Det finns dom som påstår att det ska gå riktigt bra att göra fotpinnenedlägg med TDM. Jag är dock inte tillräckligt erfaren förare för att ge mig på det. Så på frågan huruvida det går att gnistra med fotpinnarna väljer jag att inte svara.
3,5 sekunder är fabriksuppgifter som jag hittat. Huruvida den siffran är korrekt eller inte vet jag inte. Jag har inte kontrollmätt. Jag vet bara att jag inte har några problem att hänga på dom allra flesta upp till 100. Över 100 så förstör aerodynamiken och den mindre effekten effektivt chanserna att hänga på en sporthoj. Så där blir jag ifrånkörd. Men jag tycker det är roligt i alla fall.
Det är säkert möjligt att göra fotpinnenedlägg, men det chassiet är likförbannat inte byggt för det och därmed svajigt/instabilt. Jag hade ju SuperMoto950 innan SuperDuken, och det är en jävla skillnad bara där. I låg fart gör det kanske inte så mkt, men när det börjar gå fortare är det brutalt läskigt med de mjukare dämparna. (Från en som inte heller skrapar fotpinnar=
0-100 är en märklig och rätt ointressant jämförelse egentligen. Men för att bemöta ditt inlägg:
Om du hänger med upp till 100, så innebär det att du powerwheelar upp dit? Framförallt då din hoj kastar upp framhjulet betydigt lättare än en sporthoj pga högre tyngdpunkt etc..
Jag menar inte att dissa din hoj, jag har valt bort sporthoj själv av olika anledningar och vet att annat är minst lika kul. Men hur man än vinklar en gris, så är det ändå en gris! Och dagens sporthojar är överjävligt snabba (att jag sen klipper många sporthojar beror på att V-twinistheshit.net)