Varför har inte Anderstorp kvällsträning

steve p

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2005
Ort
u-hamn
Hoj
Honda cbr
Jag undrar varför inte anderstorp har kvällsträning som många andra klubbar har,Som medlem i ARC så tycker jag att man ska få ut något av det.Dom har bedrivit det föregående år, och har uppskattats av medlemar o anndra.
 

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Hej!

Kvälls träningar i Arc:s regi är på g. vi har ett antal dagar i klubben till förfogande som tråkigt nog från början bara gick till bil-sidan, men nu är det snart klart att vi ska köra träningar igen som föregående år. återkommer när det är klart.

Som ett komplement till Arc:s körningar på "Anderstorp" så titta på fiver.se så kan du köra på anderstorp ändå! tex. på torsdag, heldag....:tummenupp
 

Tobbbe

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
hemma
Hoj
Honda cbr 600 rr
Hur kommer det sig att dessa kvällsträningar bara är på "G"? varför finns inga spikade datum och varför har det inte varit några träningar i vår?
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
skit i bilarna. dom skräpar bara ner på banan:)
mer för hojjar.
 

steve p

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2005
Ort
u-hamn
Hoj
Honda cbr
Har ni tittat i er almanacka för ledig tid för oss som vill träna,är det så att ni inte får tag i folk för posteringar så får man lösa det med hjälp av bilkomiten då.Så när MC-folket vill träna så står bilfolket flaggvakter och när bilfolket tränar så står MC folket flaggvakter....Mycket lätt...Jag ställer upp som flaggvakt....
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Har ni tittat i er almanacka för ledig tid för oss som vill träna,är det så att ni inte får tag i folk för posteringar så får man lösa det med hjälp av bilkomiten då.Så när MC-folket vill träna så står bilfolket flaggvakter och när bilfolket tränar så står MC folket flaggvakter....Mycket lätt...Jag ställer upp som flaggvakt....

www.fiver.se

Där finns det körning om du är sugen.
 

Tobbbe

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
hemma
Hoj
Honda cbr 600 rr
Slipper helst att betala 500 kr för en kvällsträning, tycker det är i dyraste laget. Om det är funktionärer som behövs för att ha kvällsträningar i ARC´s regi ställer jag upp.
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Slipper helst att betala 500 kr för en kvällsträning, tycker det är i dyraste laget. Om det är funktionärer som behövs för att ha kvällsträningar i ARC´s regi ställer jag upp.

Är det dyrt med 500 för 1,5 timmes bantid? På en klubbträning med valfri klubb brukar det vara 300 kr för 3x15 minuter, det tycker jag är dyrare.
 

Tobbbe

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
hemma
Hoj
Honda cbr 600 rr
Är det dyrt med 500 för 1,5 timmes bantid? På en klubbträning med valfri klubb brukar det vara 300 kr för 3x15 minuter, det tycker jag är dyrare.

Förra året körde arc 3x20min och om man var medlem kostade det 200kr då är ju det billigare. Är man inte medlem i arc är ju dina körningar billigare.
 

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Förra året körde arc 3x20min och om man var medlem kostade det 200kr då är ju det billigare. Är man inte medlem i arc är ju dina körningar billigare.

då vi för närvarande inte har några tider att köra på (Arc) så kör för humlan så länge... 100kr hit eller dit spelar väl knappast någon större roll i sammanhanget! fiver.se.... kör o var glad! :tummenupp

Slipper helst att betala 500 kr för en kvällsträning, tycker det är i dyraste laget. Om det är funktionärer som behövs för att ha kvällsträningar i ARC´s regi ställer jag upp.

funktionärer är inga problem utan det är snarare samma problem som alla andra arrangörer brottas med just nu! få ekonomi i körningarna och ban-tid som passar! Tack ändå! :pannkyss
 
Last edited:

steve p

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2005
Ort
u-hamn
Hoj
Honda cbr
då vi för närvarande inte har några tider att köra på (Arc) så kör för humlan så länge... 100kr hit eller dit spelar väl knappast någon större roll i sammanhanget! fiver.se.... kör o var glad! :tummenupp



funktionärer är inga problem utan det är snarare samma problem som alla andra arrangörer brottas med just nu! få ekonomi i körningarna och ban-tid som passar! Tack ändå! :pannkyss

Är man bara ute i god tid med datum för träningar så är det inga problem.Sedan tycker jag att man borde få något för att man är med och stöder en klubb...Men det enda man ska ställa upp på, är att hjälpa till och städa,måla baracker mm..Dåligt.Man ska vara rädd om sina medlemmar.....
 

swunge

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
cbr600, Db-7
Är man bara ute i god tid med datum för träningar så är det inga problem.Sedan tycker jag att man borde få något för att man är med och stöder en klubb...Men det enda man ska ställa upp på, är att hjälpa till och städa,måla baracker mm..Dåligt.Man ska vara rädd om sina medlemmar.....

