Varför drar man från polisen??

Varför drar man från polisen?

• Antal röstningar
    0

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Självklart är det ju så :rolleyes: :huvet Den kommentaren skulle jag förvänta mig från en outbildad, vältatuerad kille med en kamphund i nithalsband. Om jag hade förutfattade meningar som dig.

Du blir utsållad ganska så fort på polisskolan om du har dessa grundtankar som person, sen att det råkar ramla in ett rötägg då och då är väl inte så jävla konstigt då det är människor som har hand om det hela.

Det skulle kunna stämma i teorin. Efter ett tag så har tom poliserna fått nog av blattar, bajstattare osv och förser sig med en sund dos cynism, främlingsfientlighet och nyktert syn på livet. Även de som var mest idealistiska blir som folk i allmänheten efter ett tag. Polishögskolan var för de så länge sedan att det inte räknas.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Det finns många som åker ifrån polisen för att de kan, för att de får en kick av det, och för att kunna berätta om det för polarna. Mitt svar är för att man är ganska beroende av körkort men inte kan låta bli att köra för fort.

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
SV1000S -07
Hur många har egentligen kört ifrån en polis? Oavsett om man nu lyckas med den förseelsen så kommer det få konsekvenser om dem nu skrivit ned reggnr(?)

Jag känner att jag varken är en tillräckligt bra förare, tillräckligt snabb MC(?) eller litar på medtrafikanterna så pass att jag vill riskera mitt och andras liv för att försöka smita från något brott som jag faktiskt begått.
Jag kan tänka mig att det finns många av er som känner motsatsen men frågan är om inte den förmågan Ofta är överskattad av föraren?

Jag har sj fått för mig att det är en enormt stor skillnad mellan att köra fort på bana och att köra fort på landsväg med ett enormt adrenalinpåslag, negativ stress och rädslan av att nu åka fast, jag har inte sj råkat ut för det men det vore intressant att höra vad ni med erfarenhet har att säga?

Kalla mig feg eller mesig, det är kanske det jag är. Jag känner dock att jag vill värna över min flickvän, familj och mitt egna liv mer än över mitt förlorade körkort eller hålet i plånboken.
/ L

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
håller med asplind.....
kolla på hur många snutar som har ett självhävdelsebehov stort som kingkong..... det där är bara grabbar som blev valda sist på gympan i plugget.... men har blivit något att räkna med sen dom fick pickadoll.... så känner jag....
dom har 3 val som jag känner... antingen poliser, krogvakter eller nazister.... ingen ödmjukhet över huvud taget.....

Thats me!! Jävla mobbarskola :mad:

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
För att jag tycker dom är små äckliga individer med förlitensnopp komplex som tror dom kan bete sig hur som helst, otrevliga och dryga så in i helvete är dom också. Så skulle man stanna fick man använda en plasticpading, för inte nog med att dom ger än saftiga böter man får ju höra det där jävla tugget och hur man kör i minst en timme, snacka om att tjata hål i huvudet.
Så stanna för en nitisk battongriddare när man åker mc skulle jag inte göra för allt smör i småland, inte ens om jag inte hade gjort något. Det spelar ju ingen roll om man är laglydig så man kräks, dom kan ju iallafall hitta något skit att sätta din en för, till exempel lilla röda reflexen, den låter för mycket, dålig skyltbelysning mm.... Och moraltalet om hur dumma i huvudet SH åkare är får man ju fast man åker i en bil.

Så nu känns det lite bättre...

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Synd att man inte kan använda alla alternativ i "Pollen"...
Men jag har iaf tappat förtroendet mer och mer för det svenska rättsystemet på sista tiden.

apajävel!

Mvh..

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
varför finns inte ett alternativ för dom som inte skulle försöka dra snuten?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
varför finns inte ett alternativ för dom som inte skulle försöka dra snuten?

Dom kanske bara ska låta bli att svara på frågan "Varför drar man..."

Dom kanske kan svara i tråden "Skulle du försöka dra...."

Bara en tanke?

Jag stannar, om det nu inte skulle finnas en uppenbar smitväg dät poliserna inte KAN följa efter mig.
Jag kör så dåligt när jag blir stressad och har så gammal moppe....

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducce å Verte
E väl inte konstigare än att folk i gemen har en tendens att sticka från polisen när de slagit nån, klottrat, stulit nåt, brassat satan etc. om de har möjlighet. Inte speciellt vanligt att folk gladeligen tar konsekvenserna av ev. övertramp om det finns en rimlig möjligt att slippa undan. Sedan spelar straffet in med, ju mer å förlora desto mer finns att vinna på att ta chansen och sticka. Inte för inte att flyktfara finns med som en parameter att ta med i beräkningen i viss lagstiftning bl.a. gripande och häktning.

dom har 3 val som jag känner... antingen poliser, krogvakter eller nazister.... ingen ödmjukhet över huvud taget.....

Till skillnad ifrån den förbluffande ödmjukhet du ger prov på?

Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tycker det kan vara lite svårt det där...

Vet jag med mig att jag inte gjort något fel (oavsett fordon) då stannar jag gladeligen och pratar en stund. Kul att se vad dom har att säga. Ofta får man sig ett gott skratt efteråt.

Däremot om man brassar förbi i 150-200 knyck på E4:an (eller nån annan väg för den delen), då kan det vara lite svårt tycker jag. Då håller man ju en så pass hög hastighet att det i princip inte finns någon vits i att stanna. :)

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Jag håller med Dan, man behöver ju inte brassasatan, räcker med att le, vinka och åka...

För att slippa en massa bekymmer.

Sen behöver man inte "dra" ifrån dom det räcker man åker därifrån.

Men shit. Riskera ditt eget och andras liv gör du nog fan mer på favvovägen än när farbror blå hoppar fram med lasern. För det andra: FÖRARANSVAR, inte ägaransvar...

Visst, man kör som man själv vill, men har du inte gjort något så kan du ju stanna, så helylle som du verkar så blir det väl en trevlig pratstund, för en annan blir det automatiskt indraget kort, ombesiktning och dryga böter.

Jag kör, men jag lovar att jag kör värre UTAN polisen i hasorna, är ju ganska viktigt att INTE klota när snuten blinkar och vinkar och hoppar och skriker att man för i helvete skall stanna :arsele

Hur många har egentligen kört ifrån en polis? Oavsett om man nu lyckas med den förseelsen så kommer det få konsekvenser om dem nu skrivit ned reggnr(?)

Jag känner att jag varken är en tillräckligt bra förare, tillräckligt snabb MC(?) eller litar på medtrafikanterna så pass att jag vill riskera mitt och andras liv för att försöka smita från något brott som jag faktiskt begått.
Jag kan tänka mig att det finns många av er som känner motsatsen men frågan är om inte den förmågan Ofta är överskattad av föraren?

Jag har sj fått för mig att det är en enormt stor skillnad mellan att köra fort på bana och att köra fort på landsväg med ett enormt adrenalinpåslag, negativ stress och rädslan av att nu åka fast, jag har inte sj råkat ut för det men det vore intressant att höra vad ni med erfarenhet har att säga?

Kalla mig feg eller mesig, det är kanske det jag är. Jag känner dock att jag vill värna över min flickvän, familj och mitt egna liv mer än över mitt förlorade körkort eller hålet i plånboken.
/ L

Last edited:

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
Komihåg en kille i södertälje förra året...

Han drog ifrån polisen å smällde med en pakerad bil...

Han behöll körkortet, men förlora typ allt annat!

Läge att tänka före man handlar.....

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
För att man inte vill bli av med kortet.

Böter, iaf i sverige är rätt överkommliga. Själv brukar jag inte hålla på med sådant, jag har iofs alldrig behövt heller...

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
För att man saknar förtroende för polisen och svenska rättsystemet, och befarar bli oskyldigt dömt för brott man ej begått, eller tom misshandlad på plats

Ja att folk blir misshandlade av trafikpolisen för att har kört för fort, det händer ju titt som tätt...Sverige håller på att bli en riktig polisstat.:rolleyes:

Tony13

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Hoj
Triumph Speedtriple SE 2010, Honda VTR 1000 F 1997, Suzuki Dr 650 (704cc) 2003
Inte för att jag gillar när man besvarar en fråga med en fråga men...

Varför drar man inte från polisen? :va

Som alla andra säger folk med självhädelsebehov är väl ingen man vill tala med annars, så varför i hela världen skulle man då stanna när man gjort något fel, eller bara för att man har en skitig reflex?

Nej all respekt till de poliser som upprätthåller lagen och gör den lilla skillnad de gör, speciellt när det gäller fylleristerna.
Men till de snutj*lar som smyger bakom en buske med sin lilla laser och stannar en för att sedan säga : "det gick lite fort det där va?", eller "hur var det här då?" för att sedan böla om : db, reflex, skatte-märke, skyltbelysning, eller vad fan de kan hitta på förtjänar en regelrätt bi*chslap...

Så som sagt, varför drar man inte ifrån, eller bara kör lugnt vidare och stannar när man kommit fram ist, och när de skriker om hur j*vla illa man kör och vilken idiot man är så svarar man kallt "ja, och din poäng är?" som om man inte kunde bry sig mindre, för att sedan avbryta dem med "du jag har egentligen inte tid för det här nu, din fru ringde nyss och jag lovade att jag skulle försöka hinna med henne idag igen"

Nej nu bestämmer jag att vid nästa tillfälle så ska man lufta speglarna fälla upp fotpinnarna (så man kommer över 180km/h) och sparka till deras backspegel nästa gång jag passerar dem, för att inte tala om att ha en donut viftandes bakom mc'n så de verkligen får fart direCkt!
:yoparty

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...