Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Bagarn, du är rätt dryg men rolig. Jag fattar inte heller varför folk har så dåligt med stålar att dom inte har råd med snygga och nya hojar. Varför inte skaffa mer stålar och slå på stort? Folk är f*n inte kloka :D

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Ställer samma fråga till dig. Måste man inte vara 18år för att regga sig på forumet? Om inte. så ska ju 125cc medlemmarna hålla sig i sin del utav forumet. Och för det andra så har du inte varit här lika länge som vi andra :tummenupp

Njaa... Inte än iallafall :rolleyes:.

Det här med köra gamla öken så kan jag tyckar att äldre bilar kan vara mer "personliga" liksom. Vissa äldre bilar är ju så ja... Man får känslan att JAG VILL HAAA!!!! Men med MC har jag inte hittat många såna "Jag vill ha ett gammalt öken" liksom.

Varför känner jag så? :va

Osså klagar ni studenter över att ni har dåligt med cash.... fyfan

CSN studielån? :va Tråkigt när de ska betala tillbaka lånet

Tur att Bagarn är kvar på forumet, Det livar upp hela forumet :D

Last edited:

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Följande är regler som är speciella till Sporthoj.com:

* 125-åkare rekommenderas hålla sig i 125-forumet. Vid etik och uppförningsproblem i övriga forumet kan kontot portas till att endast kunna skriva i 125-forumet.

Jag är helt lugn, min är lätt på 127cc vid det här laget.:banana

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Hoj
Ducati HM 821 -13
Håller med bagarn! Urs för gamla hojar! Hade en 91a och en 90a som 2 första, sega som fan va dom. "Nytt" e skönt, allt lirar perfekt och är modernt o bekvämt:)

Plus att man slipper fetröven som var mode till 2000. Pengar är till för att spenderas :banana

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tja snålhet vet jag inte om det rör sig om för alla, folk har väl inte pengar till allt helt enkelt.

Jag ser det mer som att det helt beror på hojen om den är kul eller inte, det avgörs inte av skrytvärdet hos polarna.

En ny sporthoj kan väl de flesta med fast inkomst få ett lån till, men det kostar att äga grejorna med och det vill ju till at man åker en hel del för at det ska vara värt det, prioriterinbgagar helt enkelt, en något äldre hoj som är betald och som inte kostar skortan i försäkring kan ju räcka för vad man behöver.

Men visst vissa hojmodeller kan jag inte se ett skit nöje i utan skulle helre sluta med MC om jag bara hade de att välja på.

Själv skukel jag aldrig med normal inkomst köpa en ny hoj, det är ju ett prisras utan dess like för första ägaren så den smällen får de ta inna jag sen köper begagnat, så är det bara.

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Tycker man skall ha så ny hoj som möjligt, dom blir bara lättare och lättare att köra.

Ja alltså, om man nu har problem med det, annars kan man ha sjukt kul med gamla öken oxå (hojar alltså).

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Ni som skriver att ni hellre föredrar en gammal hoj pga ditten o datten. Har ni ens ägt en ny/nyare hoj(nyare än 05 tex)??

Eller är det bara så att ni helt enkelt helst av allt skulle vilja köpa en spretans ny fast inte har råd?

Jag själv kan inte yttra mig om gamla "öknar" då jag aldrig kört en ens (jo när jag var 10 bast fick jag köra polarns 80cc, som jag dessutom slog runt med :) ).
Letar faktiskt efter en apbillig gammal öken till enduro/cross just i detta nu (tips på vad man skall ha mottages gärna, OBS den ska inte kosta mer än 10k typ )

Och vore det inte pga vissa omständigheter, hade jag varken haft A kort eller en spretans hoj i dagsläget.

Pengar e till för att brännas iväg, snåla kan man göra på ålderns höst när man går där med rullatorn.

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Ni som skriver att ni hellre föredrar en gammal hoj pga ditten o datten. Har ni ens ägt en ny/nyare hoj(nyare än 05 tex)?

Jag hör nog till den kategorin eftersom jag köper ny crosshoj typ vart tredje år efter att ha tröttnat på söndermeckat skit. Gathojar håller sig fräsha betydligt längre så där lider jag mindre av att åka på gammalt mög. Det nyaste gathoj jag ägt var nog när jag 2008 köpte en 06 KTM 660. Två år gammal var den men inte gick den på nåt sätt bättre än den snart tre ggr så gamla 05a jag har idag.
En gathoj känns ofta fräsh och tajt i chassit även om den är 10-15 år gammal.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Jag köper det jag har råd med, har en gsxr 1000 03 och även köpte en 06 nu i höstas men är fan inte så mycket nöjdare med 06:an genemot 03:an. Den enda stora skillnaden jag märker är kostnads skillnaderna. Alltså kan jag tänka mig att behålla 03:an och sälja 06:an.

Men de som har gammla shieeet kan man undra hur de tänker ibland! Sämre chassie, bromsar, ibland inga styrdämpare, fjädring m.m är ju fan livsfarligt. Visst alla kör inte to the limit med sina grejer men ex ska jag göra en oväntad undan manöver eller inbromsning vill jag att grejerna ska prestera. Visst kan man rusta upp ett gammalt mög men de pengarna får man aldrig tillbaks så det blir en förlust ändå. Och tunga as är vissa också och det är ingen bra egenskap.

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Rent ärligt så köper jag hojar jag gillar utseendet på. Tuff skit om hojen då är gammal, gillar jag looken så blir det ju den i alla fall. Den sporthojs-lineup som är nu känns så urvattnad och likriktad. Vart är själen?

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Ni som skriver att ni hellre föredrar en gammal hoj pga ditten o datten. Har ni ens ägt en ny/nyare hoj(nyare än 05 tex)??

Japp. Hade en splirrans ny 2008 :tummenupp

Edit: Vette tusan om jag föredrar äldre hojar framför nya.
Men har man barn så får man ju prioritera.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM