Varför fotboll på Viasat Motor?

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Om jag inte missminner mig så lanserades Viasat Motor som en ren motorkanal, hundra procent motor eller något i den stilen. Otroligt dålig stil av Viaspratt. Det är trots allt en betalkanal där man måste köpa på sig de övriga kanalerna i sportpaketet för att få den.

Manne990

Gick med
4 Feb 2008
Hoj
R1
Om jag inte missminner mig så lanserades Viasat Motor som en ren motorkanal, hundra procent motor eller något i den stilen. Otroligt dålig stil av Viaspratt. Det är trots allt en betalkanal där man måste köpa på sig de övriga kanalerna i sportpaketet för att få den.

Precis!

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Klaga på Viasat motor på FB

Jag tjatade satan förra gången det hände.
Gav massor av förslag om vad man kunde visa istället.
Småreportage om svensk roadracing, folkrace, juniorspeedway filmat i super 8.
Vad som helst men inte fotboll, hockey eller annat bjäfs i MOTOR kanalen.

wainright

Wainright
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
ducati 999
Ring din leverantör av tv kanalerna och klaga högljutt så kanske det blir slut på sådant om det bara blir många nog.
Har ringt x antal gånger till min leverantör som är Tele2 o påpekat detta.

Swedebear

Speeding up
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
zx6-r '09
Har sagt upp Viasat Motor och kör nu MotoGP via deras webbsändningar. Billigare och bättre, kan titta när man vill. Bygger förstås på att jag bara är intresserad av mc, inte F1 och allt det där biltjafset. :tummenupp

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Lutar åt att säga upp eländet.

När jag klagade påstod man på Viasat motor att man visar motorsport i Viasat fotboll när det är mågs motorevenemang som krockar.
Någon som någonsin sett detta hända?

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Fotboll är ju den rådande världsreligionen så därför MÅSTE det sändas överallt hela tiden. Bläääää:zpy

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Lutar åt att säga upp eländet.

När jag klagade påstod man på Viasat motor att man visar motorsport i Viasat fotboll när det är mågs motorevenemang som krockar.
Någon som någonsin sett detta hända?

Japp när F1 och motoGP krockar visas motoGP i viasat sportkanalen det stämmer ! 1-2ggr per år har jag sett det hända...

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
Idrott i en sportkanal? Usch.

Fast nu har dom ju Viasat Fotboll, Viasat Hockey, Viasat Golf samt en generell kanal som heter Viasat Sport förutom Viasat Motor som alla ingår i sportpaketet. Kombinerat med löftet och reklamen när paketet lanserades för några år sedan så tycker jag inte alls att det är orimligt att Viasat Motor ägnar sig åt motor och inget annat. Dessutom så har de ju använt 6:an som "reservkanal" ibland.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Fast nu har dom ju Viasat Fotboll, Viasat Hockey, Viasat Golf samt en generell kanal som heter Viasat Sport förutom Viasat Motor som alla ingår i sportpaketet. Kombinerat med löftet och reklamen när paketet lanserades för några år sedan så tycker jag inte alls att det är orimligt att Viasat Motor ägnar sig åt motor och inget annat. Dessutom så har de ju använt 6:an som "reservkanal" ibland.

Jag var nog lite vag i mitt skämt. ;) Jag håller med att viaspratt motor borde hålla sig till motorsport, uteslutande.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Ytterligare en anledning till att inte skaffa Viasat Motor.

Som F1-nörd så vill jag faktiskt betala för mig och köpa och se F1-sändningarna. Men "får" inte köpa den som är bäst.
Viasat Motors rapportering är för dålig, jag vill ha Sky eller BBC.
Men det går inte, så jag får fiska i bukten trots att jag inte vill. Ren och skär idioti! Låt mig få betala för Sky bara.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
MotoGP på Viasat Motor är helt klart ett uppköp jämfört med den gamla tiden och Eurosport. Men på sista tiden känns det som att de negativa argumenten samlats på hög (negativa argument mot Viasat alltså, ej mot de som jobbar med eller kommenterar MotoGP).

Inte bara detta tjafs om fotboll (är det den där konstiga sporten där tjugotvå enligt uppgift vuxna män jagar ett stycke tryckluft innesluten i läder...?). Deras jäval golfkanal går tydligen att få utan att ta några andra kanaler, men vill man ha motorkanalen så får man vackert ta hela paketet. Och när det är dags att förlänga abbonemanget upptäcker man helt plötsligt att man ska betala dubbelt så mycket som grannen, trots att man varit trogen kund i tio år till skillnad från grannen som precis tecknat sitt första abbonemang. Inte snyggt...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år