga fram och tillbaka mot mig.Varför vet jag inte när jag absolut inte provocerat någon.
Man har hindrat mig från att köra om och när jag väl kommit om så har jag skakat på huvudet och sett personer i bilen som suttit och hånskrattat åt alltihop.Så visst, jag har både sett och upplevt händelser som är svårförklarliga ur en logisk synpunkt.Jag har haft bilister som gjort omkörningar rakt emot mig där jag förmodligen avlidit om jag inte panikbromsat och gått till kanten för att sedan bara se dom försvinna i backspegeln utan minsta vidare förklaring.
Jag är ingen garageputsare av hojen utan tillbringar vanligtvis ca 1500 mil eller mer på hojen varje säsong under skiftande väder från början på Mars till slutet av November så jag har både sett och upplevt många hjärtliga ögonblick från andra trafikanter men tyvärr även rent sabotage från andra trafikanter.
Just därför är jag frågande till varför vi nu ska börja bli smygfotograferade på våra mc.
Fy bubblan rent ut sagt.