varför min ccm slö?

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
ja nu har jag iaf kollat röret och det satt ingenting där, tycker faan jag har gjort allt nu men varför går han inte som andra motarder, har provat några ktm lc4 och det är ju bra mycket piggare än min och då har vi nästan samma effekt och vrid, tror inte det ska skilja så mycket, får fortfarande rycka lite grann för att få upp den på ettan :huvet är det nån som vet exact effekt på ccm 644ds 02a, det står 53hk och 54 i vrid men har vart mycket prat om det. jag tror nu inte på det.

har ju på effektet på och ombestyckning gjord och locket borta till luftburken och det sitter alltså ingen strypning i röret men varför i hel***e går den inte bättre, :( ska dreva ner den 2 hack men kommer ju dock inte få mer effekt, vad kan jag göra?

/mvh fredrik

+++++

+++++
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ktm640
värkar konstit med den effekten låter faktist som den sku vara duktit strypt någonstan jag menar måst rycka i ettan farmors cykel behöver man ju bara trampa med så gå det på slangen skämt o sido. det måst vara någe fel på den! lämmna in den så nån meckare får fixa o dona+bromsbänk så kanse det löser sig.

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
h2o kylt är ej luft

Gitzin skrev:
ja nu har jag iaf kollat röret och det satt ingenting där, tycker faan jag har gjort allt nu men varför går han inte som andra motarder, har provat några ktm lc4 och det är ju bra mycket piggare än min och då har vi nästan samma effekt och vrid, tror inte det ska skilja så mycket, får fortfarande rycka lite grann för att få upp den på ettan :huvet är det nån som vet exact effekt på ccm 644ds 02a, det står 53hk och 54 i vrid men har vart mycket prat om det. jag tror nu inte på det.

har ju på effektet på och ombestyckning gjord och locket borta till luftburken och det sitter alltså ingen strypning i röret men varför i hel***e går den inte bättre, :( ska dreva ner den 2 hack men kommer ju dock inte få mer effekt, vad kan jag göra?

/mvh fredrik
Man kan inte jämföra en vattenkyld LC4 motor mot en luft/oljekyld CCm motor som är lika som Suzuki dr 650. Men det ska så klart gå att slanga med din hoj(öva mer) ( köpa CCMs 710cc kit det är billigt åsså Ca 10 lock har ja för mig)

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
jontobee skrev:
Man kan inte jämföra en vattenkyld LC4 motor mot en luft/oljekyld CCm motor som är lika som Suzuki dr 650. Men det ska så klart gå att slanga med din hoj(öva mer) ( köpa CCMs 710cc kit det är billigt åsså Ca 10 lock har ja för mig)

luft/oljekylt..faen min xr går ju upp på 3an med duktigt med hjälp iofs..det är en 600 som ska ligga på 47hk orginal.. :rolleyes:

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
ja visst du ser!! fick höra av en kille att han slanga upp den på 2an med sin dr årsmodell typ 94 eller nåt och då är det ju en vikt som ligger tror jag på över 160 iaf, =/ men det jobbiga är ju det att jag verkligen inte vet vad som kan va fel, han känns ju liksom inget ryckig och eller inget annat som är störande förutom att helvetet inte har det där extra, jag har dock sänkt den till max och bakjulet är längst bak på markering, kan det ha med nåt att göra, angående bromsbänk så skriver de väl bara ner värdena?? elelr meckar de så det blir bra också??

tack för svar / dwarf

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Gitzin skrev:
ja visst du ser!! fick höra av en kille att han slanga upp den på 2an med sin dr årsmodell typ 94 eller nåt och då är det ju en vikt som ligger tror jag på över 160 iaf, =/ men det jobbiga är ju det att jag verkligen inte vet vad som kan va fel, han känns ju liksom inget ryckig och eller inget annat som är störande förutom att helvetet inte har det där extra, jag har dock sänkt den till max och bakjulet är längst bak på markering, kan det ha med nåt att göra, angående bromsbänk så skriver de väl bara ner värdena?? elelr meckar de så det blir bra också??

tack för svar / dwarf

när dom bänkar riktigt så bestyckar dom åt dig oså :tummenupp
bara o säga åt dom :)

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Nej
Körde polarens ccm och på den räckte det med gasen på tvåan :confused:

Hade dessutom en DR650 i vintras och på den var det inga problem att dra upp den på tvåan heller. Gick tom rätt lätt på trean om man togi lite :)

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
du känner inte nån som har en ccm eller med likn motor däromkring du bor då?
kanske kan jämföra :)

tänkte så du inte gjort en mingves :rolleyes: :D

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Haha, Mingves har blivit ett begrepp... :)

Är väl inte så lätt att hitta nån annan med samma hoj, har bara sett en eller ett par i mela mitt liv (irl).

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
KTM SE 950 R
:felämne Hej,

ville bara säga att jag var o inspekterade CCMs fabrik för några år sedan när jag hälsade på en polare som jobbade där. Ungefär som ett normalt villagarage i storlek. Skruvade lite med dom t.o.m. :Bugar :tuttar

Faan vad cool jag e då... :kocko :hihi

Mvh
David

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
hmm men ajja det där med att lyft på trean med att ta i?? fyy faan det är ju så jag vill ha den, skulle jag rycka så hårt skull armarna gå av :död
men ah jag får väl åka in till nån bänksatan så får de fixa skiten, men det behöver inte vara en ccm säljare eller?

jontobee

örn
Gick med
4 Mar 2005
Hoj
Honda Xr 650r Motard-00.Honda Z50-93.50% av en Harley-93 å en Pitpro 125-06. Sv 650 cafè Racer &bilar kan dra åt helvete!
ja

ozeo skrev:
luft/oljekylt..faen min xr går ju upp på 3an med duktigt med hjälp iofs..det är en 600 som ska ligga på 47hk orginal.. :rolleyes:
ja vet har sjhälv en xr står du på sadeln går den upp på 4an me. :tummenupp Men ja sa bara att man inte kan jämföra en luftkyld motor jämt en vätskekyld motor som Lc4an som han gjorde.Det är hel olika karaktärer.

Billson

South Coast Supermotards #95
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Gitzin skrev:
hmm men ajja det där med att lyft på trean med att ta i?? fyy faan det är ju så jag vill ha den, skulle jag rycka så hårt skull armarna gå av :död
men ah jag får väl åka in till nån bänksatan så får de fixa skiten, men det behöver inte vara en ccm säljare eller?
Jag har 710 kittet på min och har en kugg större drev fram på min (tyckte att den kunde varva lite mindre i motorvägs fart nu 4500rpm vid 110km/h) och gasar utan problem upp min på tvåan och trean går med "gung och ryck".
Kan det inte vara din körteknik som krånglar :va .

Billson

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
Gitzin hur pass orginal är din hoj? Vad har du gjort med den?
Mvh Billson

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
Billson skrev:
Kan det inte vara din körteknik som krånglar :va .

japp som vi trodde..han har gjort det! en minge
:yoparty

provat av o på tekniken på gasen?
(kanske ba funka på vissa :va )

Billson

Gick med
22 Sep 2004
Hoj
KTM 525 SM -05
ozeo skrev:
japp som vi trodde..han har gjort det! en minge
:yoparty

provat av o på tekniken på gasen?
(kanske ba funka på vissa :va )
Men ändå, min CCM fick jag upp på tvåan helt orginal som 650cc och utan speciell teknik.
Övning ger färdighet.

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...