Tvärtom:Självklart är det en del av propagandan, den som lyfter blicken till bara våra nordliga grannar borde förstå att något inte hänger ihop här. Ca hälften av svenskarna tycker vi skall ta emot färre flyktingar. Sannolikt återfinns samtliga SD's väljare bland denna hälft. Det är ett faktum som sådana som du däremot gör allt för att undvika.
Fatta detta en gång för alla:
Sverige tar emot flest flyktingar av samtliga länder givet vår oerhört generösa välfärdsmodell.
Ju fler som kommer, desto fler som redan bor här kommer tycka det är negativt givet den låga sysselsättningsgraden bland invandrarna.
Denna kombination är inte hållbar i all evighet.
Du kan sprida all negativ propaganda du vill, sedan du började med det på detta forum så har SD gått från några 3, 4 eller 5% till att omnämnas som störst parti totalt i någon enstaka ifrågasatt undersökning, störst bland män, störst bland LO-väljare, näst störst totalt osv osv. Ändå skall deras framgångar viftas bort alltihop med "rasse-manér".
Väx upp lite, tack.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/kraftig-forandring-fler-vill-se-okat-flyktingmottagande/
Själv tror jag större delen av SDs väljare är missnöjesröstare. Missnöjesröstaren är mycket oroad över Sveriges invandringspolitik (med all rätt) men har nog i övrigt inte så mycket till övers för SDs främlingsfientliga kärnbudskap.
Däremot ju antalet smygrassar i högre grad kommit ut ur garderoben i takt med SDs ökade stöd. Det är ur mitt perspektiv ganska sorligt hur mycket främlingsfientliga inlägg som blivit på SH jämfört med 10 år sedan.
@Wunder:
Men gæller det inte andra sidan med?
Konstruktiv diskusjon existerar ju knappast utan det ska slængas med epitet hit och dit (rasse-maner) och 20-27% ær alla nassar eller har de enligt dig fått allt om bakfoten?
Jag tror knappast "andra sidan" eller 99,99% av mänskligheten lider av samma konspiratoriska paranoia.Grattis, du beskrev precis 99,99% av mänskligheten.