Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Jag kan lite hålla med bagarN. Varför ha en 90 talare, dom ser inte bra ut alltså, dom ser ju bara för taskiga ut.

Sen om man inte har råd så är de ju en annan 5a. Fast iof tror ja ju knappast grabbarna som har äldre maskiner sitter på hälften av aktsierna i lkab lr ikea heller.

Min första hoj blev en gsxr 600 -01 som gick mkt bra och var rolig som fan efter vägarna. Denna hoj med 1 dag gammalt kort kostade mig 5000 kr halvförsäkring. Och den hojen ser mkt bra ut.

Så du fick alltså snåla med försäkringen för att ha råd att försäkra den?.
 

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Köpte en Bandit 1200 från 1997 år 2006. Så rolig o skön hoj med underbart mycket drag efter lite moddande.

Ägde efter detta en fireblade streetfighter 1996, så asbra, så svinkul!!

Kör nu en GSXR 1000 från 2003 o den är sinnessjuk o bäst, bäst, bäst utom i skogen.

Torskade även dit på en ny ktm 990 sm årsmodell 2008 som var fin o bekväm o allt, men galenskapen saknade den.

Just galenskap har de 3 översta hojarna o galenskap kostar från 17000 kr-49000 kr.

Köpa sig lycka är svårt men köpa sig galenskap är faktiskt ganska billigt.
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Visst är en ny hoj så mycket grymmare men merkostnaden för en ny hoj vs en gammal (driftkostnader, inköpspris) motiverar inte mig iaf att köpa en ny hoj.

Samtidigt så har ju gamla hojar något som nya saknar också :)
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Djävla pizzabagare ni lever ju på svarta pengar, förbannade skattesmitare ni köper ju för era svarta pengar, om ni kunde förstå att i det här landet betalar man för sig och då måste man kanske köpa en hoj från 93.

Nu ska jag fan gå och nyktra till, era djälva puckon.:)
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Visst är en ny hoj så mycket grymmare men merkostnaden för en ny hoj vs en gammal (driftkostnader, inköpspris) motiverar inte mig iaf att köpa en ny hoj.

Samtidigt så har ju gamla hojar något som nya saknar också :)

Ålder,mil,vikt¨:rolleyes:
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Nääähh!

Däremot har nya något som gamla saknar,som hanterbarhet,kvalité och precision!

Själ.....den snåles försvarstal varför han inte byter upp sig! :D

Henrik
En liten undran där.. Om gammalt är så dåligt, varför släpar du själv runt på något så "passé" som en gammal RD500 (som i mina ögon är en av de fränaste "överdiskhojar" som tillverkats?
Jag tycker att du genast ska ge mej det "gamla själlösa skrotet" :D
 

bivius

ingenhardetsåbrasomjag
Gick med
19 Jul 2004
Ort
Taipei, Palma, STHLM
Hoj
KTM 950 SM
Det har slagit mig att jag kör på en gammal skitkärring.
Brudar är ju hur billiga som helst så varför fjanta runt med tanter från mitten av 40-talet som är lika porriga som en trimmad Zundapp när man kan sätta på en skön modell från t.ex 95 och framåt.

Hur tänker jag egentligen?

Ähh fyfan, hade jag bara råd med en sån där ny slampa skulle jag nog skita i att köra gammalt överhuvudtaget.

(och till er som inte har koll vill jag bara säga "Nej, jag är inget troll...jag är bara småkukad")

Du får väl sätta en M-dekal på beemern, måla Zündappen kawagrön och spraya 1000 RR på den så skall du se att de kommer springande:D
 

MC Doktorn

Guest
Nyare är väl ett sätt att visa man tillhör crème de la crème.

Helst ska man som Tocar skriva i hur mycket hästkrafter den har och all extrautrustning så man inte missar att man minsann har det värsta.
Sen finns det killen som har deg men inte vill skylta med det.

Köper mannen en 90 talare är det ofta av ekonomiska skäl tror jag. De flesta vill ha nyare men har helt enkelt inte råd.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Nyare är väl ett sätt att visa man tillhör crème de la crème.

Helst ska man som Tocar skriva i hur mycket hästkrafter den har och all extrautrustning så man inte missar att man minsann har det värsta.
Sen finns det killen som har deg men inte vill skylta med det.

Köper mannen en 90 talare är det ofta av ekonomiska skäl tror jag. De flesta vill ha nyare men har helt enkelt inte råd.

:D:D:D:D
Om du tycker jag skyltar, undrar vad du tycker om Jörgens tråd om varje skruv han satt fast, som till och med finns med på film:tungan:tungan
Allt för att skapa intresse kring en fiskestånka:D Ljudet är underbart:tummenupp
Ljud: tisdag-torsdag-tisdag-torsdag-tisdag-torsdag:tummenupp

Jag har dock fått äran att varit inbjuden till Göteborgsmotorshow +en till, för att visa upp hojen, så någon är nog intresserad.:tungan
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
:D:D:D:D
Om du tycker jag skyltar, undrar vad du tycker om Jörgens tråd om varje skruv han satt fast, som till och med finns med på film:tungan:tungan
Allt för att skapa intresse kring en fiskestånka:D Ljudet är underbart:tummenupp
Ljud: tisdag-torsdag-tisdag-torsdag-tisdag-torsdag:tummenupp

Men Tommy. Att skapa ngt med de egna händerna, och pillra med teknik är ngt helt annat än dina ständiga cut & paste-inlägg från hojtidningar. Kryddat med dina eviga köpehojar som du (trots dina 56 år) inte kan låta bli att använda för att dra din plånbok i huvudet på företrädesvis yngre på detta forum. Du borde skämmas

I övrigt hänvisar jag ånyo till mitt gamla svar till dig i samma ämne.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=4944776#post4944776

Fiskestånkor är min andra passion som du vet. Finns också på Tuben. :D
Inte bara att köpa och köra där heller. Fodras mycket övning att få en tändkula att takta med en Klezmerorkester kan jag säga.
[YOUTUBE-ID]1_qzoNyP4xo[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Jag kan lite hålla med bagarN. Varför ha en 90 talare, dom ser inte bra ut alltså, dom ser ju bara för taskiga ut.

Min första hoj blev en gsxr 600 -01 som gick mkt bra och var rolig som fan efter vägarna. Denna hoj med 1 dag gammalt kort kostade mig 5000 kr halvförsäkring. Och den hojen ser mkt bra ut.

Varför bara en 600? De går inte bra alltså, de går ju bara rent för slött.
 

sportbike

Guest
Om du tycker jag skyltar, undrar vad du tycker om Jörgens tråd om varje skruv han satt fast, som till och med finns med på film

Men det är ju det som är tjusningen med SH, att få se och ta del av såna här fantasiska byggen där (väl värt att notera) inte plånboken styr, utan det genuina intresset för detaljer och hantverk.
Jag uppskattar både tips och kunskap i dessa byggtrådar, källan till kunskap på SH verkar ju outtömlig, tummen upp för detta.
Nu, tocar, väntar vi på dina bilder och filmer från dina påkostade hojar, och escapader på bankörningar.
Ös på :banana
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Gillar alla typer av motorcyklar, både nytt och gammalt. Men har lite svårt för pizzabagare:yoparty:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top