Om jag ska vara riktigt ärlig så skulle jag vilja äga en Suzuki GSX 750 EF -83.
Tycker nämligen att den är skitball och dessutom blev jag av med hojoskulden på en sådan
Jag vill tacka alla som dragit sitt strå till stacken i denna tråd.
Juggegurka over and out!
Jag tror dig inte, det är en grymt trist hoj helt enkelt, men ok, du kan ge fullt när du vill och inte vara skraj att den börjar sladda osv, vikten håler dock igen dig rejält.
Ska du larva dig så är offroadhojar klart roligare än nåt sånt där som exempel.
En hoj kan vara kul fast den inte har maxpresanda, det beror på hojen säger jag, därflör kan jag tänka mig många hojar i andra klasser än just de högsta klasserna, de måst vara kul bara att köra.
Jag tror du skule somna på din GSX 750 EF faktiskt om du gått vidare och sen fick gå tillbaka, hojarna i den klassen då var så oinspirerande.
En polare köpte en GSX550ES(85a) trro jag de heter som jag gärna utropat till folk som bra att börja på, men jag hade aldrig povat nån, 67hk tror jag den gav.
Jises vilket elände, full gas hela tiden och inget hände, det var tristare än på de gamla RD350 hojar jag ägt trots mer effekt (dock tyngre).
Total gäspninfg utfärdad på den, även om den enl. mätaren gick över 200 så kändes det som om allt var fel.
I övrigt när jag körde min R1a med han på den så hade han 170 på mätaren när jagh ade typ 155, de skröt jävligt mycket på mätarna på den tiden.
Sen såg det löjligt ut parkerat, den var längre och klart tyngre än R1an och det syndes.
MEN tiderna förändras ju och han tyckte bromsar var skitbra osv fast jag tyckye de var under all kritik, så det beror väl på vad man är van vid med.
Särskilt som en så där måste gå strypt som mellanhoj
Jag brukar benämna den som komikerhojen då den var så hejdlöst trist även jämfört svagare hojar med lite attityd.
Men jag fick lägga i en nan skiva helt enkelt, jag känner mig inte bekväm att förorda sånna hojar längre helt enkelt.
Kanske är de dock bra för nån men personligen tog jag nån 2taktare i stäkllet om jag tvungen från den tiden.
I övrigt bra jo, då det väcker känslor hos de flesta som sagt även mig, hojar som många tycker är hopplösa omöjliga lik kan för mig ge mig nöje och det är det jag vill ha ut av hojåkandet helt enkelt från 125a och upåt.