2102691 När du körde ifrån Ktm:n så hade din bil kunnat få punka och du voltat av vägen och slagit in näsbenet i skallen på ratten..
Visst är det "farligt" att köra hoj, det råder det väl inget tvivel om. Vi är betydligt sårbarare än plåtburkspiloter.
Men vad slår känslan av en tur på en härlig väg, doften av våren i hjälmen.
Glassturen med polaren som blev en 20mil lång runda på favoritvägarna.
I min mening så får man ha bra jäkla potent kärra innan det blir nöjesåkning av det, då menar jag inte bara hela karolinerstallet under huven. Utan massor och åter massor med väghållning utöver en "vanlig turbobil".
Inte bara för att man kan köra fortare, utan för känslan.
För är det inte så att hojen bjuckar på en faslig massa vägkänsla för små stålar.
Man har så mkt större närvaro med sin maskin på en hoj mot en container.
Jo visst, NU har jag en XT660, men det har ju inte alltid sett ut så i mitt garage.
Offroad och grusbus är en annan dimension av hojåkat som ger brutalt mkt tillbaka till piloten.
Hojåka anser jag kort och gott ger mig större närvaro med maskinen, vägen.
Mest adrenalin per krona helt enkelt.
Nu ska jag iväg på en 30mil lång grusbusrunda med 95andra galningar.... är inte det nog anledning för att ha hoj ( bandagar mm )
//Tobbe