Varför kör du INTE sporthoj?

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Som kontratråd till "Varför kör DU sporthoj" lägg denna tråd upp.

Jag kör inte sporthoj mest för att jag tycker att det finns roligare hojar att köra. Dessutom tycker jag mig inte sitta bekvämt på en motorcykel av typsikt sportsnitt.
Detta säger givetvis inte att jag aldrig kört en rolig sporthoj, men jag tycker inte att det är vidare kul att köra dem i det långa loppet.

Last edited:

Scuba diver

Dansken ......
Gick med
12 Jun 2007
Hoj
Suzuki RG(V) 500 & Ducati Monster S2R 1000
Jeg kør sport touring (Triumph ST) fordi jeg skal pendle på arbejde og jeg vil kunne køre på semester oxå.
Om jeg vil køre sportshoj, så bliver det på bane...
En sporthoj är inte komfortable til daglig brug... och jag är en gammel gubbe:huvet

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
För att det är dyrt...
Och nu efter jag sålde min, så tycker jag att sporthojspiloter är GAY:fakta

.../Yoshi:rolleyes:

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Jag kör inte sporthoj. Det beror på att jag är en 40-årig touringtönt som tycker att det är viktigast att min långa lekamen har det bekvämt under många mil.

Men jag är annars pro-sporthoj. Det är sporthojarna som är de mest ändamålsenliga verktygen. De är snygga, smäckra och högteknologiska. Inga hycklerier alls, sporthojen hjälper sin brukare att få ut det som hojåkning egentligen handlar om - smiska kurvor i sinnessjuka farter!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag kör det jag har råd med!
Dessutom är jag inte överförtjust i kåpor.

Dessutom anser jag mig inte vara kapabel att utnyttja en sporthoj fullt ut.
Inte för att jag skulle försöka heller, på vägen är det dumt att pressa gränser, och på bana skulle jag defenitivt vara för feg.

Därmed inte sagt att jag alltid kör lagligt, jag kör nästan alltid för fort, både med bil och MC, men jag kör kanske 150 på en kurvig 70/90 väg, istället för att köra 200 på samma väg med en vassare hoj.
Helst skulle jag ha haft ett ännu äldre och slöare, men snyggare järn, men det anser jag att jag inte har råd med.

Om den enda hoj jag hade råd med var en CB250 från 77 så skulle jag köra den!
(EDIT)
Jag har inte heller några posörambitioner, en gräddtårta med hundbajs på är inte heller aptitligt...

Last edited:

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ett antal med och utan motor
jag är en gammel gubbe
För att det är dyrt
jag är en 40-årig tönt
Dessutom anser jag mig inte vara kapabel att utnyttja en sporthoj fullt ut.

Som ni ser har jag tagit det som redan sagts och det stämmer även på mej.:)

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Bekvämare när man är 190 cm lång.
Begränsar inte mitt val av vägar.
Billigare.
950 cc "grushoj" >> alla sporthojar. :rolleyes:

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
om man tycker man sitter obekvämt på en sporthoj börjar man bli gammal:D :D :D

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Dels tror jag att jag kan ha minst lika kul på min SD-R. Men främst för att jag vägrar betala över 50k för en halvförsäkring och inte har ett tillräckligt säkert ställe att ha hojjen på för att bara köra med trafik. Iofs så skulle man ju kunna ha en äldre modell, men det skulle inte passa min posörpersonlighet nå vidare :D

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Dels försäkringskostnaden.
Dels att jag vill ha en mc som funkar även på grusvägar. Jag gillar bättre att åka på en kurvig 70/90 väg med asfalt eller grus än att åka motorväg.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Då kontrar jag med:

Varför hänger ni då på Sporthoj.com?
Som ni ser på Sporthoj.com loggan längst upp så står det klart & tydligt "Här snackas det sporthojar"

Om det nu är för att ni vill snacka med folk med gemensamt intresse varför hänger ni då inte på bike.se som borde vara ett mera passande forum?

(Menar inte att ni inte är välkomna här, utan det är mer en retorisk fråga):)

njelger

Guest
Då kontrar jag med:

Som ni ser på Sporthoj.com loggan längst upp så står det klart & tydligt "Här snackas det sporthojar"

Om det nu är för att ni vill snacka med folk med gemensamt intresse varför hänger ni då inte på bike.se som borde vara ett mera passande forum?

Varför hänger du i den här tråden?

Last edited:

zappen

Hepp
Gick med
8 Jun 2004
Hoj
2*Yamaha
Då kontrar jag med:

I en gammal tråd så diskuterades vad som är en sporthoj, och om jag minns rätt så kom vi fram till att även en cross eller endurohoj är en sporthoj. Det handlar mer om hur man kör än själva hojen i sig. :)

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
SuperDuken levererar minst lika mkt körglädje på gata. Klurar doc på att sadla tillbaka till sporthoj, men det är för att satsa på att lära mig det här med banåka!

Det kostar för mkt, smakar för lite och dessutom vill jag inte bli kopplad till alla idioter som gör bort sig på vägarna på sporthoj. På SDn kommer man undan i de fflesta sammanhang. Den duger på bana för mig iaf :)) och jag har fått ner farten sen jag skippade kåpor. Det går åthelvete för fort, och jag vill hinna bli vuxen!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024