Nu var väl den senaste frågan om M kunde ingå i en regering där Jimmie är statsminister, givet att SD blir större. Sen har iofs Kristersson tidigare sagt att SD inte ska vara i regering. Otroligt dumt att försöka stänga ute ett så stort parti som SD. Jag hoppas de står på sig och sänker varje regering de inte ingår i.
Jag vill ha valuta för min röst på SD och SD är en given del i den nya högern. Betydligt mer än vacklande L. Jag ser hellre att vänsterblocket får göra bort sig ytterligare fyra år eller ett nyval än att högern splittras av massa röda linjer. Makten är inte allt.
Med SD på nära 20% är det hart när omöjligt för något annat större parti att få makten UTAN att samarbeta med SD.
Detta vet naturligtvis alla om.
Då alla vill ha makt, vill alla samarbeta med SD men vågar inte säga det öppet FÖRE VALET, av risk att tappa röster.
Ni ser hur pendeln långsamt svänger till SD fördel eller hur?
1. Först totalt utfrysande
2. Man kan tala om de problem som SD vill adressera
3. Andra partier anammat deras idéer (främst integration, invandring, energi-KAOS och tuffare tag mot brottslingar)
4. Öppet deklarera att diskutera sakpolitik och enas i vissa frågor med SD är ok
5. Budget ihop med SD men INTE ha med dom i en regering
6. Tala väl om SD
Varför då?
För att etablerade partier SER ATT 20% av svenskarna GILLAR deras politik, pga att 20% av svenskarna SER konsekvensen av den misskötsel som är resultatet med senaste 20 års politik.
Här är ALLA andra partier medskyldiga (även moderaterna som jag alltid röstat på)
EFTER valet kommer därför enda chansen för dem att regera, att liera sig med SD - med TIGHT samarbete!
Men det vill man som sagt inte säga INNAN valdagen.
Nästa val tippar jag på att SD är med i regeringen.
Tror inte de etablerade partierna vågar detta i detta val...men de skulle vilja!