Varför fotboll på Viasat Motor?

Swedebear

Speeding up
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
zx6-r '09
Deras jäval golfkanal går tydligen att få utan att ta några andra kanaler, men vill man ha motorkanalen så får man vackert ta hela paketet.

Vi hade Viasat Motor utan resten av paketet, hos Comhem. Lite svårt att hitta i deras menyer men det gick. Men då fick man å andra sidan inte se MotoGP de gånger det flyttades till Viasat Sport pga F1... Det blev jag djäkligt sne på.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Precis, hos Comhem kan man åtminstone bara betala och se Viasat Motor. Dom jävlarna försöker dock ihärdigt sälja på en deras förbannade programpaket med både fotboll, hockey och annat skit men so far :arsele

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Har lurat på det eftersom jag generellt sett tycker Comhem suger hästballe. Dyra, sämst kundservice i Sverige och puckon i största allmänhet.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Precis, hos Comhem kan man åtminstone bara betala och se Viasat Motor. Dom jävlarna försöker dock ihärdigt sälja på en deras förbannade programpaket med både fotboll, hockey och annat skit men so far :arsele

Ja, nog ringer de ett par gånger per år alltid. Och trots att man talar om för dem hur mycket golf och fotboll hatas i mitt hushåll, så fortsätter de; "Ja men du får ju så mycket mer sport..." Ja, av något jag hatar mer än reklamen på 4:an.
Som att stoppa ett hallon i en väska och sen fylla på med tre kilo hästskit, "Ja men du får ju så mycket mer..." :mad:

Och härom året "glömde" de att berätta att priset gått upp från 100 till 130 kr/mån. Från 1200 till 1560 kr/år. Måste man inte varna för sånt i god tid?

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
"Ja men du får ju så mycket mer sport..." Ja, av något jag hatar mer än reklamen på 4:an.
Som att stoppa ett hallon i en väska och sen fylla på med tre kilo hästskit, "Ja men du får ju så mycket mer..." :mad:

Lysande inställning till fotboll!:tummenupp

Det har nyligen instalerats fiber i mitt hus för dyra pengar och det går att få Viasat Motor för 149 kr i månaden. Då är det surt om MotoGP flyttas till en annan kanal jag inte vill ha.:mad:

Hur kollar man på nätet!

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Lysande inställning till fotboll!:tummenupp

Det har nyligen instalerats fiber i mitt hus för dyra pengar och det går att få Viasat Motor för 149 kr i månaden. Då är det surt om MotoGP flyttas till en annan kanal jag inte vill ha.:mad:

Hur kollar man på nätet!

Visst f, det är ju 149kr nu ja. Hörde inget om det heller innan de höjde.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Det är ganska mycket Comhem glömmer berätta om, den s.k "krypteringsavgiften" på en 50-lapp i månaden t ex. Är inget annat än en smyghöjning av avgiften.... skitstövlar.

Jag betalar gärna 150 spänn i månaden för en TV-kanal som bara visar motorsport utan reklamavbrott. No problem men när dom jävlarna då visar nån fotbollsmatch istället (= 3kg hästskit) då ser jag fan rött alltså.

Ps: nån som kan tipsa om nån bra sida om dreambox? Känner jag måste utforska den produkten bättre för Comhems egna skitbox börjar gå sönder och dom jävla bedragarna tycker jag ska köpa en ny för nästan 2000 spänn.....

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Och när vi ändå kastar skit på Comhem, i samma ämne:

Skaffade VIASAT Motor ganska omgående när kanalen startade. F1 säsongen skulle följas från början. För att täcka in loppen i Asien som går grisatidigt införskaffades ett s.k. tvillingabonnemang och en extra box för att kunna bevaka fredagsträningarna från sängen. Räck upp en hand alla som tror det funkade....

Nä just det, icke sa nicke eftersom "extra kanaler" inte visas med tvillingkortet. Så då fick man hålla på med att byta kort mellan boxarna när så var påkallat. En dag funkade det inte heller och efter att ha fått förklara mitt ärende för en imbecill på deras kundtjänst blev jag vidarekopplad till arsle nr 2. Då kryper det fram att dom infört nåt nytt där varje kort knyts till en specifik box (inte heller det berättade man i förväg) vilket medför att jag nu får flytta omkring boxjäveln i huset när fria träningarna i Korea, Japan och Kina ska bevakas. Comhems patenterade lösning var att jag skulle teckna ytterligare ett VIASAT abonnemang för tvillingkortet och då hela sportpaketet eftersom dom hade ett jättebra pris för de 6 första månaderna... men för fan alltså.....
Jag ger upp.......:glömdet

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Hoj
XJ600S -99
När Sportpaketet kom till visades F1 i 6:an. I slutet på säsongen med 4 lopp kvar eller så planerade dom att sluta visa loppen, man skulle alltså måsta teckna upp sig för att se upplösningen på mästerskapet. Det blev ett ramaskri och VD:n Ulrik eller vad han hette fick göra en pudel.

Jag tycker själva sändningarna är helt OK men jag gillar inte deras affärsmetoder. Har faktiskt bättre erfarenhet av Canal Digital men det kanske bara är en slump.

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Då kryper det fram att dom infört nåt nytt där varje kort knyts till en specifik box (inte heller det berättade man i förväg) vilket medför att jag nu får flytta omkring boxjäveln i huset när fria träningarna i Korea, Japan och Kina ska bevakas. Comhems patenterade lösning var att jag skulle teckna ytterligare ett VIASAT abonnemang för tvillingkortet och då hela sportpaketet eftersom dom hade ett jättebra pris för de 6 första månaderna... men för fan alltså.....

För mig som har Tele2 så får man nu tillgång till viaplay när man har viasat-kanaler som Motor. Priset höjdes, men för mig är det kanon för jag kan kolla på surfplattan var jag vill.

laidback

Gick med
19 Dec 2010
Hoj
Och när vi ändå kastar skit på Comhem, i samma ämne:

Skaffade VIASAT Motor ganska omgående när kanalen startade. F1 säsongen skulle följas från början. För att täcka in loppen i Asien som går grisatidigt införskaffades ett s.k. tvillingabonnemang och en extra box för att kunna bevaka fredagsträningarna från sängen. Räck upp en hand alla som tror det funkade....

Nä just det, icke sa nicke eftersom "extra kanaler" inte visas med tvillingkortet. Så då fick man hålla på med att byta kort mellan boxarna när så var påkallat. En dag funkade det inte heller och efter att ha fått förklara mitt ärende för en imbecill på deras kundtjänst blev jag vidarekopplad till arsle nr 2. Då kryper det fram att dom infört nåt nytt där varje kort knyts till en specifik box (inte heller det berättade man i förväg) vilket medför att jag nu får flytta omkring boxjäveln i huset när fria träningarna i Korea, Japan och Kina ska bevakas. Comhems patenterade lösning var att jag skulle teckna ytterligare ett VIASAT abonnemang för tvillingkortet och då hela sportpaketet eftersom dom hade ett jättebra pris för de 6 första månaderna... men för fan alltså.....

Känner igen mej i allt. :huvet Men vad står man inte ut med. Tror det skulle behöva bli rätt mycket dyrare för att jag skulle välja bort MotoGP. Vad kostar hela Viasat sportpaketet hos andra distributörer?

Last edited:

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
BMW R1250GS -22
Att Viasat besudlar motorkanalen med bollsport är tråkigt men det riktigt tragiska, är de undermåliga svenska motogp kommentatorerna.

Hadez

race.exe
Gick med
26 Apr 2006
Hoj
Kawasaki ZX-10R -16
Känner igen mej i allt. :huvet Men vad står man inte ut med. Tror det skulle behöva bli rätt mycket dyrare för att jag skulle välja bort MotoGP. Vad kostar hela Viasat sportpaketet hos andra distributörer?

Jag har som sagt Tele2. För 318 kr får jag ett grundpaket, alla viasats sportkanaler + viaplay. Aldrig något behov av fler abonnemang, tvillingkort osv.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...