Varför röstar folk på Socialdemokraterna?

Smagatusk

Guest
"För att min far gjorde det, och hans far, och hans far innan det."

En sosseröst går i arv.

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Håller med. Alla som erkänner att de lagt sin röst på den svamlande svetsarn säger. "Har alltid röstat på sossarna" "farsan var fackligt på sitt jobb så han var riktig sosse"
När jag frågar varför dom röstar på skiten så är alltid svaret "vet inte"

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Förr var det ett arbetarparti men nu vetefan vad det är ?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
S död är deras bredd, det går inte att ha Carl Bennet och slöjaktivister att samsas med veganvänstern, sjuksköterskor och gruvarbetare.

Inom S ryms kanske 10 falanger, det var säkert deras styrka men i och med extrem invandring och liberalisering så blev det deras svaghet.

/analysavdelningen

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
"Staten kan inte ge ett öre till någon människa utan att ta det från någon annan människa, och denne måste vara en människa som arbetat och sparat."

//William Graham Sumner (från boken "What Social Classes Owe to Each Other", 1883)

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Efter #tsgate (Transportstyrelsen), kom Svenska kraftnät och ”hold my beer”.

Nu har även en Uzbek, utan uppehållstillstånd, varit anställd på Kriminalvården i säkerhetsklassade befattning...

Morgan Johansson rycker ut och konstaterar att ”Kriminalvården har sett över sina rutiner nu så..”(eller motsvarande).
Men!! Anställning krävde undantag. Ett undantag som Mr Morgan SJÄLV UNDERTECKNADE?!?!?

Va in i alla helvetes glödheta är det för dårar?!

Edit, mycket riktigt ”rutiner”. Kan någon sosseväljare förklara hur detta kan vara deras minister?ECD345B3-5D04-4ED2-AFBD-007057F62229.png

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Efter #tsgate (Transportstyrelsen), kom Svenska kraftnät och ”hold my beer”.

Nu har även en Uzbek, utan uppehållstillstånd, varit anställd på Kriminalvården i säkerhetsklassade befattning...

Morgan Johansson rycker ut och konstaterar att ”Kriminalvården har sett över sina rutiner nu så..”(eller motsvarande).
Men!! Anställning krävde undantag. Ett undantag som Mr Morgan SJÄLV UNDERTECKNADE?!?!?

Va in i alla helvetes glödheta är det för dårar?!

Han är ju en riktig sköning.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/...tiken-maste-finnas-utrymme-for-medmansklighet
Jag har varit med om att ta Sverige ur flyktingkrisen...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bra poäng, varför fan har Arga tanten inte gjort något åt det här? De måste ju fattat att det kommer bli granskat då det varit så mycket väsen.

Bifogat

• 1000034100.jpg
    1000034100.jpg
    110.4 KB · Visningar: 27

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Hoj
Honda VFR 800 2006
Att de tycker att det sossarna säger är rimligare än alla andra partier?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Att de tycker att det sossarna säger är rimligare än alla andra partier?
De som på allvar tycker det borde omyndigförklaras och fråntas sin rösträtt, de förtjänar inte att ha inflytande över Sveriges styre.

S är inget annat än ett hycklande jävla kleptomanparti. Allt vettigt som någonsin framförts av S har de stulit från andra partier, och inte utan att ha motarbetat/smutskastat dem både före, under och efter stölden. Sen när de väl stulit en åsikt så låtsas de som att det var deras idé från början. Tycker man att det partiet agerar rimligast av alla alternativ så har man fan inte förtjänat sin rösträtt.

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Vad ska man rösta på då? Moderaterna? Som har som enda fråga att sänka skatterna, vilket främst gynnar de redan rika.
Nja, de som är rika på riktigt har råd att betala skatt, varesig den är hög eller låg. De bara gör inte det, vare sig den är hög eller låg.

Höga skatter slår hårdast mot den stora massan normala människor, som jobbar utav djävulen, lever lön till lön, och saknar betydande tillgångar. (I det systemet vi har nu, åtminstonde)

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Nja, de som är rika på riktigt har råd att betala skatt, varesig den är hög eller låg. De bara gör inte det, vare sig den är hög eller låg.

Höga skatter slår hårdast mot den stora massan normala människor, som jobbar utav djävulen, lever lön till lön, och saknar betydande tillgångar. (I det systemet vi har nu, åtminstonde)
Men varför då rösta på moderaterna, om de har som enda fråga att sänka skatter som tydligen inte ger någon effekt? Eftersom skattesystemet är progressivt så ger skattesänkningar mest för de som har höga inkomster. Moderaternas politik ger mer till de redan välbärgade och tar från de som inte har så mycket. Ett par hundralappar mer i plånboken till de som redan har det gott ställt på bekostnad av högre kostnader för de som redan har det knapert. Kan nån förklara varför vi röstar på denna politik.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Men varför då rösta på moderaterna, om de har som enda fråga att sänka skatter som tydligen inte ger någon effekt? Eftersom skattesystemet är progressivt så ger skattesänkningar mest för de som har höga inkomster. Moderaternas politik ger mer till de redan välbärgade och tar från de som inte har så mycket. Ett par hundralappar mer i plånboken till de som redan har det gott ställt på bekostnad av högre kostnader för de som redan har det knapert. Kan nån förklara varför vi röstar på denna politik.

