Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Vaddå gammalt "schiesse" :confused:

,Precix tjöpt en gammal Laverda RGS ifrån 83 som jag håller på å bygger om till en 1000 78 ... Modernaste hojen jag har e en 89 FZR ...

eeeh har det hänt nått speciellt ,,Har de nya knarrarna fler än 2 hjul Lr? Jag tjör lika illa på en gammal,:brinnerup

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Så här roligt har det aldrig varit att sitta i bilkö på väg hem. Hatar sthlms innerstad. Men men nu kan jag iaf garva under tide :D

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
schuuuuuuu

Om jag skulle köpa en ny sporthoj så skulle det bli ngn hoj utan alla de touringtillbehör som idag är obligatoriska för att den vanlige sporthojskonsumenten ska trivas : passagerarpinnar/säte, stödkontakt, kopplingskontakt, tiltsensor, växellägesindikator, tankmätare, färdator, traction control, abs, helkåpa osv. Men då finns det sannerligen inte mycket att välja på.

Den här kanske? Sjukt billigt jämfört med att bygga själv dessutom.

Commando%20961%20Cafe%20Racer%20Silver%20800x600.jpg

Tungan åkte ut när hakan föll ner, vacker... jag har plats i lokalen. Kan väl lyfta ut något gammelt. MVH Toyman. Inget tändkulesot.... men skit under naglarna...........

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Ärligt talat är nog en trike vettigt insteg. Om du har bilkörkort bagarn så slipper du gömma dig för bängen.

Men bäst av allt är såklart att ta KK och köra på riktigt istället. Inte bara i smyg. ;P

Den galne målaren

Potatoesmc.com
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Honda cbr 1000rr-08, Ktm 525 03
varför bara ha en hoj jag har tre st men det har väll inte du råd med va ..... pizzabagarn din snåla skit du får blanda ut köttet med katt mat så ska det väll lösa sig för dej

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jag överväger starkt att byta från min CBR 1000RR -04 till en ZX-7R från slutet av 90-talet. Varför? Dels för att jag alltid har gillat Kawasakins grymma utstrålning, ser ut som en äkta superbike. Men framförallt för att Firebladen gör att jag kör på tok för fort hela tiden. Efter att jag blev pappa vill jag undvika att ligga i 300km/h..

Det faktum att Ninjan är mycket billigare att äga gör inte saken sämre, men Firebladen är inte så farligt dyr den heller tycker jag.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
"Bagar'n har nog" triggat alla precis på det sätt han ville. Mest aktiva tråd 2010? :D

Jag såg bara ett aktivt försök med stor glimt i ögat att provocera folk. Det lyckades ju uppenbarligen.

PS. Kör själv en 2010:a så jag slipper bli provocerad! DS.

• Gilla
Reaktioner: Lx3

morén

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2009
Hoj
zx9r 1995
Dom flesta har nog råd med en nyare hoj allt är prioteringar, har man 1000 olika intressen kan man inte spendera allt för mycket på just en hoj!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM