Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Jag kör gammalt as till hoj för att jag inte vill förknippas med sånt pack som trådstartaren tillhör.

Nä alltså, jag är allvarlig.

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
motorcyklar har också känslor.
du skulle svimma ifall du såg mina,, gammla ?? ja/nej, bara sååå in i helvete snygga, och lite grann gamla
sen vad spelar det för roll .tjejerna ser ingen skillnad ändå yo:yoparty

Last edited:

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Det är bara förjävla gött när man ser på rubriken vem som har startat tråden! :tummenupp

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Tycker man skall ha så ny hoj som möjligt, dom blir bara lättare och lättare att köra.* * * * *

Fan så fegt!:D

Är det nåt som är småkukat uberghey så är det ju att köra splitternya, problemfria hojar som man kan lita på i alla väder, nä tacka vet jag touring på åttitalsskrälle i bruksskick med kassa däck och slitet drivpaket med mycket diffus servicehistorik, där man har lika stor chans att ta sig hem som att vinna på lotto, och kalsongerna får brunkänning i 140 knyck eftersom tanken är oundviklig: "Jag har ingen aning om den här gamla häcken har tänkt att rasa ihop om två sekunder eller i nån gång i september..." DET är manligt, det ! :näsblod

(Förresten, vadå "gammalt" scheisse - min hoj var i alla fall SPRILLANS -93...!) :FU

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Alla hojar mer än 2år är gamla, för då kommer nästa uppdatering på modellen från fabriken och vips så är du efter. Så håll dig inom 2 år eller var glad åt det du har och njut av att köra hoj:tummenupp

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
BMW s1000rr
Ni som skriver att ni hellre föredrar en gammal hoj pga ditten o datten. Har ni ens ägt en ny/nyare hoj(nyare än 05 tex)??

Eller är det bara så att ni helt enkelt helst av allt skulle vilja köpa en spretans ny fast inte har råd?

Jag själv kan inte yttra mig om gamla "öknar" då jag aldrig kört en ens (jo när jag var 10 bast fick jag köra polarns 80cc, som jag dessutom slog runt med :) ).
Letar faktiskt efter en apbillig gammal öken till enduro/cross just i detta nu (tips på vad man skall ha mottages gärna, OBS den ska inte kosta mer än 10k typ )

Och vore det inte pga vissa omständigheter, hade jag varken haft A kort eller en spretans hoj i dagsläget.

Pengar e till för att brännas iväg, snåla kan man göra på ålderns höst när man går där med rullatorn.
Mycket bra sagt Micke!:tummenupp

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Jag kör gammalt as till hoj för att jag inte vill förknippas med sånt pack som trådstartaren tillhör.

Nä alltså, jag är allvarlig.

Helt rätt! Protestera mot kapitalismen genom att köpa gammalt junk. Det är så man sätter folk på plats! :tummenupp

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Hoj
Yamaha Majesty 400
Fan så fegt!:D

Inskickat av Skäggo
Tycker man skall ha så ny hoj som möjligt, dom blir bara lättare och lättare att köra.* * * * *

Är det nåt som är småkukat uberghey så är det ju att köra splitternya, problemfria hojar som man kan lita på i alla väder, nä tacka vet jag touring på åttitalsskrälle i bruksskick med kassa däck och slitet drivpaket med mycket diffus servicehistorik, där man har lika stor chans att ta sig hem som att vinna på lotto, och kalsongerna får brunkänning i 140 knyck eftersom tanken är oundviklig: "Jag har ingen aning om den här gamla häcken har tänkt att rasa ihop om två sekunder eller i nån gång i september..." DET är manligt, det ! :näsblod

(Förresten, vadå "gammalt" scheisse - min hoj var i alla fall SPRILLANS -93...!) :FU

Ironi

(grekiska είρωνεία eironeía, bokstavligen "omkasta", "förställa") är en stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas. Publiken, åtminstone en del av den, förutsätts även vara införstådd med detta. Ironi kan vara humoristisk, men behöver inte vara det. Den kan användas för att undvika öppen konflikt, för att locka till skratt och för att antyda sidor av en företeelse, en person, en tanke etc som man anser svåra eller olämpliga att utpeka öppet.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Hur som testade en massa nya hojar på barkarby live 2010 och detta visade ännu mer hur grym gsxr 1000 K3 är. Enda man behöver uppgradera är bromsarna och det har jag gjort med brebo pump, K8:ans bromsok och dubbla stålomsbundna slangar direkt från pumpen till varsit ok. Sjukt hur grymt bottendrag denna hoj har gentemot andra radfyror.

Sancho Panza

Sancho Panza
Gick med
8 Jul 2008
Hoj
Gsxr 1000, -06 +KTM 525 -07
Följer denna tråd me spänning. Är månne intresset för att försvara den egna lönen och tillhörande hojval större än ett icke namngivet mopedbygge?
Med den här takten får nog blysänket snart se sig omåkt (igen).

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Självklart om detta var min hobby nummer ett så skulle jag köpa en språjjtans ny båge å lägga alla mina övriga stålar på det men jag gillar att resa, gå på restaurang, lägga på lägenheten mm mm så det fick bli en gammal räv från 93, hade en 05ans KTM 950 innan så en "ny" hoj (300mil) har jag haft och det var helt enkelt inte värt det med tanke på hur mycket jag körde, mest till och från jobbet.

Men förstås, när man fått barn, pröjsat av en 200 000kr på lägenheten så kanske jag köper upp mig på en nyare båge då jag troligtvis kommer vara runt 35 så försäkringen inte äter upp mig innifrån!

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
90talshojarna är vekligen skräp i jämförelse mot de nyaste hojarna.

Men de gamla är ju så vackra!!!!

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Hoj
KTM 690 Duke -10
Jag vill självklart ha en splitter ny hoj men förnuftet tar över. Sen ska man renovera badrum köpa ny bil och på semester, ungarna hobbies etc. Nä jag tror man får ut mer av att ha en lite äldre hoj och lägga pengarna på bandagar.

• Gilla
Reaktioner: eha
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha