Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Wiseguy skrev:Varför fanns inte denna till salu när jag letade hoj ?
Länk
Hade han annonserat ut den för en månad sen så hade jag hade köppt den direkt.
Men, nu har man ju redan en annan fighter.
Niklasinorr skrev:Hur f-n har han lyckats besikta med turbo??? Och dessutom i klass 6???
Niklasinorr skrev:Hur f-n har han lyckats besikta med turbo??? Och dessutom i klass 6???
Jaså, det säger du?madmagnus skrev:det är ju inga problem att turbokonvertera bilar å få dom genom besiktning så en motorcykel borde ju inte vara det heller!
Niklasinorr skrev:Hur f-n har han lyckats besikta med turbo??? Och dessutom i klass 6???
Å jag har en FZRjonas.s skrev:jag har en sreetfigther Suzuki gsxr 1000 -02 65000:-
Ca 630mil
jonas.s skrev:jag har en sreetfigther Suzuki gsxr 1000 -02 65000:-
Ca 630mil
Boost skrev:Kul att någon har sett annonsen!
Triple: Är det du som har den blåa Daytonan utanför LV Lundby?
Boost skrev:Jo, skall kanske tillägga att bilar inte kan besiktigas turbokonverterade pga emissionslagstiftningen (det är iofs oxå möjligt med då kostar dispansen 7000. Motorcyklar är befriade från sånt trams...
//Mikael
Boost skrev:Kul att någon har sett annonsen!
Triple: Är det du som har den blåa Daytonan utanför LV Lundby?
Jo, jag kan avslöja att det inte är alls svårt att få en turbohoj godkänd vid reg. besiktning.
-Det första man måste göra är att skaffa ett effektintyg från auktoriserad MC-firma (Yamaha-Center i Gbg). Då är det ju lägligt om hojen inte lämnar mer än orig. effekt eller tom mindre. Det löser man lätt med uppspärrad WG och varvtalsstopp på 7000 rpm. Du får ett påskrivet och stämplat effektintyg (bilprovningens egna blankett).
-Det andra är att skriva ut en blankett från SFRO:s hemsida för att intyga att du byggt om fordonet för eget bruk och inte tänker starta serietillverkning...
-Sen är det bara att åka till besiktningen och hoppas på förståelse!!
//Mikael
triple skrev:I'm the man!
Är det du som är inblandad i Busaturbon också? Hörde något om en kille från "några våningar upp" som som tävlade med en busamotor utan hoj också. Någon tävling i USA där man bara kör i bänk, eller något?
(sitter själv på EMS)
Boost skrev:Kul att någon har sett annonsen!
Triple: Är det du som har den blåa Daytonan utanför LV Lundby?
Jo, jag kan avslöja att det inte är alls svårt att få en turbohoj godkänd vid reg. besiktning.
-Det första man måste göra är att skaffa ett effektintyg från auktoriserad MC-firma (Yamaha-Center i Gbg). Då är det ju lägligt om hojen inte lämnar mer än orig. effekt eller tom mindre. Det löser man lätt med uppspärrad WG och varvtalsstopp på 7000 rpm. Du får ett påskrivet och stämplat effektintyg (bilprovningens egna blankett).
-Det andra är att skriva ut en blankett från SFRO:s hemsida för att intyga att du byggt om fordonet för eget bruk och inte tänker starta serietillverkning...
-Sen är det bara att åka till besiktningen och hoppas på förståelse!!
//Mikael
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |