Varför ha MC???...

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Andreéas skrev:
2412955 Hmm:confused: ... Är det nån som kan svara på VARFÖR man ska hoj, när man bor i Sverige???

Köpte min första hoj i maj... En fin blå ninja som jag hade tänkt att jag skulle få många sköna somriga soliga mil med...

Jag säger bara : Det svenska vädret...

Tänkte åka en timme nu på eftermiddagen.. Har ju regnar några dagar, men det började torka upp..

Upp på hojen och iväg... 10 minuter ... sen börjar det FET-REGNA..
Tog en liten sväng hemåt... DYBLÖT!!!

Ni som haft hoj flera år... Hur orkar ni? Man kan ju knappt åka något alls!!!
Kan någon förklara varför jag inte ska sälja hojjen???...

Jag blir såååå trött...

Det är detta som skiljer en riktigt intresserad hojåkare mot en "prova-på:are":)
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
har kört 1100 mil denna sommaren, och de flesta av dessa milen har varit kanonturer i helt sjukt bra väder, och nej, det har inte varit någon långresa någonstans, har kört dessa på mitt eget turf o däromkring.

vilken planet bor ni på ??
eller låg du på stranden o gnällde över att det var för varmt ?

Däremot, nu regnar det.
Men det är väl nästan lika bra, får ju hemorojder snart.
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
Andreéas skrev:
2413008 så du menar att det blir inte roligare om man inte lägger 100% av fritiden, sjukskriver sig när det är fint väder o.s.v.???

Ni får inte missförstå mig..v ill bara få igång en diskussion så att jag kan få hjälp att utvärdera om man ska ha båge eller inte..

De gånger det varit fint väder och man har gränslat bågen har varit otroligt sköna... :D
det får var och en avgöra. man lägger den tiden man tycker det är värt att lägga. du verkar inte vara villig att lägga speciellt mycket tid och när du lägger den lilla tiden du vill göra så regnar det tydligen där du bor, men om du ens funderar på det så kanske du ska hitta en ny hobby.
 

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Blåbusen skrev:
2412972 Ja varför ska man inte köra hoj:va
Den här sommaren har ju varit skit bra hoj väder:yoparty
Visst är det tråkigt när det regnar men det finns ju regn ställ
fast det slår ju inte solsken och härligt kurviga vägar.
Då tycker jag att det är värre med vintern då man inte kan
grensla älsklingen på flera månader förrutom då man sitter i
garaget och drömmer sig bort en stund.
Regnet vägs upp av alla fina och underbara dagar då man
verkligen kan gasa av sig.

på med dubbdäck(gör egna) bara..klart det går gasa på i vinter med...:tummenupp :)
 

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm/Vasastan
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Andreéas skrev:
2412955 /snip/
Ni som haft hoj flera år... Hur orkar ni? Man kan ju knappt åka något alls!!!
Kan någon förklara varför jag inte ska sälja hojjen???...

Jag blir såååå trött...

Du skulle skaffat en användbar hoj istället - en sporthoj är bara en leksak...

Jag kör hoj dagligen, med goretexställ och packväskor. Perfekt när jag ska handla eller vara någonstans.
Stället knölar jag ner i packväskorna om jag inte vill ha det på.
Gratis parkering och jag kan smyga förbi bilköer.
 

rBy

Med lem
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Los Angeles CA
Hoj
Zipp zapp nada, no more.
!ante skrev:
2412964 Kan inte alls hålla med dig! tycker det har varit många härliga fina sommar dagar som gjort det värt att köra hojj!

