Varför gör vi det?

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag kör hoj för att det gör mej glad. Anser att man bara lever en gång och därför gör jag allt som får mej att må bra.

Jag har testat en mängd sporter i mitt liv, det finns två jag har fastnat för. Det ena är att köra hoj och det andra är att rida.

Än så länge har jag inte hittat nåt som får mej att må bättre än en adrenalinfylld tur på hojen eller att rida ut själv i skogen med hästen. Det gör att jag mår bra och blir glad, därför håller jag på med det.

Snorfen

Guest
Finns många orsaker varför folk åker hoj men för min del är det mötet mellan maskin=människa.....
Människor i alla tider har trott sig vara herrar över maskiner men här har vi en maskin som om du behandlar den respektlös kan sända dig in i evigheten på nolltid,men samtidigt skänka sin ägare en underbar resa genom härliga kurvor,grusvägar och även trista transportsträckor..bara du behandlar han/hon(valfritt!) med respekt.....

Tänk att man ligger på sin favvoväg genom ngr härliga kurvkombinationer,har hyfsat nedlägg,solen skiner,talgoxarna parar sig i skogsbrynet bla,bla,bla...allt är på topp helt enkelt! Men plötsligt när man passerat en "blind"kurva inse att herr och fru Bärplockare har parkerat sin Opel Kadett strax bakom utgången av kurvan...hinner på sin höjd tänka "O shit"för att sen bestämd krama åt bromshandtaget samtidigt som man trycker ner bromspedalen....precis exakt så mkt så det är på vippen att låsa bromsarna för att sedan lugnt styra undan för faran och ilsket svära alla svordomar man samlat på sig genom åren! :hihi

Nu var det väl här ett extremfall men är ju det där pirret man känner ibland,gränsen mellan katastrof och glädje är ju hårfin....
Adrenalin är nog rätta ordet!!

Sen är det trots farbrors höga ålder faktiskt kul att retas med bilister ibland åsså! :D
Nån jävla Nissan Micra plockar man väl med gammelskabben iaf....*fniss*

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Intresset kom väl vid 14 då man skaffade moppe. Sen blev det lätt MC och så tung. Är nu inne på min tredje tunga hoj.

Det är nog mer frihetskänslan än adrenalinet som lockar för min del. Vid 16-18 körde man som en dåre, men nu försöker jag ta det lugnt.

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Nada...just nu.
Det du säger är samma för mig......häst och hoj gör att jag känner mig fri och levande :tummenupp
Emmi skrev:
Jag kör hoj för att det gör mej glad. Anser att man bara lever en gång och därför gör jag allt som får mej att må bra.

Jag har testat en mängd sporter i mitt liv, det finns två jag har fastnat för. Det ena är att köra hoj och det andra är att rida.

Än så länge har jag inte hittat nåt som får mej att må bättre än en adrenalinfylld tur på hojen eller att rida ut själv i skogen med hästen. Det gör att jag mår bra och blir glad, därför håller jag på med det.

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
SvartR1a skrev:
Antingen leva fullt ut ,eller dö långsamt. Att sitta framför tvn 365 eftermiddagar om året och sky spänning som pesten är inte att leva.

Så sant, håller med till 110%.

Själv gillar jag farten, ljudet och accelerationen, skulle motsvarande upplevas i bil så skulle det kosta för mycket.

Jag gillar att köra från andra människor på vägen också, då är MC det enda valet. Tävlingsmänniska som jag är :fyllisar

Last edited:

Zikoriath

Nu ännu drygare!
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Yamaha FZX 750
Hastighetskick!

Känsla!

Attityd!

Parkeringsavgift!

Rusningstrafik!

Lukten av Autosol!

Sen kan man väl se alla tjejerna som bonus? :pussa

/Z

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Adrenalin...

Hamnade själv i en fylledisskusion men då med en snubbe som åkte med mig på R1an, var bland det häftigaste han gjort sa han. Han tvingade mig att lova honom att han skulle få åka med i sommar med. :D

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
utöver allt annat som är sagt här i tråden så gillar jag att ha en motorcykel. Lite som de som köper tavlor som de tycker är vackra (???) så tycker jag hojen e så j'*la fin. Att gå ut i garaget och låta handen smeka tanken. Känna doften av bensin och gummi. Plocka av något, göra rent det, och sen sätta tillbaka det... Det är kärlek!!!

ja..ja... jag vet att jag är pervers, men man får ut mkt mer av livet då!

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Det är inte lönt att förklara för nån som inte förstår.

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Hoj
Gixxer 750 K7
Citat (med kraftigt skorr)
"-Japarrrnernas Yamaha tar mig över berrrgen i Merrrtäpalo"

/ökänd alkis i Pajalatrakterna :fyllisar

sladdandebarnet

En jobbigt svartsjuk jävel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XT 660X
Varför jag kör hoj är egentligen enkelt. Jag känner att jag lever.
Det behöver inte gå fort för att jag ska må bra.

Du går upp en tidig sommar morgon och solen har precis kommit över trädtopparna. Du kuskar runt på landsvägen i lagom takt och känner hur solen lyser på dig, naturen vaknar till liv och man bara ler av att känna att man lever.
Du stannar på någon mack efter vägen och köper dig en kopp kaffe.
Du är inte stressad eller trött utan du bara mår bra av att leva denna dagen.
Man tar kaffet och går ut i morgonsolen och dricker det samtidigt som du tittar på hojen och ännu en gång så bara ler man av välmående.

Andra gånger så är det bara så underbart att få ge allt man kan. Att tangera på gränsen till vad man klarar av, att höra motorn yla och man känner hur fartvinden sliter i kläderna.
Du lägger ner hojen och knät skrapar i backen samtidigt som du har blicken långt fram genom kurvan. Varvet är så där lagom och du ger gas i ändan av kurvan och bakdäcket släpper i en skön sladd.

Bägge funkar för mig

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...