Varför Harley-folk inte vinkar...

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
mudder skrev:
Hahaha...vilka sköna kommentarer i forumet.. :D :D

Säger samma om här på forumet också.
Dom på jobbet undrade vad fan man höll på med när man satt och skrattade som fan vid datorn.
:tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Det känns som om ifall han vart lite cool hade han kunnat vika upp hojjen å köra vidare...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Fattar inte hur han lyckades.
Lutade han hojen tills hans extremt stora "fotplattor" tog i marken och sen tyckte det var en bra ide att luta lite till..eller.. ?

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
HardlyRideable-åkare vinkar inte för att då wobblar dom av vägen... :rolleyes: Sen åker dom gärna i stora grupper, för att dom hjälps åt att se efter varandras högar, så inga viktiga delar vibrerar loss... :3freak
Hur åker man på europasemester med en HD? Ställer högen i hotellets garage, och tar bussen...
En åsna möter en HD på vägen o morsar: Kolla en hoj! varpå HD:n svara kolla en åsna. Då härsknar åsnan till: "Fan om jag kallar dig för en hoj, så kunde väl du åtminstone kallat mig för häst...
Vad drömmer alla HD-åkare om? Fortkörningsböter...
Vad är HD-åkarnas favoritdrink? Screwdriver...
Hur trimmar man en HD? Monterar en extra gummisnodd...
Hur accar man 0-100 på 3 sekunder med en HD? Kastar ut den från ett flygplan...

Äääh gonatt! :pannkyss

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
bean305 skrev:
Hade jag varit där så hade jag också kört vält, för jag hade garvat så mycket. :)

"Posing is painful" :hihi

"His cutoff Tshirt should help ease the pain.Good helmut!Once your chin has been ground off Halloween is a poplular time with your new face.
Who knows , maybe he saved it and he was just lighting his cigarette." :3freak

"Ya know, it seems a ironic that the bike has pretty good protection with the crash bars in front and back, but essentially nothing for himself above the boots." :lol

"What would suck was being the guy coming the other way and getting taken out by a 700 pound bowling ball!!
That is why I rode the gap at 7:30 am the 2 mornings I was there this past spring. Have fun before the circus shows up" :rofl

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Långa farbron skrev:
Enkolvsok är för övrigt vanligt på bilar,här till en Volvo.
ÅAS så har bilar ofta trummor bak för att inte ha bättre bromsar bak än fram, glidare kan ju faktiskt ha bättre bromsar bak än fram från fabrik, vilket ju minst ska ses som en konstruktionsmiss...

Någon gång i vinter ska jag bygga om frambromsen på en Harley till "full floating" samtidigt som jag ska bygga om kopplingen så att den slutar skutta framåt när man lägger i ettan med kopplingen fullt indragen...

Delarna är redan inköpta från USA....

Jag skruvar allt utan diskriminering!

friflaj

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Harley V-rod
Vad ska man säga?

Visst finns det gott om gamla skit HD men det finns gott om riktigt sunkiga sporthojar oxå. Bor du i närheten så hojta till så ska du få se att det finns HD's som faktist klarar av att röra på sig utan att det trillar av en massa delar.
Konstigt nog kan dom även röra sig rätt så snabbt.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
photo caption time:
foto#1: "Yes YOU can be an idiot too! It's easy! And Fun! Just watch me...I'll show you how."

foto#2: "Start by racking your Hardly Ableson up on the right floorboard and highway/gynocologist mounting system, until you tuck the front end. Grip the bars very VERY tightly, because this is for sure the best time to fight with your bike. Advanced riders even slam on the brakes at this point, to enhance the effect."

foto#3: "Then simply roll off to the low side, leaving your bike to slide, flip and bounce, possibly killing oncoming riders, the buddy behind you or a convertible packed with nuns."

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Hade ni garvat lika mycket om det var en posörtönt som försökt knäskrapa och klotat?

Tveksamt.

Hejlesen

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -97
Rossi my ass!

Gör om det nerlägget du!!

Vad skönt det är att åka i t-shirt, blåser nästan ingenting när man har den lilla framrutan, gott som fan är det att glida omkring, och man kör ju glidare och då går det ju inte så fort och så.... :tummenupp

P@trik skrev:
Fattar inte hur han lyckades.
Lutade han hojen tills hans extremt stora "fotplattor" tog i marken och sen tyckte det var en bra ide att luta lite till..eller.. ?

Japp, precis så gick det till....kört H-D du med låter det som? :7peta

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Långa farbron skrev:
Nja antigen så har dom en kolv,eller två :)

Ett flytande enkolvs ok fungerar enl principen att när kolven pressar ut belägget på ena sidan så dras samtidigt oket i sidled så belägget på andra sidan läggs an,vilket gör det känsligt för sneslitning av naturliga skäl då ett belägg alltid tar i först,dessutom är det hela baserat på att oket löper friktionsfritt.

Sporthojar brukar inte ha flytande ok, utan då är det skivan som flyter. Eftersom inte oket flyter så har man en kolv från varje sida som trycker på skivan.

Flytande ok är väl rätt ovanliga på motorcyklar ?

(Känns konstigt att skriva nåt så självklart... borde jag låtit bli? :va )

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept