Varför köra på bakhjulet?

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
660-04
Jag berättade lite för min sambo om gårdagens körning med motardgrabbarna, när hon frågade varför det är så kul att köra på bakhjulet? Eh, det är väl känslan tror jag, egentligen vetefan varför jag sitter och ler varje gång framhjulet lättar, det är bara så jävla skönt. Självklart är det inte alla som tycker det, men ni som gör det, varför?

MatteKholm

Stolt tröjjjjbärare.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
--VTR--
Det är ungefär som att förklara varför det är så skönt att köra hoj. Omöjligt om inte den som man pratar med har provat.

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Försök förklara för en 10-åring hur en orgasm känns....:pannkyss

Dominator-Rocks

Guest
Det farliga blir lite farligare:yoparty

Vem var det som kasta:D
Jag har bott i Motala, var där förra helgen och såg ett helt gäng hojar köra in mot Shell vid Donken. Var du en av dom

Nepp jag jag får inte vara me´dom tuffa grabbarna.

Jag hart åkt riktigt lite i år pga flera olika orsaker.

En av dom är att jag uiilar för mycket :hihi

Kan inte alla som läser den här tråden gå in här http://www.goddamnit.se/petter/?p=1729 och förklara varför Petter absolut ska ha en hoj? :) Många kommentarer vore roligt. :yoparty

Varför läser du Petters blogg för? :7peta

Last edited:

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Varför slickar sig en katt i röven ??.... För att den kan såklart !:tungan

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
För min del ligger det just nu i att jag INTE kan, det roliga är att lära sig. Sen när jag kan så är det nog för att det är en skön känsla av att behärska maskinen. Ungefär som att det är askul när det svänger, för att det är skön känsla att känna alla krafter man jobbar mot och faktiskt lyckas med att tygla.

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Jag tycker det e skittöntigt av den anledning att jag inte kan. Alla som uiiilar kan fara åt helvete.

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Hoj
Gixxer 1000 k4
Det farliga blir lite farligare:yoparty

Vem var det som kasta:D
Jag har bott i Motala, var där förra helgen och såg ett helt gäng hojar köra in mot Shell vid Donken. Var du en av dom

Tjena, jag var en av dom om det var i lördags. 3-4 på eftermiddagen kanske något senare, vi var ett gäng på 7 hojar från jkpg som åkte upp för att möta en kompis som jobbade.

nu till tråden igen... jag slog över med min crf 450 jag hade för 2 år sen och skadade knät illa, krossat, ur led, benbrott och avslitna kors och ledband.... hade även sporthoj (929) och fick sälja av mig allt, utom kläderna för man vet ju aldrig... Nu när jag skaffade hoj igen tänkte jag att jag skulle ge fan i o wheela och busa så mycket. sen en dag efter 3-4 dagar så råkade framhjulet lyfta från backen och då märkte jag att livet är underbart och wheela är beroendeframkallande!!!! det var bara att börja igen. det går inte sluta! trots att man en gång gjort en väldigt dålig wheelie som jag fick betala dyrt för, 2 operationer o 1 års sjukskrivning.

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jag trodde inte motarder gick att köra med båda hjulen mot asfalten samtidigt?

SuzukiLover

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 k8
Sedan är det ju rätt roligt också när framhjulet landar lite snett i tillräckligt hög hastighet och man får en fin wobblingseffekt på helheten, speciellt när många ser på.

Det har inte hänt mig men jag har sett ett antal omkullkörningar. Bakhjulskörning är inget för mig... :tuttar

Last edited:

Henke_86

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Suzuki Hayabusa 07
Är ingen höjdare på att köra på bakhjulet. Men nån powerwheelie kan det hända att det blir. Är väl lite spännande men dock inget jag rekomenderar i trafik..

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...