moddlaren
Guest
TS , jag vet inte om du trollar och mitt svar är bortkastat.
Men här kommer min teori om det hela, baserat på egna upplevelser.
Sporthojar måste du köra mkt mer aggressivt med än andra hojar i högre fart, dom är stabila som fan även i hög fart med mkt nedlägg, håller spåret bra osv vilket är kanon..
...ända tills det dyker upp nåt skit i vägen för ditt perfekta spår.. grus, bilar whatever.. eller kanske helt enkelt att vägen svängde annorlunda än vad du först trott. Då är en sportis mkt mer bångstyrig än vad t ex en motard är där du enkelt bara kan styra igen. Det är också därför sporthojar är överrepresenterade i diken där det knappt borde vara möjligt att köra av.
Många tycker nog att det är obehagligt att köra på det sättet på en väg där du inte vet vad som döljer sig runt hörnet.
Sen finns det givetvis de som kör dra-åt-helvete-fort på sporthojar även på krokiga vägar, men många skulle nog köra fortare på något annat.. Jag personligen kör t ex fortare på en nakenhoj, eller t om brorsans TRX850 än vad jag gör på min R6:a i trafiken just för att jag inte behöver "ladda" lika mkt med andra hojar, utan kan ta det lite mer som det kommer.
Botemedlet mot det är ett par bandagar i månaden där man kan köra som man vill med minimal risk.
Tvärt om det är precis denna inputt jag är intreserad av. Jag bombar inte satan jag håller ett behagligt tempo på min sida vägen.. Är heller inte ett dugg intreserad av bana då toppfarten är skitsamma.
Det är känslan som jag söker en tourer är hyfsta tunga typ blackbird hiabusa fjr1300. Jag söker efter något som gärna svänger har bra bromsar fixar snabba omkörningar o går att lägga många mil i 140km om man vill.
Näääää ingen bmw är för gubbar i 50 års åldern är ju bara 49