Varför kör du INTE sporthoj?

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Trådskaparen:

Kanske läge att byta community då? Sist jag kollade var detta sporthoj.com...
 

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
För mig har det en del med försäkringen att göra. Se'n har jag bytt från halvslö halvkåpehoj till brutal nakenhoj för att det är alldeles för bekvämt att ligga och tuffa på i 180+ med kåpan. Jag kör mycket i stadstrafik och gillar bottenvrid och när jag nu har möjlighet så blev det den roligaste hojen jag har kört (på delad förstaplats med 1098s), Superduke! Weeeee vad jag längtar till säsongen. -20 och en halvmeter snö nu.
Hade jag haft pengar till det så hade jag haft en Superduke, en CRF 450, en 1098s och en adventure 990. Plus kanske en fin gammal CBX 1000 och en CB 750 av tidig årsmodell.
Se'n varför jag är på Sporthoj och inte på andra forum är för att det är det bästa hojforumet. Det finns många här som inte kör plastraket.
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Jag har försökt att komma på anledningar till varför jag inte skulle köra supersporthoj, alltså motivera mig själv till att sälja men jag kommer inte på ngt. :gnissla. Det känns lite som att fråga "Varför skiljer du inte dig?" hehe..
 

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Ort
Norrort
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Fan ,jag vet knappt om min bandit betraktas som en sporthoj i detta forum bland R1or o annat.
Hur som helst får den nu flytta på sig och bli såld till förmån för en offroadhoj. Saknar grusvägarna och all lera !:D
 

Dominator-Rocks

Guest
Trådskaparen:

Kanske läge att byta community då? Sist jag kollade var detta sporthoj.com...

Bättre du pmar Swedie och ber honom banna alla användare som inte har en spårtbajk!

Det gör han säkert med glädje då det just är en sporthojs sida han driver!


Själv kör jag inte sporthoj....

*För att jag tycker det är lite bögigt. ;)

*Det går för snabbt, jag vill inte köra ihjäl mig. Jag inbillar mig att jag MINST halverar risken att stryka med när jag kör min gamla slöa offroad gentemot en sporthoj. (Iom min kösrstil, där jag har svårt å hålla igen)

*Det är för dyrt både i inköp och försäkring.

*Jag vill ha en knarr som inte är begränsad som jag kan dra omkring på ute i naturen/skogen, hitta schysta fiskeställen mm .....

* Jag vill kunna vurpa/tappa min knarr i backen utan att behöva slanta upp 2-3 månadslöner för å fixa den (Bara justera backspeglarna och köra vidare :tummenupp )


:rolleyes: Det räcker la som argument!
 
Last edited:

motormania

kawaowner
Gick med
26 Jan 2005
Ort
skåne
Hoj
kawa zx7r
Och hur ofta använder jag resursen i en sporthoj?? har man inga problem med prestigen så väljer man hoj därefter!!
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Åker inte sporthoj, för mig är MC-åkandet ett sätt att transportera mig där resan är lika viktig som målet. Bilåkandet är mer av typen ta mig från punkt A till punkt B, så bekvämt som möjligt.
Iom detta så vill jag inte behöva välja en annan väg bara för att vägen övergår till grusväg eller annan väg av "sämre" kvalitet.

Dock är jag inte så vann mc-åkare ännu, men dessa tankar fick mig att välja en Africa twin istället för sporthoj, sen gör ju inte en årsförsäkring på 2300:- Hel/hel ont det heller.
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
För att jag inte har råd att äga den sporthoj jag vill ha :arsele

Sen är det förbannat roligt att köra på grusvägar och stigar i skogen :tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nä det brukar heta så när papprerna är korta:fakta

Nja, i mitt fall, då jag ändå inte kör som en blådåre, skulle en 200 000kr sporthoj mest bli "medelålders man köper sportbils cabriolet"

Om jag hade dom pengarna över så skulle jag köpa ett par andra hojar som bättre matchar det som ska sitta på...

En chopper och ett Café järn kanske?
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Låg försäkring, twin, kul att köra. Fast jag vill ju så gärna komplettera mitt ägande med en sporthoj:gnissla
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top