Varför hoj?

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Hjälp mig!

Jag har hamnat i en hoj svacka efter ha läst några trådar om tragiska dödsolyckor här på sporthoj. Nu har jag tappat suget att kör hoj. Som lök på laxen så körde jag ifrån en KTM Duke på lunchen idag med min bil...

Snälla hjälp mig att få tillbaka hoj suget!
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
JT skrev:
2102643 Hjälp mig!

Jag har hamnat i en hoj svacka efter ha läst några trådar om tragiska dödsolyckor här på sporthoj. Nu har jag tappat suget att kör hoj. Som lök på laxen så körde jag ifrån en KTM Duke på lunchen idag med min bil...

Snälla hjälp mig att få tillbaka hoj suget!

Va på min första körträning med skolan idag. Kan inte förstå hur jag kunnat hålla mig så länge, bland det roligaste jag någonsin har gjort. :banana

MEN, det tråkiga med hoj är att det e så jävla farligt, rent ut sagt.... Spelar inte alltid roll om man e duktig på att köra själv, när det finns andra stolpskott i trafiken...
 

suzuki01

suzuki01
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
1 Du slipper trängselskatt.
2 Du slipper betala p-avgift.
3 Du kommer fram smidigare än med bil
4 Du känner en enorm frihet
5 Du är lycklig när du sitter på hojen, erkänn
6 Sjung högt låten "Thunder" med AC/DC samtidigt som du kör

: Betrakta alla bilister som älgar som kan hoppa fram
när som helst så kommer du långt.

Vi ses på vägen, J
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
AndersJohansson skrev:
2102669 Byta hoj?
Det finns nog inget som man blir så sugen av som att ha en ny pärla i garaget. Särskilt om den måste stå där lite innan man kan ta ut den på premiärturen. :fakta
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
När du körde ifrån Ktm:n så hade din bil kunnat få punka och du voltat av vägen och slagit in näsbenet i skallen på ratten.. :gnissla :rolleyes:
Visst är det "farligt" att köra hoj, det råder det väl inget tvivel om. Vi är betydligt sårbarare än plåtburkspiloter.
Men vad slår känslan av en tur på en härlig väg, doften av våren i hjälmen.
Glassturen med polaren som blev en 20mil lång runda på favoritvägarna.
I min mening så får man ha bra jäkla potent kärra innan det blir nöjesåkning av det, då menar jag inte bara hela karolinerstallet under huven. Utan massor och åter massor med väghållning utöver en "vanlig turbobil".
Inte bara för att man kan köra fortare, utan för känslan.
För är det inte så att hojen bjuckar på en faslig massa vägkänsla för små stålar.
Man har så mkt större närvaro med sin maskin på en hoj mot en container.
Jo visst, NU har jag en XT660, men det har ju inte alltid sett ut så i mitt garage.
Offroad och grusbus är en annan dimension av hojåkat som ger brutalt mkt tillbaka till piloten.
Hojåka anser jag kort och gott ger mig större närvaro med maskinen, vägen.
Mest adrenalin per krona helt enkelt.
Nu ska jag iväg på en 30mil lång grusbusrunda med 95andra galningar.... är inte det nog anledning för att ha hoj ( bandagar mm )
//Tobbe
 

Dr madNESS

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Skövde
Hoj
R1 -06 KR, Honda Excellent S GCV -10
JT skrev:
2102643 Hjälp mig!

Jag har hamnat i en hoj svacka efter ha läst några trådar om tragiska dödsolyckor här på sporthoj. Nu har jag tappat suget att kör hoj. Som lök på laxen så körde jag ifrån en KTM Duke på lunchen idag med min bil...

Snälla hjälp mig att få tillbaka hoj suget!

..hmm tyvärr killen, du var inte av det äkta materialet. Behöver du motiveras så är det nog kört... köp en volvo. :brinnerup
 

Robin Hood

Din nuvarande titel är ?????????????
Gick med
26 Jan 2006
Ort
I mina legenheter Swe/Finland (Swe) där det
Hoj
TZR250
tobbeviking skrev:
2102691 När du körde ifrån Ktm:n så hade din bil kunnat få punka och du voltat av vägen och slagit in näsbenet i skallen på ratten.. :gnissla :rolleyes:
Visst är det "farligt" att köra hoj, det råder det väl inget tvivel om. Vi är betydligt sårbarare än plåtburkspiloter.
Men vad slår känslan av en tur på en härlig väg, doften av våren i hjälmen.
Glassturen med polaren som blev en 20mil lång runda på favoritvägarna.
I min mening så får man ha bra jäkla potent kärra innan det blir nöjesåkning av det, då menar jag inte bara hela karolinerstallet under huven. Utan massor och åter massor med väghållning utöver en "vanlig turbobil".
Inte bara för att man kan köra fortare, utan för känslan.
För är det inte så att hojen bjuckar på en faslig massa vägkänsla för små stålar.
Man har så mkt större närvaro med sin maskin på en hoj mot en container.
Jo visst, NU har jag en XT660, men det har ju inte alltid sett ut så i mitt garage.
Offroad och grusbus är en annan dimension av hojåkat som ger brutalt mkt tillbaka till piloten.
Hojåka anser jag kort och gott ger mig större närvaro med maskinen, vägen.
Mest adrenalin per krona helt enkelt.
Nu ska jag iväg på en 30mil lång grusbusrunda med 95andra galningar.... är inte det nog anledning för att ha hoj ( bandagar mm )
//Tobbe


va prörsar du i försäkring is fall vilket bolag ??
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Robin Hood skrev:
2102725 va prörsar du i försäkring is fall vilket bolag ??
Dålig koll men har för mig att det är 3200 halv/helår.
Länsf, men dom är inte billigast i dagsläget.
Kolla bilsport MC.

Kostnaderna kring hojägandet är i sammanhanget inte relevant enligt mig.
Vill man köra knarr så väljer man en som man har råd med, har man väl valt typ av hoj så finns det alternativ i vettiga ägandekostnadsnivåer av alla slags hojar.
Tex kostade min FZR 1000 mig 1800:- halv/helår ca 6000:- halv/helår innan jag blev dryg gubbtjyv. :hihi
//Tobbe
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
kör hoj så märker du..byta däck + bromspads men hade inte möjlighet att köra på 3-4 dar eller nåt 4e el. 5e dan skulle jag ut o köra bara jaja de blir väll som alltid men icke ut på gatan runt första hörnet o vred om gazzen (lite, i stan ju) och så WOW så roligt detta va :banana sen ble de ju inte minde roligt när man kom ut på de kurviga vägarna..de e i ögonblicken man kan dö som man lever (citat från någon tror jag)
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Vill man inte köra hoj så skiter man väl i det? Har man inget sug så kör man inte, ganska enkelt. Och en Duke, kom igen nu, det är inte direkt att klassa som en pigg hoj.
 

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Tog en tur igår med hojen igår. Sjukt, vad det är kul att köra hoj, vad svamlade jag om när jag startade den här tråden?

Kör försiktigt. :tummenupp
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top