Varför just nu?

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Jag hade uppkörning idag.... men inte fan blev det någon.

Jag var ute igår, körde 2 timmar och allt funkade skitbra, självförtroendet var på topp och vi började röra oss hemmåt. Några kilometer från huset började den hacka sig fram, precis som vid bensinstopp, så jag svängde av vid närmaste mack. I med några liter sopp men det var LÅNGT ifrån tomt i tanken. Då började det knipa lite i magen.

Börjar kicka och med lite tur så får jag igång den. Tänker att det måste ha fixat sig och kör iväg. Efter några hundra meter så börjar den hacka sig fram igen.

In till vägkanten och börja kicka, den varvar upp till ungefär 6000 men dör lika snabbt som den varva upp och avslutar försöket med en fet avgasknall. Efter ca. 10 försök med samma resultat varje gång så inser jag att den inte kommer att ta sig hem för egen maskin så jag börjar ringa efter släpvagn. Som tur var så fick jag snabbt tag på en och är snart hemma.

Byter till ett nytt tändstift när jag kommer hem och då startar den fint. Styvfarsan tar en sväng och det går bra i 10 minuter men sen börjar det igen. Så fort man varvade över 6000 så började den hosta. Testar även att rengöra förgasare och kolla tändspolen men efter 10 minuter igen så börjar den hacka.

Nån gång runt 2 på natten så ger vi upp och inser att det inte skulle bli någon uppkörning. Just nu känns det som att hela sommaren är åt helvete eftersom den tidigaste tiden är i mitten av juli. Får väl hänga på telefonen de närmaste dagarna efter återbudstider.

:huvet :huvet

Last edited:

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
välkommen till 125cc (2-takts) klubben..

tyvärr är det så det är!!

hoppas du hittar felet snabbt och hittar en snabb tid för uppkörning

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
FYFASIKEN vad jobbigt! Hoppas allt ordnar sig!

Det brukar vara många som avbokar sin uppkörningstid dagen innan så det är bara att hänga på telefonen!

jontte

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Hoj
KTM 990 Adventure
Trökigt värre, men bara att ligga på telefonen. Jag fick ny tid inom en vecka :)

Så nu är man en i gänget !! :D

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Tredje tråden om uppkörningstorskning på en och samma dag. Verkar inte vara en bra dag idag.

Medin

Pain is temporary glory is forever...
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
2019, Triumph Thruxton 1200r
Vad är det för trafikskolor ni går på som inte har hojar ni kan köra upp på?

HanneZ

Guest
Va faan, varför stack du inte iväg te nån skola o låna en hoj?

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Inte för att jag är tokkunnig på allt, :hihi men det låter som om det är ett bensinprblem. Minns att det brukade varva lite på krossen aldeles innan bensinen tog slut. Eftersom det inte var stifft, och inte förknasaren så skulle jag gissa på igensatt bränslefilter, eller om inte det finns, bensinkran / slang. Synd att din tid redan är rökt, men det kan i alla fall vara skönt att få ordning på hjulen.
Jag fick fart på min igår för första gången i år. Även om vädret är kass just nu så känns det kungligt att veta att från och med nu så finns det möjlighet. :banana

Upp med hakan och på det igen. Det är gott om tid!

// Wip

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Wip skrev:
Inte för att jag är tokkunnig på allt, :hihi men det låter som om det är ett bensinprblem. Minns att det brukade varva lite på krossen aldeles innan bensinen tog slut. Eftersom det inte var stifft, och inte förknasaren så skulle jag gissa på igensatt bränslefilter, eller om inte det finns, bensinkran / slang. Synd att din tid redan är rökt, men det kan i alla fall vara skönt att få ordning på hjulen.
Jag fick fart på min igår för första gången i år. Även om vädret är kass just nu så känns det kungligt att veta att från och med nu så finns det möjlighet. :banana

Upp med hakan och på det igen. Det är gott om tid!

// Wip

Hade tänkt byta tändkabel och rengöra bensinfiltret idag när jag kommer hem från skolan. Vi får se hur det går.

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Vet exakt hur du måste känna dig :(

Samma sak hände mig för 2 veckor sen, hojen totalvägra starta ca 1 timme innan uppkörningen :huvet Vi hann aldrig hitta felet och inte heller skaffa fram en ny hoj... Nu kommer jag att hyra en hoj istället, litar inte ett skit på skrället längre. Jag åkte till uppkörningen ändå (med bil då) och snubben där sa att dom skulle försöka fixa en ny snabb tid till mig p.g.a missödet.

Nu har jag en ny tid på fredag :banana

Hoppas du får en tid nu snabbt!

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Så, ringde vv och fick en ny tid den 10 juni. Kunde få köra upp nu på fredag men jag e osäker på att hojen fungerar då. Orkar inte slösa bort 1000 spänn på att hyra en mc heller.

Mac

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Hojlös för tillfället =(
Anton1 skrev:
Fukt i tändhatt/tändkabel?

Torrt underlag + att jag hade vart ute å kört i ett par timmar. Varför skulle det då plötsligt komma in funkt i tändhatten?

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Det är fan typiskt.. :rofl

klockan 23:00 innan min uppkörning förra året la hojjen av helt och hållet, ingen gnista inget alls.. Började och skruva.. rev ner halva hojen. tillslut hittade jag felet, en kabel hade nöts av innanför svänhjulet.. Klockan var då 04:00 och då återstod att skruva ihop allt igen.. Klochan 05:30 var allt klart.. 1timmes sömn sen var det bara att åka.. till råga på allt så kuggade jag första gången..

Andra gången kvällen innan gick gasvaijern av. :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...