Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tja mne minnen är ofta roligare som just minne med, jag hade skitkul på min gamla RD350 YPVS liksom, ok jag tror inet den är helt hopplös idag heller, en jag tror jag skulle förstöra allt med at försöka skaffa en såm och åka på idag igen.

Kul med bilden just på en CBR900RR-92 vilket var den råaste bladen egentligen, för sin tid var den så anorlunda, sen bekvämades den upp med åren.

Dock är 954an min favorit får jag säga, alla uråldriga hojar när det snackas om nya ZX10 med 210hk osv.

Sånt är livet, jag har bara lite svårt för folk som skryter för att de själva köpt et senaste utan att de ens gått en väg upp bland hojarna, fattar de inte att man kan vara ball rakt fram men att man är så lagom häftig när det svänger.

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Till ts,
Såg dig i somras sittandes i depån på gotlandring och titta på din nya fina hoj tre dagar i rad. Jag vänder på frågan, vad är vitsen med det?

Jag ska dit nästa år också, kom förbi så bjuder jag på kaffe och lite trevligt sällskap :)
Underskatta aldrig den sociala biten på en bandag!

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Tack för ett bra svar! (Hade faktiskt inte väntat mig det)

Sporthojar medför en hel del löjliga diskussioner ja, helt klart, och jag tänkte att jag som före detta sporthojspilot med numera hoj som passar mina ändamäl kunde bidra. (Fattade tråden som en avhandling om årsmodell och min "touringhoj" hade mer hästkrafter/kg än det mesta i SS-klassen ett par år tillbaka).

Det som jag skrev redan i tidigare post var att om Rossi ville rödljusräjsa med mig på en moppe skulle jag avböja för hederns skull. Skickligheten sitter inte i maskinen (vilket Bagarn'n vet när han flinar åt alla dessa inlägg!) utan i skickligheten. Och skickligheten finns där oavsett maskinen den sitter på.

Prova "Verdamte Scheiße nästa gång... Brukar liva upp det hela! :)

Behöver man skrika det i hjälmen är det oftast (märkt oftast) inte fel på mer än en själv dock.

Tja du vet ju hur internet är, så svårt att visa hur man menar och det blir lät missförstånd.
Ändå kan jag vara elak mot folk som dig givetvis, men sanningen är att jag klart kan se ditt val av hoj liksom, ofta har månag av oss ju mer nytta av allsidiga hojar helt enkelt.

Själv är jag förmodligen skadad, jag åker ganska få mil om året och de jag åker kör jag på olika hojar på grus och asfalt men även så fjantigt som på 125a nivå då jag bor så jävla illa till att jag inte kan få ett garage.

Lustig info så fort jag vågar körning på de värre hojarna esulterade i noll skador medans en sväng för att handla på moppen(125a) gjorde mer eller mindre orörlig i en månad, hahaha så jävla typiskt.

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Tja du vet ju hur internet är, så svårt att visa hur man menar och det blir lät missförstånd.
Ändå kan jag vara elak mot folk som dig givetvis, men sanningen är att jag klart kan se ditt val av hoj liksom, ofta har månag av oss ju mer nytta av allsidiga hojar helt enkelt.

Själv är jag förmodligen skadad, jag åker ganska få mil om året och de jag åker kör jag på olika hojar på grus och asfalt men även så fjantigt som på 125a nivå då jag bor så jävla illa till att jag inte kan få ett garage.

Lustig info så fort jag vågar körning på de värre hojarna esulterade i noll skador medans en sväng för att handla på moppen(125a) gjorde mer eller mindre orörlig i en månad, hahaha så jävla typiskt.

Spelar inte roll viken hoj man kör eller gör sig illa på. Kör man så kör man, gör man illa sig så gör man. Oavsett hoj.

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Jag ska dit nästa år också, kom förbi så bjuder jag på kaffe och lite trevligt sällskap :)
Underskatta aldrig den sociala biten på en bandag!

Kan man redan nu förbeställa en Calzone och pröjsa med en lagom kall flytande bayrare?

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Det svåra är ju vad du som tycks gilla trist reklam från Media Markt ens har här att göra?

Har du haft en tramcykel med fler växlar än 3?

Nu tror jag knappast du är vad u visar med namn och bild, isf så är jag enbart ledsen för din skull.

Du vet det finns enna jävla fina scootermoppar att köpa om di vill köra på två hjul, anars är det väl den vanliga 520n med borttagna märken som gäller för din del.

