Efter #tsgate (Transportstyrelsen), kom Svenska kraftnät och ”hold my beer”.
Nu har även en Uzbek, utan uppehållstillstånd, varit anställd på Kriminalvården i säkerhetsklassade befattning...
Morgan Johansson rycker ut och konstaterar att ”Kriminalvården har sett över sina rutiner nu så..”(eller motsvarande).
Men!! Anställning krävde undantag. Ett undantag som Mr Morgan SJÄLV UNDERTECKNADE?!?!?
Va in i alla helvetes glödheta är det för dårar?!
Jag har varit med om att ta Sverige ur flyktingkrisen...
De som på allvar tycker det borde omyndigförklaras och fråntas sin rösträtt, de förtjänar inte att ha inflytande över Sveriges styre.Att de tycker att det sossarna säger är rimligare än alla andra partier?
Vad ska man rösta på då? Moderaterna? Som har som enda fråga att sänka skatterna, vilket främst gynnar de redan rika.De som på allvar tycker det borde omyndigförklaras och fråntas sin rösträtt, de förtjänar inte att ha inflytande över Sveriges styre.
Nja, de som är rika på riktigt har råd att betala skatt, varesig den är hög eller låg. De bara gör inte det, vare sig den är hög eller låg.Vad ska man rösta på då? Moderaterna? Som har som enda fråga att sänka skatterna, vilket främst gynnar de redan rika.
Men varför då rösta på moderaterna, om de har som enda fråga att sänka skatter som tydligen inte ger någon effekt? Eftersom skattesystemet är progressivt så ger skattesänkningar mest för de som har höga inkomster. Moderaternas politik ger mer till de redan välbärgade och tar från de som inte har så mycket. Ett par hundralappar mer i plånboken till de som redan har det gott ställt på bekostnad av högre kostnader för de som redan har det knapert. Kan nån förklara varför vi röstar på denna politik.Nja, de som är rika på riktigt har råd att betala skatt, varesig den är hög eller låg. De bara gör inte det, vare sig den är hög eller låg.
Höga skatter slår hårdast mot den stora massan normala människor, som jobbar utav djävulen, lever lön till lön, och saknar betydande tillgångar. (I det systemet vi har nu, åtminstonde)
Men varför då rösta på moderaterna, om de har som enda fråga att sänka skatter som tydligen inte ger någon effekt? Eftersom skattesystemet är progressivt så ger skattesänkningar mest för de som har höga inkomster. Moderaternas politik ger mer till de redan välbärgade och tar från de som inte har så mycket. Ett par hundralappar mer i plånboken till de som redan har det gott ställt på bekostnad av högre kostnader för de som redan har det knapert. Kan nån förklara varför vi röstar på denna politik.
Jag kanske inte förstod budskapet. "De som är rika på riktigt har råd att betala skatt, vare sig den är hög eller låg. De bara gör inte det, vare sig den är hög eller låg.t", ok.Du läste inte vad jag skrev, va?
Det låter som en trovärdig analys.Jag kanske inte förstod budskapet. "De som är rika på riktigt har råd att betala skatt, vare sig den är hög eller låg. De bara gör inte det, vare sig den är hög eller låg.t", ok.
Det lät som att skatter inte har någon betydelse, sorry om jag missförstod.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|