Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
SVT Opinion ikväll handlade delvis om våldet i Malmö.

Programledaren börjar det hela med att i samma mening säga "Malmö är en mångkulturell, välmående stad [...] där våldet förra året slog rekord och 2017 har börjat med flera dödsskjutning" och så nämner hon några av de yngre döda offren, en 16-åring osv....


välmående, rekord i våld och redan flertalet dödsskjutningar och årets första två månader är inte ens slut än... :va

Jag har precis börjat läsa "Framtidsstaden" av Lars Åberg och redan efter ett par kapitel har jag kommit fram till att det klart bästa med Malmö är att det ligger så långt bort.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Sverigedemokraterna och Kristina Winberg (sd) säger tydligt nej till EU:s nya vapendirektiv. Vi är ett parti som skyddar legala vapenägares rättigheter. Alla som äger ett vapen vet att det knappast saknas regleringar och nu ska svenska vapenägare bli straffade bara för att EU vägrar ta itu med smugglingen av illegala vapen.

Nu har EU-kommissionen och Europaparlamentet med Anna Maria Corazza Bildt (m) i täten kommit överens om ett kompromissförslag som är lika dåligt som det första. Röstningen äger preliminärt rum den 14 mars och vi kommer att göra allt vi kan för att skapa opinion så att särskilt våra svenska europaparlamentariker får stå till svars för hur de röstar.

Kristina Winberg kommer under denna vecka att träffa företrädare för vapenägares intressen i Sverige. Vi vet att tusentals svenskar riskerar att få sina liv förändrade eftersom deras passion, fritidsintresse och sin säkerhet får andra förutsättningar.

Bra att SD står upp för svenskens rätt att försvara sig. Tyvärr lär väl förslaget gå igenom ändå. En beväpnad befolkning är ett hot mot etablissemanget.

https://www.facebook.com/Sverigedem...645599987383/1405738299478108/?type=3&theater
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det första man skall göra när man skall införa diktatur är kanske att avskaffa fri press. Sedan då, mötesfrihet? Förfölja oliktänkande är bra också. Något av det sista är väl att ta alla lagliga vapen.



Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
https://www.youtube.com/watch?v=Jg4HHs2HvPY

Politik i bokhyllan: Erik Fichtelius intervjuar författaren Tino Sanandaji om boken Massutmaning.
SVT Forum 2017-02-24



Den där Erik är ju så långt ifrån opartiskt man bara kan komma, och dessutom beter sig som en jävla idiot och värdelös programledare... helt otroligt...
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Politik i bokhyllan: Erik Fichtelius intervjuar författaren Tino Sanandaji om boken Massutmaning.
SVT Forum 2017-02-24



Den där Erik är ju så långt ifrån opartiskt man bara kan komma, och dessutom beter sig som en jävla idiot och värdelös programledare... helt otroligt...
Den intervjun var iallafall bättre än många andra jag sett.

Vid en sådan här intervju ska inte programledaren försöka driva politik, men hen ska inte heller sitta som en nickedocka och hålla med i allt den intervjuade säger.
Erik Fichtelius gjorde rätt i att ifrågasätta, även om han gick över gränsen några gånger.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ännu en kulturrelativiserande idiot som skrivit. Människan är ju dum i huvudet på riktigt. Den enda verkliga lärdomen en människa med fler än 3 hjärnceller kan dra av detta är ju att människor från länder där det i princip är omöjligt att ens bli anmäld för våldtäkt kommer vara benägna att våldta, och se kvinnor som boskap. Fy fan för en del journalistsvin.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur står ni ut med att läsa allt elände?
Läs Tino på Facebook, han slaktade Carl Bildt idag.

Och jag utgår från att varenda kotte köpt hans bok, oavsett om man tänkt läsa den eller inte

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Smagatusk

Guest
Hur står ni ut med att läsa allt elände?
Läs Tino på Facebook, han slaktade Carl Bildt idag.

Och jag utgår från att varenda kotte köpt hans bok, oavsett om man tänkt läsa den eller inte

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Läser den för mina barn.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Eller så gör man nånting åt problemen istället för att försöka gömma dom. Utvisa alla muslimer vore en bra början t ex.
Hur hade det hjälpt att utvisa _alla_ muslimer?
Vad tror du det hade fått för påföljder för oss i Sverige?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top