Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts

Löjlig artikel som jag förvisso tror stämmer. Förmodligen skulle man också få svaret "unga invandrade män" om man vågade försöka sig på att utröna vilka som beter sig sämst ombord på, eller i anslutning till kollektiva färdmedel. Kanske bara gäller Malmö,förstås...

En varning för att knacka individer ur nämnda grupperingar på axeln vore nog också på sin plats. För många är den gesten att jämställa med tornerspelens kastade handske. Är inte det rasism förresten? Att klumpa ihop och exkludera folk på det sätt som görs i artikeln medan man tillskriver dem särskilda attribut/egenskaper? "It´s ok when we do it."
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vad är det för artikel de refererar till, "Många har reagerat på vår artikel förra veckan och vi ser en tydlig tendens i era svar."?

Avskyr när de inte lägger in länk eller hänvisning.

Varför är det provocerande om de resande upplever det såhär?
Jag bor ju på landet jag så jag har ingen aning om hur det är i 08-hålet :brynad
Jag orkar inte med medvetet oförstående frågor, getting old

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Klart det är bra de är artiga och trevliga .Det är medias ensidiga rapportering som de flesta vänder sej emot.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tänk er för en sekund in i det otänkbara, att svenskar hade angetts som den trevligaste varianten.
För det första hade en diskussion om vem som är svensk uppstått. Den kan nämligen bara uppstå när svenskar påstås vara bra. Sedan kommer diskussion #2, vem som är invandrare. Sedan #3, att det inte är sant. Strax därefter diskussion #4 att även om det är sant så är det inte sant.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag orkar inte med medvetet oförstående frågor, getting old

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Jag är inte medvetet oförstående. Vet du vilken artikel det refereras till?
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Tänk er för en sekund in i det otänkbara, att svenskar hade angetts som den trevligaste varianten.
För det första hade en diskussion om vem som är svensk uppstått. Den kan nämligen bara uppstå när svenskar påstås vara bra. Sedan kommer diskussion #2, vem som är invandrare. Sedan #3, att det inte är sant. Strax därefter diskussion #4 att även om det är sant så är det inte sant.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Personer med invandrarbakgrund står det visserligen, men det bör vara omöjligt att veta egentligen.
Det är väl som att säg att folk ser typiskt svenska ut. Det är väl sällan folk opponerar sig mot det.

Säg att man heter Anna och kommer från Olofström som blond och blåögd gör att folk gärna tror att man är finsk. Inte så konstigt kanske.

Alla blir inte upprörda över allt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Personer med invandrarbakgrund står det visserligen, men det bör vara omöjligt att veta egentligen.
Det är väl som att säg att folk ser typiskt svenska ut. Det är väl sällan folk opponerar sig mot det.

Säg att man heter Anna och kommer från Olofström som blond och blåögd gör att folk gärna tror att man är finsk. Inte så konstigt kanske.

Alla blir inte upprörda över allt.
Opponenter, så 2011

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Opponenter, så 2011

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Inte ens lite på hugget nu, Markus?
Det var inte menat som du läser det. Fast du kanske bara vill tolka anno 2011?

Vet du vilken artikel de refererar till?

Kan det vara så att de som tror att alla mörkhåriga med bruna ögon har invandrarbakgrund har fel?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det här är ju ett ytterligt exempel, hur skulle det låta om någon gjorde tvärt om?
Liseberg redigerade bort ljushåriga
GÖTEBORG Tio ungdomar fotograferades för Liseberg i utbyte mot ett åkpass. Men när bilden dök upp på hemsidan hade två av ungdomarnas hårfärger bytt ut.
Fanny Wijk
13:32 - 6 feb, 2017
När Liseberg skulle söka sommarjobbare för terminen ville de illustrera jobbannonsen med en bild. Med kort varsel bads en anställd på nöjesparken att dra ihop tio ungdomar som kunde tänka sig att vara med, i utbyte mot fri entré och åkpass. Jens Reimer och hans kompis ställde upp och åkte till Liseberg dagen efter.
– Det var så stor tidspress att få ihop jobbet, så hon som fått uppdraget att ta med sig folk kände inte ens alla som var med. Det var en vän till en vän och så vidare, säger Jens Reimer.

Hade blivit bortklippta
En fotograf tog med ungdomarna till baksidan av Liseberg, där de fotograferades i ljusblå Lisebergs-tröjor när de står i en cirkel och håller om varandra.
– Under tiden sa fotografen att han skulle retuschera in en attraktion bakom oss, och att han skulle fixa till ljuset så att det såg ut som sommar. Han verkade klar med vad han ville ha för typ av bild, säger Jens Reimer.
Men när bilden väl dök upp på Lisebergs hemsida och sociala medier två veckor senare, upptäckte Jens Reimer och hans kompis att det inte bara var attraktionen och ljussättningen som förändrats.
– Min kompis var inte längre med på bilden. Hans ansikte hade klippts bort och ersatts med en kille med mörkt hår och skägg, säger han.
Ytterligare en kvinna som varit med på den ursprungliga fotograferingen hade ersatts av en kvinna med mörkare hår.

Ville ha mer mångfald
Annika Risberg, informatör på Liseberg, menar att det ibland i marknadsföringsmaterial justeras i bilder, och att det står att bilden kan redigeras i det kontrakt man skriver på som modell.
– I detta fallet var syftet att ta en härlig bild med en skön känsla och man insåg först efteråt att de här tio personerna inte gick i linje med signalen vi ville skicka.

Vad är det för signal ni vill skicka?
– Vi ville ha mer mångfald i bilden. Vi vill bättre spegla hur Göteborg ser ut i dag i vår personal och där är vi inte i mål än. Vi vill helt enkelt att fler ska söka sommarjobb hos oss och visa att vi är öppna för fler.

Hade det inte varit enklare att bara se till att ha en bra mångfald i bilden från början istället?
– Jo, självklart. Men den här tjejen bads att fixa ihop ett gäng på kort varsel, så det blev ett kompisgäng på plats. Det var först i efterhand som vi kände att vi ville ha en större blandning och en ny fotografering drogs ihop med två andra ansikten. Men jag förstår att det kan kännas tråkigt för ungdomarna som blev bortklippta.

Jens Reimer säger att han förstår Lisebergs syfte, men att han önskar att fotografen sagt till dem från början att någon eventuellt skulle klippas bort, i stället för att de skulle få reda på det av en slump i efterhand.
– Ja, jag förstår väl varför de gjorde det. Men jag tycker fortfarande att det är fult gjort.
Liseberg Sommarjobb Bortredigerad
http://www.gp.se/nyheter/göteborg/liseberg-redigerade-bort-ljushåriga-1.4147034
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Bilden av kutryggiga gamlingar som går med rullatorer mellan byggbaracker – jag trodde först att jag hade hamnat på en sida med fejknyheter. Det visar sig att tio åldringar i Värmdö kommun verkligen har flyttats från ett äldreboende till containrar.

Boendet Gustavsgården måste renoveras efter beslut av Arbetsmiljöverket – tillgängligheten är för dålig – varför några av de boende har placerats i lådor av det slag som brukar finnas på byggarbetsplatser. Tolv kvadratmeter per person. Det ursprungliga beskedet från kommunen var att det kunde bli tio månader i barackerna, nu lovar man fem.

https://www.svd.se/de-gamla-tvingas-bo-i-containrar/om/ledare-kolumnister
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det här är inte rätt, men menar du att det inte skulle hända om alla röstade SD?
Det skulle garanterat inte behövt hända om inte massinvandringen skötts så makalöst dåligt.

Men frågan är varför folk röstar på SD, det där är ett av många skäl.

Frågan är numera lite förlegad, varför röstar folk på moderaterna är en bättre fråga, eftersom de stulit SDs politik inom invandring rakt av.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Det här är inte rätt, men menar du att det inte skulle hända om alla röstade SD?

