Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
:tummenupp 10:an i saffransorange. Bara byta styre och rensa rumpan och byta backspeglar och byta silverskruvar till svarta. Sedan är den färdigdesignad. :banana

Rumpan är redan rensad :D men tips på skruvar och speglar mottages gärna. Skicka ett PM :tummenupp:

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
:D:D:D Du skapar en debatt i alla fall med din provocerande framtoning :tummenupp.
Själv trivs jag med min gammla gris, och nej jag är inte för snål för att köpa något nyare :tungan.

Last edited:

Crilljack

Säg Hej vettja!
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
Husa 650-04, Yamaha R6-01
Nej och behovet är inte så stort just i detta nu :D

Du kan ju börja med att köpa en båge och återkomma sen!!
Som sagt, valet av hoj varierar från person till person.. Mycket spelar in såsom ekonomi osv, men sen är det väldigt många som föredrar äldre bågar...
Tex min far har en FJ1100 från 80talet, fin som snus är den också med tanke på åldern!!
Han har sagt att han kan inte tänka sig att köra någon nyare hoj såsom tex min r6a-01.... Han såsom många andra föredrar dom hojjarna man har "växt" upp med....

Men du kan väll börja med att köpa en hoj, fixa körkort som du säkert inte har heller:krama

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Prisraset på hojar är rätt så kraftigt och de flesta som kör hoj gör det ju som hobby och en hobby får oftast kosta :D

Det finns folk som byter till ny bil ca vart tredje år för att få lite omväxling och för att slippa ev tilltagande servicekostnader.

Men iom att MC körning oftast är just en hobby så behöver inte ekonomin vara det som styr utan gillar man en hoj, oavsett årsmodell, så gör man ju det, alltså är det en ganska meningslös diskussion....

:tummenupp
Det dummaste man kan göra är att vara snål mot sig själv.
Prioriteringar är såklart en sak men missa för fan inte att skämma bort er i detta nu.

Last edited:

axelsson_vpg

Guest
Jag kan lite hålla med bagarN. Varför ha en 90 talare, dom ser inte bra ut alltså, dom ser ju bara för taskiga ut.

Sen om man inte har råd så är de ju en annan 5a. Fast iof tror ja ju knappast grabbarna som har äldre maskiner sitter på hälften av aktsierna i lkab lr ikea heller.

Min första hoj blev en gsxr 600 -01 som gick mkt bra och var rolig som fan efter vägarna. Denna hoj med 1 dag gammalt kort kostade mig 5000 kr halvförsäkring. Och den hojen ser mkt bra ut.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
I dom två trådarna som det skrivs mest i på SH just nu, diskueras det varför man kör gammalt skit. Och i den andra tråden diskuteras det att ny hojar har för mycket teknik och att det var bättre och roligare med de äldre hojarna.

:D

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
I dom två trådarna som det skrivs mest i på SH just nu, diskueras det varför man kör gammalt skit. Och i den andra tråden diskuteras det att ny hojar har för mycket teknik och att det var bättre och roligare med de äldre hojarna.

:D

Precis, då kan alla bittra fattiglappar hänga där så hänger vi andra stekare här :yoparty
Jag älskar klassamhällen :Bugar

Har NK någon avdelning för skinnställ, hjälm m.m.?
Känner mig lite köpsugen inför våren.

Last edited:

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
Varför kör man gammalt scheisse?

måste citera two stroke man här:

Jag lever efter filosofin att inte köpa dyrare fordon än att jag har råd krasha dom. Själv undrar jag hur kul det är med en hoj som man inte vågar använda eftersom en krash skulle vara en tragedi. Att glida till korvmojen och posera räknar jag inte till att använda maskinen.

Dvs jag vill på bana veta att när ja krashar så är det bara att köpa en lika dan/lite nyare/bättre i billig peng.

