Varför gör vi det?

A-star

A-star
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
Nada...just nu.
:tungan det va faktiskt lite kul :hihi Det va lite mer att intressen med hojar och hästar som gör mitt liv rolig,och familjen så klart. :tummenupp
spectre skrev:
Hojen ifall du vill ha adrenalin och hästen ifall du blir hungrig? :tungan

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
För att det är så förbannat härligt/skoj/kul/meditativt/rekreationerande.
Som att ha sitt egna nöjesfält med alla häftiga åkattraktioner (nej, inte nyckelpigan) inbakade i en enda maskin och alltid ha tillgång till dom.

Så ironiskt det vore om någon som är emot mc-körning halkade hemma
i trappen och blev invalidiserad, samtidigt som någon varit ute och
hållt på med en "farlig" aktivitet som att just köra mc och allt gått bra.
(som det Oftast gör. peppar peppar...)

Eller tvärt om. Om man varit ute och kört aktivt alt. busat (eller bara kört helt enkelt) och det gått bra. För att sedan råka ut för en ovan nämd olycka.
Förstå mig rätt här nu... OM man nu skulle råka ut för något sånt tråkigt
så skulle jag iaf. hellre vilja att det skedde då man gjorde något man verkligen
älskar. För att halka hemma i duschen en gråslaskig måndagsmorgon i mars går inte upp emot att kana längs med den härligt solvarma asfalten och ut för ett stup på en Italiensk bergsväg, efter det att man blivit lite distraherad av :tuttar :tuttar :tuttar som stod och vinkade åt en längs med vägen.

Kontentan är: Tänk inte för mycket, utan gör det som gör Dig glad!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Vet faktiskt inte. Är inte ett dugg sugen nu när man kollar på snön där ute men till sommaren e d ballt ju.

Har alltid velat ha motorcykel och kommer alltid vilja ha det. Bara jag har hoj e jag nöjd, att köra kan man väl göra ibland :hihi

Hade hellre köpt en ordentlig bil egentligen, men det kommer.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
SvartR1a skrev:
Då är han lycklig

Eller hon :tungan

Jag kör hoj, just därför att man får den där känslan i kroppen av eufori. Man lever i varje cell av sin kropp. Accelerationen som känns i hela kroppen, man får brottas med hojen i den ena kurvan efter den andra...det är bara du hojen och vägen. Hjärnan är ren från allt annat.

Ahhhhhhhhhhh...... hit med vår NU...!!!!!!! :banana

//Madaboutmotorcykleriding

Ka11e

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
KTM Superduke
"I refuse to tiptoe through life just to arrive safely at death because life without risk isn't living, it's merely existing".... thats why! :banana

Harrysson

Medlem
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
FZ6S
Som det står på min SH-tröja... "Adrenaline, That's why!". :tummenupp

Oxå för att jag jobbar i en branch där det hela tiden handlar om att se framåt. På hojen kan jag istället slappna av och verkligen njuta av nu:et. :)

granted79

Guest
Långa farbron skrev:
Terapi.

Man kopplar bort allt annat än körningen och glömmer alla problem och måsten för en stund.

En liten verklighetsflykt.

Man njuter av att hitta samspelet mellan hojen och sig själv,känslan av att verka tillsammans,söka det perfekta spelet mellan gas,broms,nedlägg och aceleration.

Enl egen erfarenhet så tycks dom som rider på hästar ha ungefär samma känsla när det gäller samspel.
Kanske är man en cowboy :3freak

Sen får man saker som gemenskap och skoj på köpet,Dessutom möjligheten att vara lite posör ibland.

TERAPI !
det e så sant som det e sagt,när det tog slut med min förra tjej var jag nästan six feet under men som tur var hade jag både mc o körkort o när jag satt o körde tänkte jag inte på nåt annat än körningen..... helt underbart skönt att bara kunna koppla bort allt o bara tänka på en sak dvs körningen..... klart bästa terapin för mig! =)

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
menvadå? så jävla dant kör man ju inte så man är med om en "näradödenupplevelse" varje gång? Då är ju jobbet mer riskabellt än vad hojåkat är.

(Instrumentare på pappersbruk, där man får göra mkt man inte borde göra under drift.)

litchi

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Ingen
Jag var sugen inna jag började läsa den här tråden men nu.... får såna rysningar... (Behöver jag säga att jag ofta får den-där idiotförklarande blicken?)..

Sommar..fint väder...ett hjul i backen och ett i luften :) ... :rofl .

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag har kört hoj i +20 år, har även gjort en del vurpor, trots detta så fortsätter jag år efter år att köra hoj, började även med RR för ett par år sedan, detta gjorde att gatåkningen känns farligare på något sätt.

Nuförtiden kör jag ganska lugnt på gatan eftersom det inte är värt riskerna att chansa i trafiken, men ibland får man ju hjärnsläpp och lägger en snabb repa, dock kör jag lagligt på 30-50 sträckor :tummenupp

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...