Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, extremfallen ingår. :)

Nä, men jag tycker att det är en intressant diskussion, speciellt då din syn är långt ifrån min. Och jag tycker även det är intressant att se hur saker skulle fungera i praktiken.

Jag kunde varit värre med frågeställningen, jag hade kunnat ställa frågan om undantagsfallen för våldtäktsoffer bara gäller om våldtäktsmannen blir dömd, eller hur man annars ska bevisa att det är våldtäkt så att man ska ha rätt till abort.
Jag kände mig inte trängd av extrem-fallen alltså, men jag tycker det är synd om du hakar upp dig på dem för de är inte relevanta i helheten.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Så jävla sjukt land. Araber flyr hit i mängder, vi öppnar både hjärtan och plånbok, de skändar oss å det grövsta - och sjuklöverpolitiker och elit mörka
http://marcusbirro.se/sverige-sjunker/

Undrar om inte SD fick några kvinnliga röster där?

Det kanske inte är enbart på badhusen svenska kvinnor värvas.

Nu var det ju enligt tidningen "småflickor" som utsattes, men deras mammor kanske har rösträtt.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag kände mig inte trängd av extrem-fallen alltså, men jag tycker det är synd om du hakar upp dig på dem för de är inte relevanta i helheten.

Frågorna var faktiskt av nyfikenhet. Jag diskuterar inte i syfte av att få fram min åsikt som rätt och någon annans som fel, jag tycker det är intressant med andras syn på saker och det är ju genom att höra sånt och att bli ifrågasatt som man får tänka till ordentligt och ibland inse att ens eget synsätt kanske inte är det optimala.

Jag ställer sällan frågor jag inte är intresserad av svaret på. :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Frågorna var faktiskt av nyfikenhet. Jag diskuterar inte i syfte av att få fram min åsikt som rätt och någon annans som fel, jag tycker det är intressant med andras syn på saker och det är ju genom att höra sånt och att bli ifrågasatt som man får tänka till ordentligt och ibland inse att ens eget synsätt kanske inte är det optimala.

Jag ställer sällan frågor jag inte är intresserad av svaret på. :)
OK, visst, my bad.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så jävla sjukt land. Araber flyr hit i mängder, vi öppnar både hjärtan och plånbok, de skändar oss å det grövsta - och sjuklöverpolitiker och elit mörkar.

http://marcusbirro.se/sverige-sjunker/

Undrar om det går upp ett Liljeholmen för de som inte röstar på.sd och samtidigt inte förstår de som gör det.

Det är fortfarande inte ett bra alternativ, inte på långa vägar, men det är det enda som är kvar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Undrar om det går upp ett Liljeholmen för de som inte röstar på.sd och samtidigt inte förstår de som gör det.

Det är fortfarande inte ett bra alternativ, inte på långa vägar, men det är det enda som är kvar.

Dessvärre tror jag det krävs upprepade konfrationer, personliga eller inom vänkretsen, innan det släpper för folk.

Ta bara stackaren som blev våldtagen på tåget....

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vadå för tåg?

Var nog ingen fullbordad våldtäkt när jag tänker efter, den där tågvärden var tvungen att övertyga henne om att hon borde anmäla.

Hon tyckte synd om förövaren, tydligen är vissa inte ansvariga för sina handlingar, om dom inte är vita män dvs.

- - - Updated - - -

CYYCm_gUsAIvtXw.jpg

Yeay, borde väl hamnat i feministtråden kanske.:va

Smagatusk

Guest
Och om vigsel mellan mig och min fantasikompis är godkänd enligt lag får dom vackert viga oss om det är vad vi vill.

Vill man inte det ska man kanske inte vara präst i Svenska Kyrkan.

Om jag förstår dig rätt så tycker du det är bra att SD håller fast vid sin politik, även om du inte gillar politiken i sig? Men det i åtanke; varför vill du att en präst - vars religiösa övertygelse är att äktenskap är mellan en man och en kvinna - inte ska hålla fast vid den?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var nog ingen fullbordad våldtäkt när jag tänker efter, den där tågvärden var tvungen att övertyga henne om att hon borde anmäla.

Hon tyckte synd om förövaren, tydligen är vissa inte ansvariga för sina handlingar, om dom inte är vita män dvs.

- - - Updated - - -

View attachment 426373

Yeay, borde väl hamnat i feministtråden kanske.:va
Haha vad var det för fullfjädrad rasist som inte tyckte att en icke-vit behöver ta ansvar? Snacka om klapp på huvudet, " de förstår ändå inte bättre ". Lite som när ett djur begår grymheter, " de är sådana till naturen "

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det skulle vara intressant att se några anti-SD:ares resonemang kring det senaste på mångkulturfiaskot.