Min lista på varför man ska köra hojj:
Friheten!
Njuta av livet!
Upptäcka nya platser!
Spär på listan med:
Tufft
Ballt
Farligt
Man bli en "outlaw" med mörkt vesir
Kul som fan
Och brudarna bara ÄLSKAR hojåkare!:tummenupp :tuttar
 

Gabor

Guest
Kört hoj i 30 år, tja varför har ma hoj i sverige.....KÖER, dem kör man förbi, Parkering, nästan varsomhelst, NÖJET, köra är en ventil för att slippa bry sig ia lla andra problem som finns i livet.
Försäkringspremien, billigare än bilen, i alla fall om man har en vettig hoj till sin egen ålder eller hur länge man kört. HOJLIVET, har aldrig ångrat att jag började köra hoj med tanke på alla underbaramänniskor jag träffat.....
 

Conza

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Ort
Emmaboda
Hoj
1000RR -08
Fattar inte detta....

För det första: En båge tål vatten och är till för och användas.
För det andra: Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.

Visst jag håller med.. det är inte lika roligt o köra i regn som i fint väder, emn det är inget som hindrar ,är jag kör sugen så är jag.
Det största prb med regn som jag ser det är hojen blir så satans skitig.. men det är ju bara till o spola av den när man kommer hem.
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
gonzalez skrev:
2413193 Fattar inte detta....

För det första: En båge tål vatten och är till för och användas.
För det andra: Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.

Visst jag håller med.. det är inte lika roligt o köra i regn som i fint väder, emn det är inget som hindrar ,är jag kör sugen så är jag.
Det största prb med regn som jag ser det är hojen blir så satans skitig.. men det är ju bara till o spola av den när man kommer hem.

Fattar inte heller. Regn gör väl inget, hojen är väl inte gjord av socker heller?
Vill man inte köra i regn en normal svensk sommar blir det inte många mil, så då kanske det är bättre att skippa hojen och skaffa en rolig bil i stället.
Det är faktiskt ganska mysigt att ta en tur i riktigt busväder, om man har kläder som är täta så man är torr när man kommer hem igen.
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Andreéas skrev:
2412955 Hmm:confused: ... Är det nån som kan svara på VARFÖR man ska hoj, när man bor i Sverige???

Kan någon förklara varför jag inte ska sälja hojjen???...

Jag blir såååå trött...

Men snälla...

Du får väl bara inse att du inte är av det rätta virket helt enkelt!

Jag har själv funderat på varför man ska ha hoj när man läser om alla olyckor men svaret kommer i samma sekund som man fäller upp stödet och lägger i ettan, det är helt enkelt skitkul!

Man alla kan inte gilla allt, de flesta av mina bekanta gillar att spela golf något som jag tycker är dötrist. Gillar du inte att köra hoj får du väll hitta något annat som är din grej.

Jag kör med hojen till jobbet eller universitetet varje dag under sommarhalvåret, det finns ju bra kläder att köpa. Man spar tid och pengar jämfört med bilen och det är roligt också, kan det bli bättre?

Lycka till!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag tycker också att det är lite jobbigt att det regnar, man ser inte lika mycket och det blir lite halkigare :rolleyes:
Börja med bridge å sälj hojen, eller skit i vad det är för väder å njut av hojturen som vi andra gör :tummenupp
 

Danne_

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Ort
Älmhult
Hoj
Honda 900rr i nyskick
[

Nä sälj hojen vet ja.:tummenupp
Allvarligt så har det varit en kanon sommar . Men lite regn kan vara ganska spännande att köra i så mig personligen så bryr jag mig inte om vädret så mycket. Fast det är ju skönare att köra i solsken.
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
HAHAHA... kul med lite reaktioner...

Kanske helt enkelt är så som en del tycker.. att jag inte är gjord för att köra båge... Kanske också är mitt eget fel att jag inte använt all fritid till att köra.. Har ju tant också ( :tuttar ) och hon tycker ju inte att det är så där jätte-kul o åka om det inte är JÄTTE-FINT väder...

Men ... sen är det ju som JT säger... man behöver bara starta hojjen å lägga i ettan... Sen sitter smilet från ena örsnibben till den andra..