Jag tror att det är betydligt mindre risk iaf. Om staten satsade en tiondel av dom resurser som läggs på att husera otacksamma lyxmigranter på pensionärer istället så hade dom garanterat sluppit bo i containrar. Det finns en anledning till varför Bert Karlsson valde att bygga flyktingförläggningar och inte pensionärshem. SD prioriterar svenskar, sjuklövern prioriterar muslimer.
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jag tror att det är betydligt mindre risk iaf. Om staten satsade en tiondel av dom resurser som läggs på att husera otacksamma lyxmigranter på pensionärer istället så hade dom garanterat sluppit bo i containrar. Det finns en anledning till varför Bert Karlsson valde att bygga flyktingförläggningar och inte pensionärshem. SD prioriterar svenskar, sjuklövern prioriterar muslimer.
Jag undrar på vems order sverige skulle vara hela världens dåliga samvete? Jag undrar vem som tillät usa att förvandla libyen och syrien till en kaoszon och transitland för krigsskadade afrikaner?
Nån måate ju ha tagit besluten för det har ju inte bara hänt av sig själv.
Levantens befolkning har ju dessutom fört stamkrig så länge det har nedtecknats historieskildringar därifrån så dom vet inget annat. Fred är inte ens möjligt där.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Såg just denna på Facebook, genialt.

LYSANDE UTSIKTER

Enligt Kübler-Rossmodellen går en människa igenom 5 olika stadier vid ett trauma/dödsbud/sjukdomsbesked. Vakna iakttagare har redan konstaterat att den svenska debatten följer den modellen till punkt och pricka. Och att Kübler-Ross går att applicera även på etablissemangets förhållande till ni-vet-vilka… och ni-vet-vad...

Så här… (i överlappande segement – men ungefär):

...............................................

FÖRNEKELSE (c:a 1990 – 2014)

– På sikt blir det lönsamt.

– Kulturella skillnader är en myt.

– Endast barbariet ursvenskt är.

– Irakisk folkmusik är vacker.

– Magnus Betnér är rolig.

– Den skäggige killen längst bak i klassrummet är 14 år.

– 12-åriga tjejer vill gifta sig med sina 25-åriga kusiner

– Hon halkade från balkongen.

– Sverige är ett rasistiskt land – vi har hjälpt flest människor i världen men vi är ett rasistiskt land.

– Den spanska räven rev en annan räv – jag tror hon kan det!

– Den arabiska våren

– Det är fredens religion

…………………………………...

ILSKA 2014–2016

– Rasism

– Fascism

– Nazism

………………………………….

KÖPSLÅENDE (2016 – september 2018)

– Det kostar bara ett par pizzor och ett Netflixabbonemang

– De flesta är kirurger och raketbyggare

– De kan jobba i vården

– Vi tjänar på det här… längre fram!

– Vi ser er ute på landsbygden

– Åsa Romson får gå

………………………………….

DEPRESSION (oktober 2018 – december 2019)

– Valvaka/likvaka. Pascalidou och Greider expertkommenterar:

”Helt sjukt. Jag mår illa. Det känns som en mardröm. En brun vind blåser genom folkhemmet. Nu flyttar jag till min hacienda i Grekland… häll upp mer vin! Öppna gåslevern!"

– Tre dagars landssorg utlyst.

– Radion spelar klassisk musik.

– Begravningskaffe på Münchenbryggerierna. Malena Ernman framför ”Carmina Burana” solo medan Jonas Gardell gör antirasistiska grimaser på storbildsskärm och twittrar kiss-och-bajsskämt i realtid.

– Antje läser ur Koranen om vikten av att respektera oliktänkande.

– Stefan slår fast: ”Vi har varit naiva… igen!"

…………………………………...

ACCEPTANS (2019– …)

– Schyffert sadlar om och berättar att han kan tänka sig att sitta i Riksdagen för SD. Allt var ju en sketch. En installation. Det fattade ni väl? Ironi!

– Arnstad går full Arnstad

– Björn Söder går full Dr Strangelove i Riksdagens talarstol

– Kent Ekeroth startar Nya Sverigedemokraterna

– Damberg till Investor

– Ygeman till Hästens

– Magdalena till Carnegie

– Annie till SCA

– Fridolin till Raqqa

Etc.

Eller som jag brukar säga till mina vänner med högdragen besserwissermin:

”Vänta och se.... Mark. My. Words.”

……………………………..



Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Min fråga är bara:
Vad har Hästens och Carnegie gjort för ont? :va
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top