Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Ni har helt rätt, bara å sälja hojen och köpa en ny som jag kan knöla in i lägenheten och skryta om hur snabb den är när det kommer hit folk... kanske ta en sväng runt kvarteret för att rensa rören nån gång ibland.

Nää jag kör hellre runt på min gamla gixxer och har råd att åka på bandagar, försäkra den och faktiskt använda den. Färdig civil ingenjör om 3 år då kanske jag kan unna mig något lite nyare ;)

(vääldigt sen in i tråden men jag vill ju också va mä :tungan)

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Årets mest retarderade tråd.. Kör vad fan ni vill bara ni har kul! Det är väl ändå det som räknas!

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
"Jag vill tacka alla som dragit sitt strå till stacken i denna tråd.

Juggegurka over and out!"
Citat: PizzaKingen

@Calle.s a.k.a. TRÖGER.:tummenupp I'm soo sorry to smack U in da fejjs, BUT: Detta betyder i den stora stygga o riktiga världen utanför KTH: Game Fakkin' Over and Fakk Off Y'all MFs!! :D

Last edited:

Quisten

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
cbr1000f-92
HeHe... årets roligaste tråd..... :)
Jag själv är kär i min gammla 80 talare samt lika kär i Pv`n och duetten också även
båten är från 80 talet snyggare än ny.
Men jag kör en modern bil till vardags..
Pizzabagaren som inte ens har körkort är skrattretande faktiskt och har absolut ingen hoj.
Patetiskt i mina ögon att uttala sig så .. men poängen är bagarens då det är säsongens längsta tråd........... :) :)

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag kör vad jag gillat OCH har råd med helt enkelt

Pizzamannen: Kan inte jag få en bild på dig till mitt privata idolkollage, julklapp typ.

Smagatusk

Guest
Ni suckers brukar åka ett kort tag och sen förolyckas eller liknade och sen är det dags för nåt annat intresse,

Vilket intresse skaffar man sig efter att man förolyckats?

Andas några djupa andetag innan du skriver nya inlägg, ta sen lite tid på dig när du skriver.
Man är inte coolast i klassen för man skriver jättefort, speciellt inte när man missar var o varannan bokstav.

Tröga tangenter?:D

Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Och för de som inte orkat läsa alla inlägg från Pizzabagarn och därigenom förstått vad tråden går ut på:
Tack "bagarn, det har varit ett sant nöje att följa denna tråd :tummenupp

© Svenska Akademien. SAOB spalt: I1153; tryckår: 1933
IRONI ir¹ωni⁴, äv. i¹r-, l. -o- l. -å-, r. l. f.; best. -en l. -n; pl. (i bet. 2 a, numera föga br.) -er (TERSMEDEN Mem. 2: 184 1736, DALIN 1852). (förr ofta skrivet -nie. Anm. Ordet har tidigast anträffats i lat. form. SWEDBERG Schibb. 280 1716)
[jfr t. ironie, eng. irony, fr. ironie; av lat. ironia, av gr. εἰϱωνεία, förställning, låtsad okunnighet, ironi, avledn. av εἴϱων, hycklare, till εἴϱειν, säga (besläktat med ORD)]
[IRONI 1]
1) filos. om den av Sokrates vid filosofiska diskussioner använda metoden att under låtsad okunnighet skenbart ansluta sig till motpartens meningar, men gm försåtliga frågor visa upp de orimliga konsekvenser vartill de leda; i sht i uttr. den sokratiska ironien. BOSTRÖM 2: 17 1838. AHLBERG 183 1925.
[IRONI 2]
2) (grövre l. finare, mer l. mindre genomskinligt) tadel l. klander av person l. sak l. förnekande l. underkännande av ett påstående l. av ngts väråe o. d. i ordalag som äro (vanl. mer l. mindre överdrivet) erkännande l. berömmande l. bejakande o. alltså säga motsatsen till vad man menar; vid tal ofta med yttrandets värkliga innebörd (mer l. mindre kraftigt) förtydligad l. understruken medelst tonfall, åtbörd(er) l. minspel; ofta äv. om enbart gm tonfall, åtbörd(er) l. minspel uttryckt, förstucken kritik; stundom äv. om gillande l. beröm, på motsvarande sätt tillkännagivet gm låtsat klander osv.; äv. om (allmän) kritisk inställning l. åskådning som i världen o. livsföreteelserna osv. (äv. i det egna jaget) ser ngt annat, ringare o. betydelselösare än vad det synes vara. Bilter, blodig ironi. Han förstod icke ironien. Han bugade sig med utsökt ironi. Se med ironi på tillvaron. GUSTAF III 2:190 (1788). Man berömmer dig blott, för att sjelf blifva berömd.. eller utaf Ironie. HASSELROTH Campe 150 (1794). Ironien, om den är sann, är blott sanningens indirekta form och ofta mäktigare än det mest gravitetiska allvar. FAHLCRANTZ 2: VIII (1864). Den folkvisetonen med lindrig ironi travesterande balladen "Riddar S:t Göran" (av Franzén). WIRSÉN i 3SAH 2: 196 (1887). Det ligger en förstucken ironi under hans yttranden. PT 1904, nr 121 A, s. 3. För ironi och sarkasm reagerar svensken på det ömtåligaste. FOGELQVIST ResRot 169 (1926)......

http://g3.spraakdata.gu.se/saob/show.phtml?filenr=1/109/119.html

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Vilken stol i Svenska Akademien innehar du?

