Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Jag kan inte köra men jag tror att jag kan köra om jag har en nyare hoj.
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
He he ..vilken tattare...STEKA runt på en "SKÖN" hoj från 2001 ??

STEKER gör man på en Desmosedici RR...och inte något "från 2001 och framåt"...

Jag antar att steka kommer från "Stekare"....

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stekare
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Jag tycker det är riktigt kul när folk med sina 600cc kör åttor runt de med 180-200hk moppe. Det är nästan skratt retande!! :D :Bugar Nu är du ju inte så att alla som har en Phheeet hoj inte kan köra, men fenomenet blir roligast i tidigare nämnd kombination. :banana
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Det är ju allmänt kännt att ju nyare hoj du har ju bättre kör du...... Kolla bara på polisfilmen ifrån växjö där föraren kör en 00ans R1a o han kör verkligen illa.... Med en 09a hade han gjort en fuckyou burnout och sen kört ifrån polisen på bakhjulet :tummenupp
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Det är ju allmänt kännt att ju nyare hoj du har ju bättre kör du...... Kolla bara på polisfilmen ifrån växjö där föraren kör en 00ans R1a o han kör verkligen illa.... Med en 09a hade han gjort en fuckyou burnout och sen kört ifrån polisen på bakhjulet :tummenupp

Heelt enig! ALLT handlar om hojen...:yoparty
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Den här tråden säger nog mest om trådskaparen själv.

Det finns dom som har hoj endast för att polera sin image och kör en runda för att visa upp sig, torrgasar vid rödljus och kör sedan hem igen. Skryt och yta. Då är det viktigare att hojen är ny och dyr, än rolig.

Andra köper hoj så billigt som möjligt, och försöker få så roliga hojar som möjligt för pengarna, sedan så kör man för sitt eget höga nöjes skull och reflekterar inte ens över vad andra tycker om ens maskin.

Köpte nyss en WR426F som kostat mig c:a 13000 efter att ha sålt av lite tillbehör, ska renovera den under vintern och ha riktigt kul med den till våren. Sen bryr jag mig inte i om "pizzabagarn" tycker att jag är en snålkuk (!?) för att jag inte köpte en helt ny KTM530EXC 2011 för 99 900:- som inte hade varit ett enda dugg roligare än den jag har nu.
 

akita1

Medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Malmö
Hoj
Honda vf 1000r -84
Har aldrig ägt någon hoj men funderar på att eventuellt köpa en till våren.
Helst nytt då förstås men det blir lite svårt att provköra utan körkort.
Å andra sidan om man köper något fett och nytt lär man väl knappast bli besviken :yoparty
Skulle iofs kunna tänka mig en Gixxer -05 eller -06 för det är fina hojar med jävligt trevliga motoregenskaper.

:arsele Hmmmm...... Köpa en Gixxer Från -05 eller -06. Varför köpa så gammalt när -11 är på väg ut :confused: :D

Det har du rätt i men jag känner rätt många i Potatoes Mc och många av dem har sagt att just 05/06 är riktiga höjdarmaskiner.

Det var min också, När den var ny......:D
 
Last edited:

Boom

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Vimmerby
Hoj
Honda cbr600 f4
Den här tråden säger nog mest om trådskaparen själv.

Det finns dom som har hoj endast för att polera sin image och kör en runda för att visa upp sig, torrgasar vid rödljus och kör sedan hem igen. Skryt och yta. Då är det viktigare att hojen är ny och dyr, än rolig.

Andra köper hoj så billigt som möjligt, och försöker få så roliga hojar som möjligt för pengarna, sedan så kör man för sitt eget höga nöjes skull och reflekterar inte ens över vad andra tycker om ens maskin.

Köpte nyss en WR426F som kostat mig c:a 13000 efter att ha sålt av lite tillbehör, ska renovera den under vintern och ha riktigt kul med den till våren. Sen bryr jag mig inte i om "pizzabagarn" tycker att jag är en snålkuk (!?) för att jag inte köpte en helt ny KTM530EXC 2011 för 99 900:- som inte hade varit ett enda dugg roligare än den jag har nu.

:tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Den här tråden säger nog mest om trådskaparen själv.

Det finns dom som har hoj endast för att polera sin image och kör en runda för att visa upp sig, torrgasar vid rödljus och kör sedan hem igen. Skryt och yta. Då är det viktigare att hojen är ny och dyr, än rolig.

Andra köper hoj så billigt som möjligt, och försöker få så roliga hojar som möjligt för pengarna, sedan så kör man för sitt eget höga nöjes skull och reflekterar inte ens över vad andra tycker om ens maskin.