Lugn vänner... Jag ÄLSKAR att köra... Ibland åker jag bara för att skingra tankarna från all annan skit som finns där inne i hjärnkontoret.. Är ju OTROLIGT härligt att bara glida fram o njuta...
Sen om man har valt rätt hoj eller inte?.. Jag var ju tvungen att börja någonstans.. Hade provat polarns R1'a och det var ju hur häftigt som helst...

Btw... hur mycket ska man behöva åka innan man VERKLIGEN vågar ligga på i svängar o så??.. Har rullat ca 400 mil i sommar... Inga problem att lägga ner skapligt i 90 - 100 , men där finns nån konstig spärr.. Är det bara att nöta mil för att våga??? ( träden är hårda säger de... )
 

Thure

Tjoo tjoo
Gick med
30 Jan 2006
Ort
Järfälla
Hoj
Kawasaki zx10r 04
Andreéas skrev:
2413436 HAHAHA... kul med lite reaktioner...

Kanske helt enkelt är så som en del tycker.. att jag inte är gjord för att köra båge... Kanske också är mitt eget fel att jag inte använt all fritid till att köra.. Har ju tant också ( :tuttar ) och hon tycker ju inte att det är så där jätte-kul o åka om det inte är JÄTTE-FINT väder...

Men ... sen är det ju som JT säger... man behöver bara starta hojjen å lägga i ettan... Sen sitter smilet från ena örsnibben till den andra..

Lugn vänner... Jag ÄLSKAR att köra... Ibland åker jag bara för att skingra tankarna från all annan skit som finns där inne i hjärnkontoret.. Är ju OTROLIGT härligt att bara glida fram o njuta...
Sen om man har valt rätt hoj eller inte?.. Jag var ju tvungen att börja någonstans.. Hade provat polarns R1'a och det var ju hur häftigt som helst...

Btw... hur mycket ska man behöva åka innan man VERKLIGEN vågar ligga på i svängar o så??.. Har rullat ca 400 mil i sommar... Inga problem att lägga ner skapligt i 90 - 100 , men där finns nån konstig spärr.. Är det bara att nöta mil för att våga??? ( träden är hårda säger de... )

Jag har kört 1500mil i år.. kör inte snabbare nu än för 600 mil sedan.. tror jag iaf... :rolleyes:
 

theOLDgaylord

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2006
Ort
inneboende
Hoj
honda
Andreéas skrev:
2412955 Hmm:confused: ... Är det nån som kan svara på VARFÖR man ska hoj, när man bor i Sverige???

Köpte min första hoj i maj... En fin blå ninja som jag hade tänkt att jag skulle få många sköna somriga soliga mil med...

Jag säger bara : Det svenska vädret...

Tänkte åka en timme nu på eftermiddagen.. Har ju regnar några dagar, men det började torka upp..

Upp på hojen och iväg... 10 minuter ... sen börjar det FET-REGNA..
Tog en liten sväng hemåt... DYBLÖT!!!

Ni som haft hoj flera år... Hur orkar ni? Man kan ju knappt åka något alls!!!
Kan någon förklara varför jag inte ska sälja hojjen???...

Jag blir såååå trött...

din pappa skulle kanske pippat med en spanjorska istället och blitt kvar där nere så hade du haft ett bekymmer mindre:D
 

lankan

The Power Of Dream
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Björklinge, Uppsala
Hoj
Honda CBR 900 RR
Ja Jösses, snacka om i-lands problem, (ååååå ja vart blött när jag va ute o åkte båge ). Snacka om solskens knutte......
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Varför? Tja...varför inte? :)
Ja, det kostar pengar...men det gör allt som är roligt, eller hur?

Som alla andra har sagt så en finare sommar än denna får du fan leta efter. Har hunnit avverka 1500 mil sen 10 feb i år. DÅ va det KALLT! Så klaga inte.

Bit ihop och njut dom (många) timmar du får...eller sälj hojen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top