Uppgifter: Övergreppen har pågått i flera år
Uppgifterna om sexuella övergrepp mot kvinnliga besökare på ungdomsfestivalen We are Sthlm bekräftas av en person som arbetar med säkerheten vid festivalen.
Övergreppen har pågått i flera år, minst tre, och det ökar för varje år, säger han till TT.

Vid festivalen i somras uppskattar han att cirka 150 flickor berättade om övergrepp som de utsatts för – men att en överväldigande majoritet, nio av tio, inte ville göra någon formell polisanmälan:

– Många målsägande backar ur, säger mannen som vill vara anonym.

Dagens Nyheter har tagit del av polisens interna promemorior där det bland annat talas om "yngre män som gnuggar sig mot småflickor i publikhavet". Enligt tidningens källor var gärningsmännen ofta unga utländska män som kommit till landet utan föräldrar. Men uppgifterna har inte kommit till allmänhetens kännedom. Poliser som DN pratat med uppger att de undviker att rapportera om händelser som knyts till gärningsmän med utländsk bakgrund.

Rikspolischef Dan Eliasson är kritisk och säger att fallet ska utredas.

– Vi kunde kanske ha förhindrat att flickor hade ofredats om vi hade pratat tydligare om det här, säger Eliasson till Expressen.

T.ex. kunde Nyteknik/McQueen kommentera, ANNA, Wunder eller Alleycat går också bra, och sedan är väl alla andra redan Sverigedemokrater så det kanske blir tomt i tråden nu. :)

http://www.svd.se/direkt-nar-man-ko...de-tafsa/om/polisens-morkande-om-we-are-sthlm

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det skulle vara intressant att se några anti-SD:ares resonemang kring det senaste på mångkulturfiaskot.

Uppgifterna om sexuella övergrepp mot kvinnliga besökare på ungdomsfestivalen We are Sthlm bekräftas av en person som arbetar med säkerheten vid festivalen.
Övergreppen har pågått i flera år, minst tre, och det ökar för varje år, säger han till TT.

Vid festivalen i somras uppskattar han att cirka 150 flickor berättade om övergrepp som de utsatts för – men att en överväldigande majoritet, nio av tio, inte ville göra någon formell polisanmälan:

Dagens Nyheter har tagit del av polisens interna promemorior där det bland annat talas om "yngre män som gnuggar sig mot småflickor i publikhavet". Enligt tidningens källor var gärningsmännen ofta unga utländska män som kommit till landet utan föräldrar. Men uppgifterna har inte kommit till allmänhetens kännedom. Poliser som DN pratat med uppger att de undviker att rapportera om händelser som knyts till gärningsmän med utländsk bakgrund.

– Vi kunde kanske ha förhindrat att flickor hade ofredats om vi hade pratat tydligare om det här, säger Eliasson till Expressen.

T.ex. kunde Nyteknik/McQueen kommentera, ANNA, Wunder eller Alleycat går också bra, och sedan är väl alla andra redan Sverigedemokrater så det kanske blir tomt i tråden nu. :)

http://www.svd.se/direkt-nar-man-ko...de-tafsa/om/polisens-morkande-om-we-are-sthlm

Kul att dn gjorde en kovändning efter att själva ha blivit informerade om händelsen, och valt att glömma bort den.

Det man med största säkerhet vet med vänstermänniskor är att dom kommer förråda dig så fort det bara blir lite obehagligt.:rofl

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Haha vad var det för fullfjädrad rasist som inte tyckte att en icke-vit behöver ta ansvar? Snacka om klapp på huvudet, " de förstår ändå inte bättre ". Lite som när ett djur begår grymheter, " de är sådana till naturen "

Ja, tydligen finns det olika krav på uppförande bland individer som baseras på hudfärg och härkomst.

Där kan vi snacka rasism.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, tydligen finns det olika krav på uppförande bland individer som baseras på hudfärg och härkomst.

Där kan vi snacka rasism.
Jag gillar den ironin, tycker mig ha identifierat den länge nu:
De som kallas rasister är egentligen anti- dito, och vice versa.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Det är förjävligt med övergrepp, helt enkelt. Och det gäller väl oavsett vem som utför dem. Invandringspolitiken har varit under all kritik en längre tid, det är inget jag kommit på nyligen. Men bara för att jag tycker att invandringspolitiken behöver skärpas till betyder det inte automatiskt att jag sympatiserar med SD.

Ungefär som att man kan tycka att det finns förbättringar att göra inom miljön, utan att tycka att miljöpartiets politik är vettig.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom