Varför drar man från polisen??

Varför drar man från polisen?


  • Antal röstningar
    0
Gick med
9 Jul 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki, ZR-7 (skrot) Ducati Monster S4 "Carbon edition"
Som frågan säger: Varför drar så många från polisen? Allt ifrån mopedister till sporthojs till cruiseråkare väljer allt som oftast att dra/ försöka dra från polisen. Varför är det så?

Jag vet att det kommer att svaras att det e för att man inte gillar farbror blå eller Polisen är dumma (eller liknande:brinnerup ) Jag undrade mer om det fanns några andra anledningar till att folk väljer att dra.
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Skulle tippa på att man dels inte vill ta konsekvenserna av sitt agerande i trafiken och delvis lite "ballfaktor" att snacka med polarna om.. men jag kan ju ha fel...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Saknar alternativet "för att jag kan" i pollen.

Det i kombination med att behålla kk kan ju vara en anledning.

Henrik
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
håller med asplind.....
kolla på hur många snutar som har ett självhävdelsebehov stort som kingkong..... det där är bara grabbar som blev valda sist på gympan i plugget.... men har blivit något att räkna med sen dom fick pickadoll.... så känner jag....
dom har 3 val som jag känner... antingen poliser, krogvakter eller nazister.... ingen ödmjukhet över huvud taget.....
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har inga backspeglar på min hoj så det bara blir så automatiskt att jag drar ifrån alla. Förlåt alla poliser, men jag kan inte hälpa det :(
Och de kör ju faktiskt oftast BMW, det är ju som att be om att bli förnedrad.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
håller med asplind.....
kolla på hur många snutar som har ett självhävdelsebehov stort som kingkong..... det där är bara grabbar som blev valda sist på gympan i plugget.... men har blivit något att räkna med sen dom fick pickadoll.... så känner jag....
dom har 3 val som jag känner... antingen poliser, krogvakter eller nazister.... ingen ödmjukhet över huvud taget.....

Självklart är det ju så :rolleyes: :huvet Den kommentaren skulle jag förvänta mig från en outbildad, vältatuerad kille med en kamphund i nithalsband. Om jag hade förutfattade meningar som dig.

Du blir utsållad ganska så fort på polisskolan om du har dessa grundtankar som person, sen att det råkar ramla in ett rötägg då och då är väl inte så jävla konstigt då det är människor som har hand om det hela.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag vill inte bli av med körkortet. Böter har jag råd med, iaf likviditetsmässigt, sen att jag inte vill betala böter är en helt annan sak.
Däremot skulle jag aldrig försöka bli jagad för skojs skull, helt meningslöst. Och egentligen ska man stanna, vilket jag också har gjort alla gånger jag har blivit stoppad :rolleyes:
 

Dr.Bike

Guest
Imbecilla svarsalternativ i pollen...

Finns bara TVÅ anledningar att man drar snuten:

- Vill inte betala böter

- Är inte beredd på att leva med indraget körkort

Allt annat är bull. Att ha dragit snuten är inget man snackar om, än mindre skryter om. Det är INTE hedervärt. Även om det kan vara ett nödvändigt ont.
Och de som tycker om att snacka om det efteråt, som en slags manlighetsrit är oftast folk med dålig självkänsla och/eller så pass pubertala att de just upptäckt att de har ett könsorgan...
 

Dr.Bike

Guest
Bingo.

Folk drar från polisen för att de kan.


Knappast.

"För att jag kan" är inget alternativ, eftersom om "åka fast" inte hade så orimliga proportioner i Sverige, så hade de flesta lugnt tagit ett par laxar i böter.

Men att bli av med kortet x antal månader är faktiskt värre straff (eller kan vara) än att misshandla någon.
Att bli av med kortet KAN i värsta fall vara = av med jobbet, av med försörjningsförmågan, tvungen att sälja huset osv osv...
Trafikförseelser är alltså inhumant hårt bestraffade.

I sig EN anledning till att dra snuten.
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Knappast.

"För att jag kan" är inget alternativ, eftersom om "åka fast" inte hade så orimliga proportioner i Sverige, så hade de flesta lugnt tagit ett par laxar i böter.

Men att bli av med kortet x antal månader är faktiskt värre straff (eller kan vara) än att misshandla någon.
Att bli av med kortet KAN i värsta fall vara = av med jobbet, av med försörjningsförmågan, tvungen att sälja huset osv osv...
Trafikförseelser är alltså inhumant hårt bestraffade.

I sig EN anledning till att dra snuten.

Jag trodde att kunna var enda anledningen till att man drog dom,kunde man inte skulle man ju bli tagen...

Jag är inte bra nog att testa så jag stannar och som någon annan skulle sagt böjer mig framåt och tar den där solen inte skiner.

Skulle nog om jag ansåg mig bra nog lämna platsen om kk hängde löst,kan bli lite jobbigt med flera månader tjänstledigt,men det är något jag inte får veta om jag fixar för jag försöker inte.

Henrik
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top