Sant men läs tråden ifgen så ser du att det finns förklaringar för allt egentligen, till varför man har äldre hojar osv.
Att du sen kan utnytja din 2010 till fullo och kanske tom måste byta nästa år är ju din sak.
Kör man på gatan där det inte enbart fins breda jäkla motorvägare eller där alla 70-vägar är 2 filiga så fattar man rätt snart att det kvittar om man har 160 hk eller 200hk i från en liknade maskin.
Är man så tokig så uppanar jag till turboladdning, det ger ett jävla drag även i 10 år gamla slädar utan vidare, dock kan ni glömma finåkandet som sporthojar ändå är till för, möjligen gå över till hojar tup Hyabusa och sånt som käns bängligt på småvägar men jävla bra på mer svepande vägar.
Don efter person.
Och visst provocerande tråd, självklart men lite skakig då startaren inte verkar äga nåt man imponeras av precis, iofs imponeras jag inte av nån serietillverkad hoj på det sättet, en del är fina andra fula, thats it, det behövs mer än påstådd övertryckseffekt vid 250km/t för att intressera mig.
Skillnaden är som sagt åtminstonde sen ett bra tag klart beroende på snubben i sadeln och inte hojen när den börjar användas till annat än just dragracing rakt fram, vilket ju är ok, men då ska man inte snacka sporthoj heller.
Nu vet jag iofs inte ens vad en Ducati MTS1200 är ens, är det nåt sporttouring eller? läs. det har inte med årsmodellen att göra.
edit:
kollade upp vad det var och det verkar väl vara en ok hoj, men du tro inte att det speklr nån roll med nåt dylikt, alltså här pratar vi sporthojar inte touringmaskiner, folk klipper dig med för dig uråldiga hojar på en sån där det lovar jag