Tur som fan iaf att det inte fins en jävla chans för myndighterna att se hur många jävla pizzor man kränger.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Svårt för4 dig att fatta skule jag säga om dina uppgivna hojar är vad du har.

Skulle du gilla om jag gav mig på dig med att jag slaktar alla de där meed en gamal jävla 80-tals 1100a utan vidare på asfalt, jag menar inte ens toppfart utan du har inet en sportmössa ens mot gamla nakna tidiga 80-talare.

Ok kanske om du är förståndig, men förstå då också hur folk tänker.

• Gilla
Reaktioner: eha

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Nyare behöver inte vara att det är lika med bättre, speciellt inte designmässigt. Snyggaste sporthojsperioden över lag enligt mig var där runt 2003-2004, tänker tex på kawas 636:a. Varför ska man då köpa en nyare som bara är fulare, dyrare och har ett sånt där tufft radiellt monterat bromsok som ändå inte funkar nå bättre för? Om man tar nyare bilar som exempel där det kan finnas knappar och datorstyrningar till oändlighet, lyxigt kan vissa tycka medan jag själv avskyr det, ABS på sin höjd och riktiga vreden när man ska justera fläkten ska det va. ;P

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Kawa 636 knaske inte var den försra fusk hojen, men den var så uppenbar, hojen som skulle gå på banorna tillverkades separat för som sagt 600cc var gränsen.

Idag käns det som fjantigt tat ta upp när Ducati osv fuskat md flera hundra kubik för att ha kvar sina jävla twinmotorer och ha en chans att tävla med radfyror i litersregionen.

I tävlingssamanhang har de övergivit twinen och kör med v4a moroter.

Case closed säger jag bara, BUSTED!

För vad hindrar japsarna att ök till 1200or och krossa de här Ducatimasknerna? förmodligen nån form av sans ändå för aytt 2 cylindrigt är underlägset och behöver "fuska" för att funka.

Str3 R

Guest
För 12000 kr i helförsäkring per år har jag fem st hojar, alla med olika egenskaper. Tycker jag har ruskigt skoj för mindre mängd pengar som de kostat att köpa samt kostar i försäkringspremier. Och riktiga tjejer kickar! :)

Äsch, du har bara lite tråkigt, Pizzabagarn. Ut och putsa på hojen istället om du har nån. =)

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Jag vet inte vad pizzamannens egentliga syfte med tråden är men som han antyder i den inledande posten så kan jag iofs förstå vad han menar.

Prisraset på hojar är rätt så kraftigt och de flesta som kör hoj gör det ju som hobby och en hobby får oftast kosta :D

Det finns folk som byter till ny bil ca vart tredje år för att få lite omväxling och för att slippa ev tilltagande servicekostnader.

Men iom att MC körning oftast är just en hobby så behöver inte ekonomin vara det som styr utan gillar man en hoj, oavsett årsmodell, så gör man ju det, alltså är det en ganska meningslös diskussion....

Spirit

Det är farligt att leva - man kan dö!
Gick med
24 Sep 2006
Hoj
Triumph Explorer
Gammalt scheisse är oftast snyggare, på 90-talet lade inte tillverkarna ner miljoner på att designa så fula framlyktor som möjligt! ;)

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Sen finns det ju ett argument med att modernare kan vara bättre ur en säkerhetssynpunkt, utvecklingen står ju (som tur är) inte stilla.

Förutsett att man inte väljer en billig hoj med argumentet att man ändå kommer krascha den så kände jag själv att jag valde rätt som köpte en några år gammal R1a som första "återfallshoj" efter många års uppehåll.

Visst, effekten finns där men den kan ju jag påverka, det är värre när man hamnar i oförutsedda/överskattade situationer där en "bättre" hoj faktiskt kan rädda mej....

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Men va hånken? Min helt mediokra -00 är ju mer än ett par tre decennier före i så fall. Hur kunde grodgänget göra en sån groda? Plöjer fram med packning och fru på bilbahnan i 200++ med blott en knyck i näfven. :jisses

är det på riktigt?

Nä faktiskt inte. Mitt inlägg var väl lite skoj baserat på silwers inlägg om att få är stöddiga på en 08a.
Jag vågar helt enkelt inte köra fortare, detta sk hastighetsrekord gjordes medans jag övningskörde.

Nu har jag kortet men jag fegar ändå, blir väl ändring på det i vår

Som en annan skrev, det handlar inte om hojen utan materialet bakom styret.
:D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...