Edit: OBS. ironi

Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Hur har man lyckats avsnoppa 28st så fort de ser ju så fräscha ut?

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Jävla pucko...

Har du inte råd med en kul bil och är det därför du är så arg?
Förklara gärna för mig för jag förstår inte riktigt varför du reagerar som du gör.

Pizzabagaren som inte ens har körkort är skrattretande faktiskt och har absolut ingen hoj.

Inte fan behöver man körkort för att köra hoj. Det är bara att köra
:banana

Ps. Som lite plåster på såren ska jag se till att klippa ihop lite hojfilmer efter nyår så att ni som blivit så satans arga kanske mjuknar lite Ds.

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Om jag ska vara riktigt ärlig så skulle jag vilja äga en Suzuki GSX 750 EF -83.
Tycker nämligen att den är skitball och dessutom blev jag av med hojoskulden på en sådan :yoparty

Jag vill tacka alla som dragit sitt strå till stacken i denna tråd.

Juggegurka over and out!

Jag tror dig inte, det är en grymt trist hoj helt enkelt, men ok, du kan ge fullt när du vill och inte vara skraj att den börjar sladda osv, vikten håler dock igen dig rejält.

Ska du larva dig så är offroadhojar klart roligare än nåt sånt där som exempel.

En hoj kan vara kul fast den inte har maxpresanda, det beror på hojen säger jag, därflör kan jag tänka mig många hojar i andra klasser än just de högsta klasserna, de måst vara kul bara att köra.

Jag tror du skule somna på din GSX 750 EF faktiskt om du gått vidare och sen fick gå tillbaka, hojarna i den klassen då var så oinspirerande.

En polare köpte en GSX550ES(85a) trro jag de heter som jag gärna utropat till folk som bra att börja på, men jag hade aldrig povat nån, 67hk tror jag den gav.

Jises vilket elände, full gas hela tiden och inget hände, det var tristare än på de gamla RD350 hojar jag ägt trots mer effekt (dock tyngre).

Total gäspninfg utfärdad på den, även om den enl. mätaren gick över 200 så kändes det som om allt var fel.

I övrigt när jag körde min R1a med han på den så hade han 170 på mätaren när jagh ade typ 155, de skröt jävligt mycket på mätarna på den tiden.

Sen såg det löjligt ut parkerat, den var längre och klart tyngre än R1an och det syndes.

MEN tiderna förändras ju och han tyckte bromsar var skitbra osv fast jag tyckye de var under all kritik, så det beror väl på vad man är van vid med.

Särskilt som en så där måste gå strypt som mellanhoj:)

Jag brukar benämna den som komikerhojen då den var så hejdlöst trist även jämfört svagare hojar med lite attityd.

Men jag fick lägga i en nan skiva helt enkelt, jag känner mig inte bekväm att förorda sånna hojar längre helt enkelt.

Kanske är de dock bra för nån men personligen tog jag nån 2taktare i stäkllet om jag tvungen från den tiden.

I övrigt bra jo, då det väcker känslor hos de flesta som sagt även mig, hojar som många tycker är hopplösa omöjliga lik kan för mig ge mig nöje och det är det jag vill ha ut av hojåkandet helt enkelt från 125a och upåt.

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Säger bara som Arnold ang. ang gammalt scheisse!

Bifogat

• STFU-Arnold_Schwarzenegger_2.jpg
    STFU-Arnold_Schwarzenegger_2.jpg
    16.2 KB · Visningar: 41

*BigRed*

Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Arnold Schwarzwaldtårta = Legend = kommer ALDRIG någonsin, bli nåt gammalt scheisse PuNngTt...

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E
Oldschool är det enda rätta :yoparty
....sen får ni säga vad ni vill :D

/Panos

*BigRed*

Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Man ska ju inte älta gammalt scheisse, men kan lixom inte låta bli... :D

http://www.youtube.com/user/SlimDoggTV#p/u/3/FqdTTJANFNY

Edit:mad:Gud & Co, JAA JA SKAA artikulera mig bättre skriftligen fortsättningsvis (a la Aftonbladet insändar-ish) för att den sk. "tappade generationen" (läs: i backen) a.k.a. 80 o 90-talare inte ska råka missuppfatta precis allt man skiver o ta allt exakt o bokstavligen (HERREGUD, hur fasen ska ni klara er ute i den stora stygga o riktiga världen, OMG-semi-LOL tyyjjp :D). Puuh, nästan så att man måste ha sin advokat närvarande när man ska skriva i en tråd här på SH nowdays...IRRÅNNI *ironi* !!11 :huvet

Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
tråden rokkar...mest roligt är alla som tar åt sig..hahahahahha...

kostar flis att ligga på topp..:tummenupp:D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...