Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
För att vi som kan köra är kungar oavsett hoj..
För att vi som kan köra är kungar oavsett hoj..
Det är ju allmänt kännt att ju nyare hoj du har ju bättre kör du...... Kolla bara på polisfilmen ifrån växjö där föraren kör en 00ans R1a o han kör verkligen illa.... Med en 09a hade han gjort en fuckyou burnout och sen kört ifrån polisen på bakhjulet
Har aldrig ägt någon hoj men funderar på att eventuellt köpa en till våren.
Helst nytt då förstås men det blir lite svårt att provköra utan körkort.
Å andra sidan om man köper något fett och nytt lär man väl knappast bli besviken
Skulle iofs kunna tänka mig en Gixxer -05 eller -06 för det är fina hojar med jävligt trevliga motoregenskaper.
Det har du rätt i men jag känner rätt många i Potatoes Mc och många av dem har sagt att just 05/06 är riktiga höjdarmaskiner.
Den här tråden säger nog mest om trådskaparen själv.
Det finns dom som har hoj endast för att polera sin image och kör en runda för att visa upp sig, torrgasar vid rödljus och kör sedan hem igen. Skryt och yta. Då är det viktigare att hojen är ny och dyr, än rolig.
Andra köper hoj så billigt som möjligt, och försöker få så roliga hojar som möjligt för pengarna, sedan så kör man för sitt eget höga nöjes skull och reflekterar inte ens över vad andra tycker om ens maskin.
Köpte nyss en WR426F som kostat mig c:a 13000 efter att ha sålt av lite tillbehör, ska renovera den under vintern och ha riktigt kul med den till våren. Sen bryr jag mig inte i om "pizzabagarn" tycker att jag är en snålkuk (!?) för att jag inte köpte en helt ny KTM530EXC 2011 för 99 900:- som inte hade varit ett enda dugg roligare än den jag har nu.
Den här tråden säger nog mest om trådskaparen själv.
Det finns dom som har hoj endast för att polera sin image och kör en runda för att visa upp sig, torrgasar vid rödljus och kör sedan hem igen. Skryt och yta. Då är det viktigare att hojen är ny och dyr, än rolig.
Andra köper hoj så billigt som möjligt, och försöker få så roliga hojar som möjligt för pengarna, sedan så kör man för sitt eget höga nöjes skull och reflekterar inte ens över vad andra tycker om ens maskin.
Köpte nyss en WR426F som kostat mig c:a 13000 efter att ha sålt av lite tillbehör, ska renovera den under vintern och ha riktigt kul med den till våren. Sen bryr jag mig inte i om "pizzabagarn" tycker att jag är en snålkuk (!?) för att jag inte köpte en helt ny KTM530EXC 2011 för 99 900:- som inte hade varit ett enda dugg roligare än den jag har nu.
Yes för nytt kan ju aldrig vara fel... Nytt är alltid bättre än gammaltNej nu får det fan vara nog, här skall köpas ny hoj fort, skall lyfta luren och ringa närmsta hyungsan-handlare.
Heh jo det har hänt än värre saker, mycket kurvig väg och en Aprilia rs250 och sen en nära till nävarna arg ägare till en 998 Ducati.Jag tycker det är riktigt kul när folk med sina 600cc kör åttor runt de med 180-200hk moppe. Det är nästan skratt retande!! Nu är du ju inte så att alla som har en Phheeet hoj inte kan köra, men fenomenet blir roligast i tidigare nämnd kombination.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|