Kör man en o annan bandag o för min del är det inte frågan om jag kommer att lägga hojen , utan när kommer kommer jag att göra det.
Att då ha en ny som ev blir bokstöd skulle kännas förjävligt.
Att som nu ha en gammal 97:a som inte kostar många dineros o den skulle totalas ... tja då gör det inte så mycket.

Fast det är klart kör man bara på gata så skulle det nog bli en ny daytona eller nått lika trevligt.

Funderar faktiskt på att skaffa två till.
En enduro/cross eller liknande att leka med på vintern
En ny att leka possör på gatan/till-från-jobbet med
och ha kvar min gammla för att leka på bana med.

Sen så vill ju ja egentligen ha en Norton F1 P55B

Men en sånn lär man väl aldrig ha råd med

Smagatusk

Guest
Jag överväger starkt att byta från min CBR 1000RR -04 till en ZX-7R från slutet av 90-talet. Varför? Dels för att jag alltid har gillat Kawasakins grymma utstrålning, ser ut som en äkta superbike. Men framförallt för att Firebladen gör att jag kör på tok för fort hela tiden. Efter att jag blev pappa vill jag undvika att ligga i 300km/h..

Det faktum att Ninjan är mycket billigare att äga gör inte saken sämre, men Firebladen är inte så farligt dyr den heller tycker jag.
Gillar ditt resonemang!

Du är väl som jag och skiter i kvaliteten och ser på motorkaraktären.

Och f.ö. finns det en hel tråd om suktandet efter en ZX7R nå´nstans...

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Precis, då kan alla bittra fattiglappar hänga där så hänger vi andra stekare här :yoparty
Jag älskar klassamhällen :Bugar

Har NK någon avdelning för skinnställ, hjälm m.m.?
Känner mig lite köpsugen inför våren.

Vadå???? Jag har verkligen inte billiga stövlar, hjälm, ställ.
Kom igen när du har nåt att komma me va??

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
bra tråd ? eller ne.

de spelar väl fan ingen roll vad folk kör för motorcyklar. tycker de är häftigare att se en äldre hoj i fint skick än en ny hoj med pajas abs fjol antispin etc.

huvesaken man har samma intresse sedan spelar de väl ingen roll vad man kör för maskin.

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Äldre hojar har utstrålning och personlighet som nya saknar. Skulle mer än gärna ha en Honda NS400R.

asb

Sporthojsnörd
Gick med
23 Dec 2007
Hoj
ZX10R XTZ750 VF750F KTM300tpi
bra tråd ? eller ne.

de spelar väl fan ingen roll vad folk kör för motorcyklar. tycker de är häftigare att se en äldre hoj i fint skick än en ny hoj med pajas abs fjol antispin etc.

huvesaken man har samma intresse sedan spelar de väl ingen roll vad man kör för maskin.

Om du inte tycker att det spelar någon roll, varför klankar du då ner på den stackars pajassen?:va:D:krama

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Min första hoj blev en gsxr 600 -01 som gick mkt bra och var rolig som fan efter vägarna. Denna hoj med 1 dag gammalt kort kostade mig 5000 kr halvförsäkring. Och den hojen ser mkt bra ut.

Trodde inte KTM kunde hålla så länge, unikt! :tummenupp

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Ja precis!!! Varför ha en 90-talare när 80-talare är ännu billigare.
Jag är inte bara snål mot mej själv..jag är det mot alla andra oxå. Därför köper jag gammalt scheisse :)

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Jag kan lite hålla med bagarN. Varför ha en 90 talare, dom ser inte bra ut alltså, dom ser ju bara för taskiga ut.

Sen om man inte har råd så är de ju en annan 5a. Fast iof tror ja ju knappast grabbarna som har äldre maskiner sitter på hälften av aktsierna i lkab lr ikea heller.

Nu är det ju så, att min mod endast tillv på 90 talet din lilla clown :rolleyes:, och jag tycker om den.
Med förbehåll kanske den även tillv tidigt 2000 :tungan

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...