Varför köpa nytt?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Miss_Orchidee skrev:
Vad är det förren fråga?? tänk själv...........

vadå ... jag vet/tror veta varför jag vill ha nytt ... men är intresserad av att höra vad andra kan ha för synpunkter på detta. varför köper ni nytt när man kan få en 1 år beg hoj för ca 15' billigare ....

man är ju inte sämre än att man kan ändra sig

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
brinckis skrev:
vadå ... jag vet/tror veta varför jag vill ha nytt ... men är intresserad av att höra vad andra kan ha för synpunkter på detta. varför köper ni nytt när man kan få en 1 år beg hoj för ca 15' billigare ....

man är ju inte sämre än att man kan ändra sig

risken för skador på hojen är större

kolla den ordentligt bara så är det ingen fara sen

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Såld.
brinckis skrev:
Varför köpa nytt när man kan köpa begagnat billigare? Talar då om hojar.
Varför köpa nya kläder, när frälsis och allt vad de heter har begagnade att sälja :va

Tänk om alla bara skulle tänka ekonomiskt, då skulle utbudet vara riktigt dåligt eller....? Själv har jag ALLTID köpt nya hojar, men får fanimej amortera av det också. Inte så kul, men vill man ha den speciella känslan av nytt så kostar det. Bara att välja med andra ord.

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
om ingen skulle köpa nya hojjar skulle det inte vara många "fina" hojjar på begagnat marknaden om nåt år, tack för att ni finns! :tungan

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Gixxer 1 skrev:
Varför köpa nya kläder, när frälsis och allt vad de heter har begagnade att sälja :va

Tänk om alla bara skulle tänka ekonomiskt, då skulle utbudet vara riktigt dåligt eller....? Själv har jag ALLTID köpt nya hojar, men får fanimej amortera av det också. Inte så kul, men vill man ha den speciella känslan av nytt så kostar det. Bara att välja med andra ord.

rent ekonomiskt är det inga problem för mig ... jag har pengarna till en ny hoj och jag kommer till 99% säkerhet köpa en zx6-r 05 till våren. Jag ville bara höra vad andra har för argumment att köpa nytt dyrt istället för billigt begagnat så jag blir totalt övertygad.

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Hoj
Yamaha TZR -99
Det inre välbefinnandet efter att man köpt sig en helt ny, lite dyrare, sak är helt otroligt!

:)

sandstream

Guest
- Köper man nytt så vet man hojen inte är klotad, har några dolda fel osv.
- Köper man nytt får man 5 års garanti från de flesta tillverkare.
- Köper man nytt slipper man irritera sig på små repor och annat skit som förre ägaren orsakat.
- Köper man nytt får staten in en massa moms, dvs man bidrar med mer pengar än de som köper begagnat.
- Köper man nytt så utvecklar tillverkarna nya modeller.
- Köper man nytt behöver man inte köpa nya däck på ett tag.
- Köper man nytt slipper man smörja kedjan på ett tag.
- Köper man nytt......

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Nytt är nytt.... med andra ord har ingen klåpare våldat med hojen.... den kan se hur fin ut som helst och bara gått 300 mil... men vara mentalt misshandlad! (jaa... jag går på knark)

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
sandstream skrev:
- Köper man nytt slipper man smörja kedjan på ett tag.

Mja, var 40:e mil är en bra riktlinje att följa vad gäller att smörja kedjan. Oftare om det varit mycket regn och rusk.

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
marten_larsson skrev:
Köper man nytt behöver man köra in hojjen ett par hundra mil :D
Jag kommer nog aldrig köpa ny hoj :)
Ja det har jag med tänkt på, fan vad segt när man har en best man vill våldföra sig på..
Å andra sidan hur många "kör in" hojjen igentligen?

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
Såld.
brinckis skrev:
rent ekonomiskt är det inga problem för mig ... jag har pengarna till en ny hoj och jag kommer till 99% säkerhet köpa en zx6-r 05 till våren. Jag ville bara höra vad andra har för argumment att köpa nytt dyrt istället för billigt begagnat så jag blir totalt övertygad.
Det enda argumentet som jag kommer på, eller som gäller mig iaf, är att man får en cykel som ingen annan har "snytit ur" innan mig. Med allt vad det innebär. Visst finns det fina begagnade att köpa, hittar man ett fint exemplar så ser jag absolut inga fel i det, men som sagt - jag vet vad jag får med en ny hoj. Rent ekonomiskt så är det ju, helt åt *******.

Om du köper en ny hoj så kommer du kanske ångra dig efter ett halvår iofs. Prisraset är enormt, men du har ändå en hoj som bara du har "klängt på" värt en del kanske....inte alltid det förnuftiga valet är det bästa :tungan För och nackdelar med det mesta här i livet, tyvärr!

Ha det gott med den nya hojen nästa säsong :tummenupp

marten_larsson

Mårten
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 -91, DR650 -92
Hultan skrev:
Ja det har jag med tänkt på, fan vad segt när man har en best man vill våldföra sig på..
Å andra sidan hur många "kör in" hojjen igentligen?

Köper jag någonsin en ny hoj ska den köras in för då kommer jag ha den läääänge :)

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
marten_larsson skrev:
Köper jag någonsin en ny hoj ska den köras in för då kommer jag ha den läääänge :)
Jo det hade jag nog med gjort..
Men frågan är hur det är med det på alla hojjar, blev dom inkörda korrekt..

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
R1
brinckis skrev:
Varför köpa nytt när man kan köpa begagnat billigare? Talar då om hojar.

Det är väl tur att det finns så många som köper nytt så det finns begagnat till oss andra sen eller??? :rolleyes:

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM