Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Men Tommy. Att skapa ngt med de egna händerna, och pillra med teknik är ngt helt annat än dina ständiga cut & paste-inlägg från hojtidningar. Kryddat med dina eviga köpehojar som du (trots dina 56 år) inte kan låta bli att använda för att dra din plånbok i huvudet på företrädesvis yngre på detta forum. Du borde skämmas

I övrigt hänvisar jag ånyo till mitt gamla svar till dig i samma ämne.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4944776#post4944776

Fiskestånkor är min andra passion som du vet. Finns också på Tuben. :D
Inte bara att köpa och köra där heller. Fodras mycket övning att få en tändkula att takta med en Klezmerorkester kan jag säga.
[YOUTUBE-ID]1_qzoNyP4xo[/YOUTUBE-ID]


Inlägget var ironi (därför syftningen på båtar), antingen följer man din byggtråd med intresse eller tolkar det som ett behov av "show of".
Vad gäller länken så har jag väl med tydlighet i ett par trådar visat att jag å det grövsta ändrat uppfattning.
 

MC Doktorn

Guest
:D:D:D:D
Om du tycker jag skyltar, undrar vad du tycker om Jörgens tråd om varje skruv han satt fast, som till och med finns med på film:tungan:tungan
Allt för att skapa intresse kring en fiskestånka:D Ljudet är underbart:tummenupp
Ljud: tisdag-torsdag-tisdag-torsdag-tisdag-torsdag:tummenupp

Jag har dock fått äran att varit inbjuden till Göteborgsmotorshow +en till, för att visa upp hojen, så någon är nog intresserad.:tungan

Aha du gillar tändkulemotorer! Snacka om att kliva ut ur garderoben :D
jurgen + Tocer = Sant
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Men Tommy. Att skapa ngt med de egna händerna, och pillra med teknik är ngt helt annat än dina ständiga cut & paste-inlägg från hojtidningar. Kryddat med dina eviga köpehojar som du (trots dina 56 år) inte kan låta bli att använda för att dra din plånbok i huvudet på företrädesvis yngre på detta forum. Du borde skämmas

I övrigt hänvisar jag ånyo till mitt gamla svar till dig i samma ämne.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4944776#post4944776

Fiskestånkor är min andra passion som du vet. Finns också på Tuben. :D
Inte bara att köpa och köra där heller. Fodras mycket övning att få en tändkula att takta med en Klezmerorkester kan jag säga.
[YOUTUBE-ID]1_qzoNyP4xo[/YOUTUBE-ID]


Ledsen men sån där muzik hör jag i tunnelbanan dagligen och det är inget jag direkt längtar till:trött:musik
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Inlägget var ironi (därför syftningen på båtar), antingen följer man din byggtråd med intresse eller tolkar det som ett behov av "show of".
Vad gäller länken så har jag väl med tydlighet i ett par trådar visat att jag å det grövsta ändrat uppfattning.

Ok, det får jag erkänna att jag missat. Att redovisa tidningsartiklar tycker jag iofs är ok, även att vara intresserad av nya årmodeller och diskutera för och nackdelar med dessa. Jag skulle ju vara osams med halva västvärlden annars. Om världen bestod av nostalgiker som jag hade ju dessutom inte min hoj kommit ut på den svenska marknaden 1993, eller min bil 1980. Det är att dra plånkan i huvet på folk jag inte kan med.

I övrigt hållet jag med Sportbike. Jag tror att du kan skriva rätt läsvärda inlägg. Tex redovisa lyckade mods på din Honda eller ägar- och körerfarenheter av din BMW. Det är nog många här som skulle gilla sånt, att få lite ägareerfarenheter av motorcyklar eller tillbehör de själva flummar på att köpa.


Ledsen men sån där muzik hör jag i tunnelbanan dagligen och det är inget jag direkt längtar till:trött:musik

Kan du då tänka dig hur jag hade det! 4-timmars paradkörning i Sthlm med det här gänget i skutan :mad:
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
En liten undran där.. Om gammalt är så dåligt, varför släpar du själv runt på något så "passé" som en gammal RD500 (som i mina ögon är en av de fränaste "överdiskhojar" som tillverkats?
Jag tycker att du genast ska ge mej det "gamla själlösa skrotet" :D

Nä nä,blev över när jag köpte nytt,orka annonsera och få mail och telekompisar... :rolleyes:

Sen är man väl för fan kapitalist,finns intresse ska det banne mig betalas,och det bra! :D

Henrik
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Nä nä,blev över när jag köpte nytt,orka annonsera och få mail och telekompisar... :rolleyes:

Sen är man väl för fan kapitalist,finns intresse ska det banne mig betalas,och det bra! :D

Henrik
Haha, har både deg och hojar så jag klarar mej.
Tyckte bara din hojpark, som du gärna vill visa upp i din profil, inte riktigt matchar din inställning :va

Fast vore jag tvungen att välja så behöll jag givetvis R1an, alla gånger, tycker dock inte det ena utesluter det andra så jag behöver inte välja :tummenupp
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Jag kör gammal scheisse av ekonomiska skäl.
Under 10k i inköpspris, ingen värdeminskning sålänge den går, och 750 kr per helår i helförsäkring :)

Jag håller inte med om att utan en modern hoj kan man lika gärna vara utan. Jag har roligare än med bil på min gamla härk, för kaffepengar. Inget att ligga i 140-150 på motorväg med, de här gamla järstaketen, men i maklig fart på lagom kurvig väg är det nog så kul, på sitt sätt.

En modern hoj svänger av sig själv, med en 70-talare får du brottas lite mer, jobba för framfarten, motstyra mer.

Sen är det en sport att toura med en 70-talare, för du vet aldrig om du kommer fram :)

Dock söker jag jobb, blir det bättre betalt blir det en Kawa W800 och/eller en Yamaha XT660 :)
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Emporio Armani har lite classy grejer, tex snygga hjälmar (dock inte integral) och snygga mc-look-kläder utan skydd ...

Kanon, tack för tipset :tummenupp
Vill ju gärna att det ska vara lite märkesgrejer....allt handlar om fasad fastän folk inte vill erkänna det :Bugar
Synd att de inte har integralhjälm men det kan jag säkert få låna på körskolan. Antagligen säkrare att köra med integral i början när man är färsk och risken för att gå omkull är lite större.
 

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Kanon, tack för tipset :tummenupp
Vill ju gärna att det ska vara lite märkesgrejer....allt handlar om fasad fastän folk inte vill erkänna det :Bugar
Synd att de inte har integralhjälm men det kan jag säkert få låna på körskolan. Antagligen säkrare att köra med integral i början när man är färsk och risken för att gå omkull är lite större.
En dubbelinbakad på huvudet kanske skulle funka för dig ? :D, är ju gratis för dig din lilla pizzaknådare :tungan :D
 
Last edited:

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Kanon, tack för tipset :tummenupp
Vill ju gärna att det ska vara lite märkesgrejer....allt handlar om fasad fastän folk inte vill erkänna det :Bugar
Synd att de inte har integralhjälm men det kan jag säkert få låna på körskolan. Antagligen säkrare att köra med integral i början när man är färsk och risken för att gå omkull är lite större.

Måste säga; jag är på Hawaii nu och kör en del hoj, och här är det inte lag på hjälm. Känns märkligt att bränna runt i solbrillor som enda skydd, och i över hundra börjar man verkligen sakna integralhjälmen!
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
:D:D:D:D
Om du tycker jag skyltar, undrar vad du tycker om Jörgens tråd om varje skruv han satt fast, som till och med finns med på film:tungan:tungan
Allt för att skapa intresse kring en fiskestånka:D Ljudet är underbart:tummenupp
Ljud: tisdag-torsdag-tisdag-torsdag-tisdag-torsdag:tummenupp

Jag har dock fått äran att varit inbjuden till Göteborgsmotorshow +en till, för att visa upp hojen, så någon är nog intresserad.:tungan

Fast den tråden är ju mer som en sorts relation. Det spammas och tjötas, inte minst av trådtartaren och folk besöker denna tråd lika vant som man degar ner sig i sin egen soffa. Upplever det mer som att få ta del av en pågående process, väldigt långt ifrån ett löjeväckande behov av att bräscha med nåt man bara köpt och/eller fått monterat. En sån sak skulle jag kunnat göra om det intresserat mig.

Har aldrig upplevt att Jörgen på ngt sätt velat skryta, mer att han på ett tydligt sätt delar med sig av hur projektet framskrider och på förekommande frågor redovisar kostnader. Kantian har skrivit en kommentar som beskriver det hela klockrent;

"För oss humanister så är det här guld; jag får känslan av att faktiskt meka".

Varför tror du tråden är så populär? Det är kunnande, noggrannhet, envishet, motorhistoria och en massa underhållande trevligt skit som inte har med motor att göra. Tråden är ju mer som en väl fungerande klubbkåk än renodlad byggbeskrivning.

Folk frågar ju om den fernissade drivveden, så till den grad att den förärades en egen tråd!

Några herrar på forumet förmår skapa motorrelaterade trådar som dessutom har ett närmast litterärt läsvärde. Du vill kalla det skryt, jag är bara glad att det förekommer. Gillar rena projekttrådar också, de som präglas av kunnande, uppfinningsrikedom eller bara ren, skär och ohämmad kreativitet. Inget av det du skrivit vittnar om något av det nämnda. Vist är är du en smått fascinerande personlighet, men varken på ett sätt du vill eller tror...

Ett råd; Läs och lär.

(...och ja, jag uppfattar dina tafatta försök till ironi, men det här är skrivet med adress till så mycket annat du skrivit).



Fodras mycket övning att få en tändkula att takta med en Klezmerorkester kan jag säga.

Nonsens! Du är ju rytmsektion och du håller ju, vad jag kan uppfatta, ett stadigt beat. Resten är ju upp till resterande delar av ensemblen. De är ju envisa de där, vem hade kroknat först i ett skarpt läge?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top