Håller med föregående person,är man medlem i en klubb, så ska man få rabbat på klubbträning,så har de flesta anndra klubbarna.Men jag tror att ARC har avsagt sig om att hålla i kvällsträningarna själva, och överlåtet det till Fiver i stället.För tider finns ju för bilträning(märkligt) Men inte för mc.Det hanndlar bara om pengar,o ren lathet från ARC"s sida...DÅLIG STILL..Jag stöder LMS..
funger bra med kvällsträningar där,ta lärdom från oss.....
 

Tobbbe

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
hemma
Hoj
Honda cbr 600 rr
då vi för närvarande inte har några tider att köra på (Arc) så kör för humlan så länge... 100kr hit eller dit spelar väl knappast någon större roll i sammanhanget! fiver.se.... kör o var glad! :tummenupp



funktionärer är inga problem utan det är snarare samma problem som alla andra arrangörer brottas med just nu! få ekonomi i körningarna och ban-tid som passar! Tack ändå! :pannkyss


Hundring hit eller dit spelar ingen större roll, det är inte det jag reagerar på tycker bara att man kan få något mer för sin medlemsavgift än ett klistermärke.

Hur kommer det sig att ARC får ekonomi i bilträningarna då? för det måste ni väl få i och med att dom får massa träningstider?

Varför säger inte ARC det rakt ut till sina medlemmar att att klubben har lagt ner kvällsträningarna och lagt ut dom på privata arrangörer med vinstintresse istället?
 
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag gick med i ARC detta år då man förra året hade kvällsträning för medlemspris 200 kr.

Snopet står man nu där utan träningar. Jag kan tänka mig att flagga för bilarna men nu verkar det ju inte vara funktionärsbrist som är problemet.

Varför ska man vara med i ARC nu istället för i KMK som förra året?
 

walle-racing

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2004
Ort
småland, gvd
Hoj
gsxr 1000
Håller med föregående person,är man medlem i en klubb, så ska man få rabbat på klubbträning,så har de flesta anndra klubbarna.Men jag tror att ARC har avsagt sig om att hålla i kvällsträningarna själva, och överlåtet det till Fiver i stället.För tider finns ju för bilträning(märkligt) Men inte för mc.Det hanndlar bara om pengar,o ren lathet från ARC"s sida...DÅLIG STILL..Jag stöder LMS..
funger bra med kvällsträningar där,ta lärdom från oss.....


Arc har INTE avsagt sig träningar till förmån för fiver. Men eftersom vi vill att ni ska komma till anläggningen scandinavian raceway för att köra så kan jag ju bara rekommendera de andra arrangörerna som kör här för närvarande. Tider för bil finns ja, pga av att mc inte fanns med i bokningen från början. vi vill oxå köra mc tro mig men det måste gå ihop sig!

du skriver ren lathet... jag hade gärna velat höra dig säga det inför 4 ögon vad du menar med det?

ring mig på 070-2480555 så kan vi diskutera detta om du vågar men förmodligen har du redan gömt dig bakom tangentbordet...

och om du vågar ringa så kan du komma ner någon gång och hjälpa till... vi är 3 personer som driver allt som har något med mc att göra i anderstorp... sm...m.m. så visst är vi jävligt lata... ett par hundra timmars jobb varje år... gratis...

att sedan jämföra körning på anderstorp med linköping talar rätt mycket för att du inte har speciellt bra koll på varken det ekonomiska perspektivet eller något annat... suck...:va

Hundring hit eller dit spelar ingen större roll, det är inte det jag reagerar på tycker bara att man kan få något mer för sin medlemsavgift än ett klistermärke.

Hur kommer det sig att ARC får ekonomi i bilträningarna då? för det måste ni väl få i och med att dom får massa träningstider?

Varför säger inte ARC det rakt ut till sina medlemmar att att klubben har lagt ner kvällsträningarna och lagt ut dom på privata arrangörer med vinstintresse istället?

bil träningarna har inte gått ihop sig...

vi har inte lagt ner träningarna...
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top