Aryey
Masjävel and proud of it!
Naturligtvis är det helt omöjligt att ens tänka på att hänga med en sporthoj med en gammal tt 600. Normalt sett. En sportis borde väll göra 120 på första växeln o därmed gå lika fort på 1,n som tt,n på 5,n.
Men det gällde inte hur jag kör utan att kag körde ca 20mil på slingriga dalslänska asfallts vägar o då kom i kapp o kör om alla utom v-roden som stog på lite lagom.
Utan frågan var är det svårt att köra en sporthoj eftersom dom som har kör så jäkla försiktigt..
Anledningen till frågan är att jag aldrig kört en sporthoj trots att jag kört hoj i 30år.. O funderar starkt på att köpa en då ungarna har flyttat o jag gör vad fn jag vill med mina pengar..
Ja det är svårare att köra en sh då alla toleranser är mindre. Den är helt enkelt inte gjord för potthål, rullgrus, fåglar och vita linjer. Nu gillar väl inga hojar dom sakerna men då du kör i kurvan i 70 och jag i 120 så måste jag träffa rätt medan du har tid och utrymme att ändra.
Du bör även ta in att du kanske körde på gamla favoriter medans dom provade nya vägar och då kör endast dårarna fort.
Det jag försöker säga är att misstaget på SH kostar generellt mer då det går fortare och hojen reagerar på mindre input/saker.
Att sen köra en tjugomila vända som du gjorde och gasa hela tiden är omöjligt då du inte har den koncentrationen som krävs för det på en sh. Dock går transporter fortare då den bekväma marschhastigheten är runt 130.