Varför konstant 60 km/h?

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
seyou skrev:
Men jag menar det du skrev om 50-sträckan.

han sa att 70 gick för fort... han nämnde ingen anledning... jag sade att 70 var för fort pga dåligt väglag...

sen blir vägen sämre och det blir då 50 väg... han sade då att det gick för långsamt så han fick gasa på... jag sade då att det gick för långsamt så han fick gasa på och jag antar att du menade att pga att väglaget var dåligt så skulle han köra långsammare då... men vägen kanske tillät 60...?

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
RF_Racing skrev:
han sa att 70 gick för fort... han nämnde ingen anledning... jag sade att 70 var för fort pga dåligt väglag...

sen blir vägen sämre och det blir då 50 väg... han sade då att det gick för långsamt så han fick gasa på... jag sade då att det gick för långsamt så han fick gasa på och jag antar att du menade att pga att väglaget var dåligt så skulle han köra långsammare då... men vägen kanske tillät 60...?

Första: Rätt

Andra: Fel

Vad jag kan läsa så nämner han inget om väglaget, varken en försämring eller förbättring. Han menar ( Om jag har förstått det rätt) att dom kör för fort på 50 väg för att det går för sakta med 50, men nämner inget om försämrade omständigheter.

Du däremot menar att när det är dåligt väglag så kör dom över den tillåtna hastigheten för att det går för långsamt, vilket borde vara ganska så jättedumt.

RF_Racing

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Crossare
seyou skrev:

Vad jag kan läsa så nämner han inget om väglaget, varken en försämring eller förbättring. Han menar ( Om jag har förstått det rätt) att dom kör för fort på 50 väg för att det går för sakta med 50, men nämner inget om försämrade omständigheter.

Du däremot menar att när det är dåligt väglag så kör dom över den tillåtna hastigheten för att det går för långsamt, vilket borde vara ganska så jättedumt.

FEL, jag sade att det var för dåligt väglag för att köra i 70...

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Hoj
Vakum
Ganska enkelt dom som kör så, ser nästan ingening och då lägger dom sej
på en lagom hastigt, ser det allt för ofta. :skrämd

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Igår råkade jag ut för det gamla fenomenet livsfarlig pensionärsjävel som inte borde ha körkort. 50 på 110 väg för helvetet. När det är vinter och snö. Tur att jag har abs.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
att ni bara orkar...

nu ska ja käka polly å dricka cola.. å ge mig ut på vägen å köra i 60kmh på 90vägarna

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Det finns verkligen inget mer irriterande än idioter som kör för sakta på vägarna!! ok att man håller det som står på skylten och glömmer momsen men dra för i h-te inte av momsen i alla fall!! :fatta!

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
Han kanske tänkte att medelvärdet av 50 och 70 blir 60 så då håller jag 60 hela tiden istället :3freak

Gabor

Guest
MOBILTELEFONPRATARE...... :rolleyes: en sån kanske som var ute å lekte bilist ??

eller....
Alla vet väl att det är farligt att köra fordon när det är vinter, det kan ju vara halt..... :rolleyes:

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
seyou skrev:

Det är ingen mening att försöka få RF_Racing att fatta. Det är som att prata med en vägg :huvet :huvet .

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Dee_cati skrev:
Öhhhh, om du har en sträcka på 1000 meter där hastigheten ändras efter 500meter från 70 till 50 MEN du fortfarande håller 60 så borde det ta lika lång tid.
Fel. Det går fortare om man håller 60km/h hela sträckan än om man håller 50km/h halva sträckan och 70km/h andra halvan. :pannkyss

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
950 SE
Det där är så jävla typiskt folk som håller en jämn hastighet överallt. Troligtvis har dom aldrig sett nån av skyltarna dom passerat! En annan typisk sak för såna är att dom blir förbannade och blinkar med helljuset när man väl lyckats köra om!

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
RF_Racing skrev:
I detta fallet så betyder dem samma sak!?

Name same said Blain, not to blame the one with the unsaid name. Same? Butt not from Lappland.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati