Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Ursäkta?
Behöver man prioritera ner MC-hobbyn för att pengarna ska räcka till annat, så har man ju för dålig ekonomi för att köpa drömhojen. :confused:

Visst, MC hamnar långt ner på den ekonomiska prioriteringen för mig, men inte fan skulle jag köpa en 00:a om jag var ekonomiskt oberoende. (Om vi inte pratar Yamaha R7)

Märklig slutsat att prioriteringar är samma sak som dålig ekonomi?

Fast det är klart. Har du en ekonomi som tillåter allt som exempelvis jag prioriterar att lägga pengar på, plus inköp av ny drömhoj då och då så ligger man nog i lä :näsblod :D

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Klart man köper nytt,man får väl prioritera!

Kostar kärringen mer än hon drar in, "off whit her head!"
Tjänar du för lite,byt jobb till ett välbetalt!
Är ungarna för dyra får man väl göra sig av med dom...
För dyrt boende? En gammal racebuss är billig,bara fixa in en brits.
Äta=soppkök!

Ungefär så....

Henrik

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
Fast det gick fort förr också.

[YOUTUBE-ID]z1ojxuLYokA[/YOUTUBE-ID]

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Grymt med första riktiga flametråden för vintern!

Nu fattas bara killen som åkt kråss hela livet och tycker en 600 är lite klen och funderar på en splitt-ny R1 eller turbobusa för att brassa helvet...

Let the winter-trolls come out!!!!

Vi borde förresten starta en bettingtråd om när första skinnställ kontra storlek-tråden dyker upp!

Gixxer_Affe

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2010
Hoj
2000, Suzuki GSXR600
Håller med bagarn! Urs för gamla hojar! Hade en 91a och en 90a som 2 första, sega som fan va dom. "Nytt" e skönt, allt lirar perfekt och är modernt o bekvämt:)

Plus att man slipper fetröven som var mode till 2000. Pengar är till för att spenderas :banana

hmm , hur tänkte du nu? först e de helt okej å skaffa "gammla as" men sen SKA de va nytt å inget annat :va

Pappabetalarbagarn:

jag har en fettoGixxer 600 från -00 å ja håller med om att den e inte de vackraste på denna jord men jag skaffade den för att det var en sporthoj, för att den inte kostade överdrivet mycket , men mest för att kunna få köra nåt som går som f*nders å inte ser alledes för hårigt ut, tills ja har råd med en äkta snygging :tuttar

plus att jag har ett problem som ingen av er falukorvar har , ja bor på Åland , som tillhör Finland = TULL som suger hårt, :huvet

innan ni säger ; köp nån annanstans ; här på holmen kostar beggade hojarna det dubbla mot vad dom gör i Swe (ja dom gör det)

Och på Åland har vi Svenska som modersmål , så att fara till fastlandet å köpa är rätt uteslutet :gnissla

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Det roliga med denna tråden måste ju vara att du klagar på andra som kör billiga hojar men du själv har ingen?.

Men klart pizza business är väll inte den bästa:D

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Vilket leder mig osökt till frågan;
Hur många hojar har du ägt, vilken typ samt vilka årsmodeller? Det låter som om du aldrig haft nån hoj....

Har aldrig ägt någon hoj men funderar på att eventuellt köpa en till våren.
Helst nytt då förstås men det blir lite svårt att provköra utan körkort.
Å andra sidan om man köper något fett och nytt lär man väl knappast bli besviken :yoparty
Skulle iofs kunna tänka mig en Gixxer -05 eller -06 för det är fina hojar med jävligt trevliga motoregenskaper.

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
fireblade
Å andra sidan om man köper något fett och nytt lär man väl knappast bli besviken :yoparty
Skulle iofs kunna tänka mig en Gixxer -05 eller -06 för det är fina hojar med jävligt trevliga motoregenskaper.

"Funderar på att eventuellt"? Ska du först fundera och sen kanske bestämma dig för att eventuellt köpa hoj. Hoppas för din skull att det blir en lång vår så du hinner med att tänka.

Gixxer 05-06 var fina, nu är det snart 2011 och då räknas de som gammel skit. Borde väl du fatta.

Jag kör Blade från -97 för jag har inte råd med mer.

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Nej, har faktiskt kört en 06:a och den kändes riktigt fin.
Det går ju faktiskt att provköra en polares hoj utan körkort :tummenupp

När jag gick från mellankort till tungt (ja jag körde facktiskt lagligt med strypt till 25kw i 2 år) så insåg jag efter första provkörningen att ALLA hojjar jag kommer prova nu som är på över 50 hästar kommer att "imponera" med sina "starka" motorer. Kör just nu runt på en tjej-hoj och är skitnöjd med min försäkringspremie =D Nu är den iofs ny, men väljer jag en hoj med 100 hästar eller fler kommer premien dubblas till femdubblas då jag endast är 20 år gammal. Har icke råd att lägga ut lika mycket i försäkringspremie på 2 år som hela hojjen kostar.

Så till poängen, när du ej har kört en massa hojjar och inte har så mycket att jämföra med så känns allt häftigt och fränt och väldigt få hojjar känns tråkiga i motorn.

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Så till poängen, när du ej har kört en massa hojjar och inte har så mycket att jämföra med så känns allt häftigt och fränt och väldigt få hojjar känns tråkiga i motorn.

Det har du rätt i men jag känner rätt många i Potatoes Mc och många av dem har sagt att just 05/06 är riktiga höjdarmaskiner.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej

Du kanske skulle testa en bra nybörjarhoj istället :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...