Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Ett tryggare, mer harmoniskt och mer välfungerande samhälle.
Hur tycker du det har gått rent historiskt sett när länder börjar bedriva häxjakt på folk av särskild religion eller nationalitet?

Jag säger inte att du har fel, men är rätt övertygad om att andra större och mer inflytelserika länder hade lagt sig i och satt stopp för det illa kvickt...
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Hur tycker du det har gått rent historiskt sett när länder börjar bedriva häxjakt på folk av särskild religion eller nationalitet?

Jo, jag förstår att det inte är genomförbart i praktiken. Jag tycker dock att islam är en ondskefull religion och vill helst ha så lite som möjligt av den i Sverige.
 

Smagatusk

Guest
Spårar det inte ut lite nu?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Jo, men det är fan dags att händer lite nu. Har blivit sjukt tråkigt här på sistone. Önskar B&K kunde vara lite aktiva här igen. Då får man öva lite på sina argument istället för att skriva i den här nerförsbacken där 99% förstår vad man menar.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jo, jag förstår att det inte är genomförbart i praktiken. Jag tycker dock att islam är en ondskefull religion och vill helst ha så lite som möjligt av den i Sverige.
Där är vi helt överens, hade helst sett att vi blev av med all religion men kommer inte ske innan man dör...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det är ingen fara mackan, det är ju ett lån och "lånet måste du betala tillbaka"

Fast om det tar över 8 år innan ens hälften av dom har ett jobb, så kanske många hinner gå i pension innan lånet är betalt, trots att dom är "barn" när dom kommer.

Jag trodde förövrigt att lån med ränta var "haram"???
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nej, men dom är kraftigt överrepresenterade. Den typen av invandring vi har idag leder till en ökning av bl a sexualbrott. Därför anser jag att den invandringen bör upphöra.
På vilket sätt våldtar muslimska kvinnor och barn, och varför ska de utvisas?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
På vilket sätt våldtar muslimska kvinnor och barn, och varför ska de utvisas?

Har det kommit några kvinnor och barn?
Alltså riktiga barn, inte "barn"

Dom brukar väl komma långt senare som "fruar" och barn till "barnen" som kom ensamma.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
På vilket sätt våldtar muslimska kvinnor och barn, och varför ska de utvisas?
Men varför håller du på med dina inbillat finurliga frågor?
Fatta att vinden har vänt, du skall svara på frågor, inte vi.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det här är Moderaternas och Socialdemokraternas Sverige. Varför röstar folk på SD var frågan?

Myndighetens kostnader för 2016 uppgick till cirka 59 miljarder kronor. I siffran ingår bland annat ersättningar till asylsökande, kommuner och landsting (32,7 miljarder kronor), bostäder för asylsökande (7,0 miljarder kronor), ersättningar för ensamkommande barn (6,1 miljarder kronor) och schablonersättningar (5,2 miljarder kronor). I siffran ingår även kostnader för Migrationsverkets personal, lokaler och driftskostnader med mera, vilka uppgick till närmare 13 miljarder kronor.

Utöver ovan nämnda kostnader har Migrationsverket också upplupna kostnader om ytterligare 14 miljarder kronor, det vill säga fordringar från i huvudsak kommuner och landsting. Det framgår av*årsredovisningen. Därmed uppgår den samlade kostnaden för 2016 till 73 miljarder kronor.

På plussidan kan nämnas att Sverige fick ett EU-bidrag för migrationen på 186 miljoner kronor under 2016. Samtidigt ökade värdet på Migrationsverkets materiella anläggningstillgångar till 284,1 miljoner kronor från 236,3 miljoner kronor året innan.

"Redovisningen av siffror och fakta säger mycket men jag vill också lyfta fram de människor som vi möter varje dag i vår verksamhet", skriver Migrationsverkets vikarierande generaldirektör Mikael Ribbenvik i årsredovisningen.

Bland statens större utgiftsposter 2016 kan också nämnas kostnaderna för "försvar och samhällets krisberedskap" som preliminärt uppgår till 49,3 miljarder kronor för helåret 2016. Det preliminära årsutfallet för "utbildning och universitetsforskning" uppgår till 66,1 miljarder kronor och det preliminära årsutfallet för "avgiften till EU" uppgår till 30,3 miljarder kronor, enligt siffror från Ekonomistyrningsverket.



Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Hur tycker du det har gått rent historiskt sett när länder börjar bedriva häxjakt på folk av särskild religion eller nationalitet?

Jag säger inte att du har fel, men är rätt övertygad om att andra större och mer inflytelserika länder hade lagt sig i och satt stopp för det illa kvickt...
Man kan iallafall utvisa aylsökande som begår grövre brott såsom våldtäkt rån och misshandel oavsett religon.Men så sker ju inte nu
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Man kan iallafall utvisa aylsökande som begår grövre brott såsom våldtäkt rån och misshandel oavsett religon.Men så sker ju inte nu
Det tycker jag också att vi bör göra.
Istället så kan man läsa om hur invandrare som bott här i åratal, jobbat och betalat skatt blir utvisade...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Det tycker jag också att vi bör göra.
Istället så kan man läsa om hur invandrare som bott här i åratal, jobbat och betalat skatt blir utvisade...

Kanske blir bättring på den punkten.
Numera har ju även rika människor (på Spotify) blivit drabbade så en lagförändring kanske är på väg.

Att hundratals pizzabagare, taxichaufförer osv. blivit utsparkade ur landet för att de haft jobb tidigare är bara att ignorera. Blunda, göm och glöm...



"Efter kritik från Spotify vill regeringen ändra lagen
Som ska stoppa avvisningar av anställda"


http://feber.se/samhalle/art/362237/efter_kritik_frn_spotify_vill_/
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
På vilket sätt våldtar muslimska kvinnor och barn

Beror på när man slutar räknas som barn. http://www.dn.se/sthlm/tonaringar-gripna-for-gruppvaldtakt/

Jag tror inte det är så vanligt att muslimska kvinnor våldtar. Det har jag aldrig heller påstått. Dock uppfostrar dom muslimska män.

varför ska de utvisas?

Dom jobbar inte och dom assimileras inte. Eftersom dom flesta inte har några legitima skäl att vara här finns det ingen anledning till varför vi ska försörja dom.

Även bland flyktingar inkl. flyktinganhöriga är andelen helårsanställda inkl. företagare bland männen högre än bland kvinnorna. Bland männen är 32 procent helårsanställda inkl. företagare efter 8 år och 40 procent efter 15 år. För kvinnor är andelen helårsanställda inkl. företagare 18 procent efter 8 år och 28 procent efter 15 år.

Efter 8 år är alltså 18 procent helårsanställda. Med helårsanställd menar man: "Personer som har fått inkomst från förvärvsarbete under hela året. Ingen hänsyn tas till om personen arbetar hel- eller deltid". Hur många procent som faktiskt försörjer sig själva vågar man knappt tänka på.

https://hassleholm.sd.se/wp-content/uploads/sites/79/2016/03/Andel-flyktingar-i-arbete.pdf
 
Last edited:
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top