Köpte nyss en WR426F som kostat mig c:a 13000 efter att ha sålt av lite tillbehör, ska renovera den under vintern och ha riktigt kul med den till våren. Sen bryr jag mig inte i om "pizzabagarn" tycker att jag är en snålkuk (!?) för att jag inte köpte en helt ny KTM530EXC 2011 för 99 900:- som inte hade varit ett enda dugg roligare än den jag har nu.

Ähh va fan lägg ner scheissen!!
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag tycker det är riktigt kul när folk med sina 600cc kör åttor runt de med 180-200hk moppe. Det är nästan skratt retande!! :D :Bugar Nu är du ju inte så att alla som har en Phheeet hoj inte kan köra, men fenomenet blir roligast i tidigare nämnd kombination. :banana
Heh jo det har hänt än värre saker, mycket kurvig väg och en Aprilia rs250 och sen en nära till nävarna arg ägare till en 998 Ducati.

Det är så mycket som kommer in just i det där helt enkelt inte bara nyaste årsmodellen.

Sen vill jag inte påstå mig kunna köra bäst på nåt sätt, jag vet mina gränser och många har inte inbygda gränser ens från början.

Men många som skrävvlar här har inte ene sportmössa mot folk som kört en hel del och kan sin äldre hoj, så är det bara och det gäller på bana, på gata så vet de flesta at om man håller i fullt med en litershoj eller nåt sånt från de senaste 10-12 åren är man snart död och inget annat, vägverket tar kål på en eller nån bilist som tyckte det var smidigt att gena lite i kurvan.

Men visst skrytfaktorn är givetvis det värsta beroende på vilken katergori vi tillhör.
Men tyvär är det allt.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Here we go again...

Jahaa, förenkla ännu mera o tänka om, jag är ju trots allt på SpottHoj-dot-CUM :rimzalabim

Grym förare = Bra skit = OK.

Kass förare = Dålig skit = Not OK.

Ny scheisse = Bara fördelar = OK.

Gammalt scheisse = massa trassel bara = Not OK.

Grym förare + ny scheisse = Alpha-male No.1 + Bulten World Domination + Unlimited babes bärs pizza 'n cashflow :yomegaparty

Grym förare + gammalt scheisse = Köra 5% + Crasha 5% + Sjukhus 15% + Mecka 75%. Not a happy camper, semi-crap!

Kass förare + ny scheisse = Bara Happy-Happy times, snabbare o säkrare än någonsin Bulten t.o.r. Tunnast plånbok i byn = inget mer ryggont :kanoners

Kass förare + gammalt scheisse = Vill du spica upp ditt liv o göra nåt upplyftande för engångsskull?! Boka då en enkel te Sibirien, GOSSE!!

Slutsats: Get your sorry shit together 'n buy some new shit...everytime, all the time :dittnyamantra

"En värld helt utan neues scheisse, vill jag inte leva i..." Citat: Peter Antoine PR-frontare hos Media Markt

"Ny skit för dig som tänkt klart..." Citat: PizzaKingen @ Sporthoj.com

Ha nu en bra dag Y'all !!11 :D
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Fan vad ni gaggar sönder den här tråden...

Det är bara att inse, i första hand lägger man ( om man e intresserad på riktigt och ingen posör) alla pengar man har på bensin och en bunt däck och bromsar. Och råkar man sedan ha råd med en nyare hoj så e ju det bara en bonus. Alla vill väl ha en ny fin hoj? men vadfan, köra på gammla torra sulor utan knäskrap går ju fetbort och bensin e dyrt. Har man råd med allt det där + en massa nya fina hojar ( en massa för att bara ha EN hoj är gay ) så e ju de guld, men har man inte råd lägger man lönekontot på däck och nå gamalt skit och låtsas det är en räser.

Lite som när man e 18 och köper en 240, vad spelar det för roll att den e gammal o ful o slö? " I mina händer går den som en rallybil! " - tänker man och tömmer en bensintank om dagen.

" The beauty is in the eyes of the beholder " heter det väl?
men det kanske bara gäller fula kvinnor?
 
Last edited:

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Om jag ska vara riktigt ärlig så skulle jag vilja äga en Suzuki GSX 750 EF -83.
Tycker nämligen att den är skitball och dessutom blev jag av med hojoskulden på en sådan :yoparty

Jag vill tacka alla som dragit sitt strå till stacken i denna tråd.

Juggegurka over and out!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top