Du läste inte vad jag skrev, va?

• Haha
Reaktioner: JPT

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Hoj
Japanska 80-talare
Du läste inte vad jag skrev, va?
Jag kanske inte förstod budskapet. "De som är rika på riktigt har råd att betala skatt, vare sig den är hög eller låg. De bara gör inte det, vare sig den är hög eller låg.t", ok.
Det lät som att skatter inte har någon betydelse, sorry om jag missförstod.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Jag kanske inte förstod budskapet. "De som är rika på riktigt har råd att betala skatt, vare sig den är hög eller låg. De bara gör inte det, vare sig den är hög eller låg.t", ok.
Det lät som att skatter inte har någon betydelse, sorry om jag missförstod.
Det låter som en trovärdig analys.

Skatter betyder ingenting för de som inte betalar dem, nej.

Men för den som tjänar, säg 400-500tkr per år, och är straffskattade ner till att bara ha enstaka tusenlappar mer i månadsbudgeten än någon som ligger på 250k, slår det ganska hårt. Framförallt om man börjar från noll och inte har bostad, kapital, tillgångar etc från mamma och pappa.

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar

Tyvärr kan jag inte svara på TS fråga men svara på frågan varför jag inte röstar på det partiet. Såsom född på 60-talet har jag levt en tid under deras styre. Jag kände att de gärna ville tala om vad man skulle tycka och tänka. Rätta in dig i ledet och tyck rätt, det "vi" säger är rätt naturligtvis.
När jag sedan började jobba och gick med i facket skulle jag även bli medlem i "Partiet" naturligtvis, men vägrade. Ett måste sa de men det var borttaget sedan flera år.
Tyvärr är väldigt många svenskar "sossiga" idag då de gärna vill tala om för andra vad vi ska tycka. Och den som tycker fel ska mobbas. Precis som Sossarna, och andra, gjorde med SD. Om man inte tycker som SD vägrar man inte prata med dem, då argumenterar man är min åsikt.

Nåväl, Göran Greider fick pris för sina ledarsidor för ett tag sedan och när det ingår i min prenumeration av den lokala papperstidningen började jag läsa hans ledare. Jag delar inte hans åsikter men hans positiva sätt att argumentera gillar jag.

Hat är inte bra, hat förblindar när vi öppet borde lyssna på varandra.
Men är det inte så att allt dåligt faktiskt är sossarnas fel? :hihi

”Djävla sossar!” Ett brev.

Mycket bra ledare med anledning av Oxfamrapporten. Du skriver att SD hade 35 % av rösterna i Älvdalen. Än värre, SD hade 44 % i Särna. Även i Mora var SD:s andel nära 30%. Mycket av missnöjet i t.ex Särna tror jag beror på urbaniseringen. Särna har t.ex ingen bank,inget apotek o.s.v. och genom att rösta på SD tror de att de skall få detta. Vad fick de?
Jo, nedskurna anslag till t.ex. underhåll av leder i fjällen och avsättning av fjällnära skogar.
Och sedan tror många i glesbygden att invandrare kommer hit och tar deras jobb. De är totalt omedvetna om att Älvdalens kommun inte skulle klara äldreomsorgen utan invandrare. Och ett populärt uttryckssätt är ”Djävla Utlänningar” och ett annat ”Djävla Sossar”. Främlingsfientligheten ligger djupt i våra glesbygder, tyvärr!
Och allt som är dåligt i samhället är socialdemokraternas fel. Dålig väg mellan Särnaheden och Idre: ”Djävla Sossar”. Sedan kan det även vara så att det finns någon stark lokal kändis som påverkar folk. Ja, det är en förfärlig utveckling som pågår i Sverige!
Jag fajtas dagligen på min Facebooksida med flera sverigedemokrater. När jag har smulat sönder deras argument, så kommer till slut kommentarerna:” Tänk på vad du skriver” eller ”Du är ju dum i huvudet ”och liknande kommentarer.
”Nybliven medlem i socialdemokraterna”
Svar:
Ja, så här är det ofta. Missnöjet med den ökade otryggheten och ojämlikheten tar sig blinda uttryck. Det finns verkligen ett nytt sossehat, drivet av SD som lagts ovanpå det gamla borgarhatet.
Men det är ju tyvärr också så att arbetarrörelsen och vänstern inte lyckats formulera någon stark idé om hur en annan politik och ett annat samhälle skulle kunna se ut. Det återstår. Väldigt bra att du kämpar mot barbariet!
Göran Greider

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...