TreoKwak
Köra fort rakt fram är lätt & trist
Naturligtvis är det helt omöjligt att ens tänka på att hänga med en sporthoj med en gammal tt 600. Normalt sett. En sportis borde väll göra 120 på första växeln o därmed gå lika fort på 1,n som tt,n på 5,n.
Men det gällde inte hur jag kör utan att kag körde ca 20mil på slingriga dalslänska asfallts vägar o då kom i kapp o kör om alla utom v-roden som stog på lite lagom.
Utan frågan var är det svårt att köra en sporthoj eftersom dom som har kör så jäkla försiktigt..
Anledningen till frågan är att jag aldrig kört en sporthoj trots att jag kört hoj i 30år.. O funderar starkt på att köpa en då ungarna har flyttat o jag gör vad fn jag vill med mina pengar..
Hur är vägstandarden? Jag bor i Västernorrland och 90% av "asfaltsvägarna" häromkring är helt värdelösa att köra min SP1:a på efterssom den har rätt hård fjädring (och jag vill inte ha en gungig sporthoj heller). Buckligt, tjälskott osv gör att man bara blir förbannad och frustrerad. Kör jag min slöa Pegaso på de vägarna blir det plötsligt roligt eftersom den är byggd för dåliga vägar
Last edited: