10:an i saffransorange. Bara byta styre och rensa rumpan och byta backspeglar och byta silverskruvar till svarta. Sedan är den färdigdesignad.
Rumpan är redan rensad men tips på skruvar och speglar mottages gärna. Skicka ett PM :
10:an i saffransorange. Bara byta styre och rensa rumpan och byta backspeglar och byta silverskruvar till svarta. Sedan är den färdigdesignad.
hehehe bagarn scores again
Det var väl själva fan vad sh tappat humor ....
Nej och behovet är inte så stort just i detta nu
Prisraset på hojar är rätt så kraftigt och de flesta som kör hoj gör det ju som hobby och en hobby får oftast kosta
Det finns folk som byter till ny bil ca vart tredje år för att få lite omväxling och för att slippa ev tilltagande servicekostnader.
Men iom att MC körning oftast är just en hobby så behöver inte ekonomin vara det som styr utan gillar man en hoj, oavsett årsmodell, så gör man ju det, alltså är det en ganska meningslös diskussion....
I dom två trådarna som det skrivs mest i på SH just nu, diskueras det varför man kör gammalt skit. Och i den andra tråden diskuteras det att ny hojar har för mycket teknik och att det var bättre och roligare med de äldre hojarna.
Jag lever efter filosofin att inte köpa dyrare fordon än att jag har råd krasha dom. Själv undrar jag hur kul det är med en hoj som man inte vågar använda eftersom en krash skulle vara en tragedi. Att glida till korvmojen och posera räknar jag inte till att använda maskinen.
Jag kan lite hålla med bagarN. Varför ha en 90 talare, dom ser inte bra ut alltså, dom ser ju bara för taskiga ut.
Eller som min polare Niclas brukar säga: -Det är bara pengar
Det dummaste man kan göra är att vara snål mot sig själv.
Prioriteringar är såklart en sak men missa för fan inte att skämma bort er i detta nu.
Gillar ditt resonemang!Jag överväger starkt att byta från min CBR 1000RR -04 till en ZX-7R från slutet av 90-talet. Varför? Dels för att jag alltid har gillat Kawasakins grymma utstrålning, ser ut som en äkta superbike. Men framförallt för att Firebladen gör att jag kör på tok för fort hela tiden. Efter att jag blev pappa vill jag undvika att ligga i 300km/h..
Det faktum att Ninjan är mycket billigare att äga gör inte saken sämre, men Firebladen är inte så farligt dyr den heller tycker jag.
Precis, då kan alla bittra fattiglappar hänga där så hänger vi andra stekare här
Jag älskar klassamhällen
Har NK någon avdelning för skinnställ, hjälm m.m.?
Känner mig lite köpsugen inför våren.
bra tråd ? eller ne.
de spelar väl fan ingen roll vad folk kör för motorcyklar. tycker de är häftigare att se en äldre hoj i fint skick än en ny hoj med pajas abs fjol antispin etc.
huvesaken man har samma intresse sedan spelar de väl ingen roll vad man kör för maskin.
Har NK någon avdelning för skinnställ, hjälm m.m.?
Känner mig lite köpsugen inför våren.
Min första hoj blev en gsxr 600 -01 som gick mkt bra och var rolig som fan efter vägarna. Denna hoj med 1 dag gammalt kort kostade mig 5000 kr halvförsäkring. Och den hojen ser mkt bra ut.
Jag kan lite hålla med bagarN. Varför ha en 90 talare, dom ser inte bra ut alltså, dom ser ju bara för taskiga ut.
Sen om man inte har råd så är de ju en annan 5a. Fast iof tror ja ju knappast grabbarna som har äldre maskiner sitter på hälften av aktsierna i lkab lr ikea heller.
Min första hoj blev en gsxr 600 -01 som gick mkt bra och var rolig som fan efter vägarna. Denna hoj med 1 dag gammalt kort kostade mig 5000 kr halvförsäkring. Och den hojen ser mkt bra ut.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |