Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Kanon, tack för tipset :tummenupp
Vill ju gärna att det ska vara lite märkesgrejer....allt handlar om fasad fastän folk inte vill erkänna det :Bugar
Synd att de inte har integralhjälm men det kan jag säkert få låna på körskolan. Antagligen säkrare att köra med integral i början när man är färsk och risken för att gå omkull är lite större.

Behöver man inte lämp för att få ta körkort? Du kanske ska kolla det före du köper utrustningen?
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Behöver man inte lämp för att få ta körkort? Du kanske ska kolla det före du köper utrustningen?

Jag känner en hel del folk på transportstyrelsen som behöver lite extra pengar före jul så tillståndet är inga större problem.
I princip skulle jag kunna betala en "mindre" slant och få körkortet utan ansträngning men det känns onödigt då folk har sagt till mig att det är rätt kul att köra på skola och att man kan ha nytta av det när man väl kör.
 

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Jag känner en hel del folk på transportstyrelsen som behöver lite extra pengar före jul så tillståndet är inga större problem.
I princip skulle jag kunna betala en "mindre" slant och få körkortet utan ansträngning men det känns onödigt då folk har sagt till mig att det är rätt kul att köra på skola och att man kan ha nytta av det när man väl kör.

Underskatta aldrig glädjen i en perfekt utförd krypkörning.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Jag känner en hel del folk på transportstyrelsen som behöver lite extra pengar före jul så tillståndet är inga större problem.
I princip skulle jag kunna betala en "mindre" slant och få körkortet utan ansträngning men det känns onödigt då folk har sagt till mig att det är rätt kul att köra på skola och att man kan ha nytta av det när man väl kör.

Jaa det låter ju bra.. och det är aldrig nån som åker dit för sånt där heller??
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Idag kör jag bara halvgammalt scheiSSe, men den dan jag har hus med stooort garage kommer det bli en sjujävla massa gamla hojar.

Dom är ju nästan gratis :)
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Snor ett citat som svar på frågan.

Det är ingen ide att förklara för någon som ändå inte begriper.
 
Last edited:

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Hur tänker du nu?

Jag känner en hel del folk på transportstyrelsen som behöver lite extra pengar före jul så tillståndet är inga större problem.
I princip skulle jag kunna betala en "mindre" slant och få körkortet utan ansträngning men det känns onödigt då folk har sagt till mig att det är rätt kul att köra på skola och att man kan ha nytta av det när man väl kör.

Jag läste en artikel om trafikinspektörer som tagit mutor: 20 - 30 tusen tror jag en "idiotsäker" uppkörning kostade.
Så "utan ansträngning" låter långt från verkligheten i ditt fall, jag menar:
hur många pizzor måste du inte knåda ihop för att få 30k över på sista raden när inköp av pizzadeg m tbh, svartlöner + sunkig lokal är betald?:)
Då låter det lättare att gå den vanliga vägen:tummenupp
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Jag läste en artikel om trafikinspektörer som tagit mutor: 20 - 30 tusen tror jag en "idiotsäker" uppkörning kostade.
Så "utan ansträngning" låter långt från verkligheten i ditt fall, jag menar:
hur många pizzor måste du inte knåda ihop för att få 30k över på sista raden när inköp av pizzadeg m tbh, svartlöner + sunkig lokal är betald?:)
Då låter det lättare att gå den vanliga vägen:tummenupp

Pengar är ingen trång sektor i mitt fall!
Tid däremot är bristvara så det får kosta hur mycket som helst.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Det vore en bra ide om nybörjarna insåg att de skall åka 'gammalt scheisse' åtminstone första säsongen för sin egen skull. Både för sin hälsa och plånbok.

Man blir ju lite trött på SH- trådar typ:
"Hej! Jag är nybörjare och funderar på att ta A- körkort. Min kompis Coola Berra säger att en jag kommer att tröttna på en R6:a eftersom den bara har 120 Hk. "Jäkla tjejhoj säger han" Tycker ni att jag skall köpa R1:a istället?"
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det vore en bra ide om nybörjarna insåg att de skall åka 'gammalt scheisse' åtminstone första säsongen för sin egen skull. Både för sin hälsa och plånbok.

Man blir ju lite trött på SH- trådar typ:
"Hej! Jag är nybörjare och funderar på att ta A- körkort. Min kompis Coola Berra säger att en jag kommer att tröttna på en R6:a eftersom den bara har 120 Hk. "Jäkla tjejhoj säger han" Tycker ni att jag skall köpa R1:a istället?"

Borde vara tvång att första året ska ske med motard :D
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
....lika porriga som en trimmad Zundapp .....

...Och föresten. Vad är det för fel på en trimmad Zündapp nurå?? Det när ju det coolaste man kan ha näst efter Puch Dakota.

En blå Puch Dakota med Buffalostyre, snabbgashandtag, kanjack, drev är ju måttet på framgång för varje man nere vid korvkiosken. När man spiller gurkmajonäs och Pucko i den svartorange fällen som man har på sadeln känns det verkligen som om man har lyckats här i livet.

Kompisen på sin Zündapp KS 50 med 100CC kolv var ju visserligen snabbare på rakan. Eftersom han bara har träsko- broms så får han längst bromssträcka också, men det är ju inget att bry sig om.
 
Last edited:

empo021

Bannad
Gick med
29 Mar 2009
Ort
eskilstuna
Hoj
kawaskaki kx250
gamla hojar blir inte sämre bara för att det kommer nya hojar hela tiden.
pizzabagarn har inget liv..
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
...Och föresten. Vad är det för fel på en trimmad Zündapp nurå?? Det när ju det coolaste man kan ha näst efter Puch Dakota.

En blå Puch Dakota med Buffalostyre, snabbgashandtag, kanjack, drev är ju måttet på framgång för varje man nere vid korvkiosken. När man spiller gurkmajonäs och Pucko i den svartorange fällen som man har på sadeln känns det verkligen som om man har lyckats här i livet.

Gröna faran_liten.jpg

Mintgröna gick snabbare! :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top