Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja, då går våra åsikter rejält isär där, för jag ser det inte som ett barn så tidigt, och därmed heller inte som mord.

Där bör det väl vara okej med rejält? ;)

Var på ultraljud förrad veckan. Allt såg ut som på en röntgen. Två hjärnhalvor, hjärta, fingrar, näsa... Och vilken hejdundrande aktivitet. Vifta,vinka,sparka snurrade runt. Fränt. Å just ja,11 veckor... dang.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Människa kan väl diskuteras, men eftersom det är ett foster som inte utvecklat alla organ ännu och därmed inte är livsduglig utanför livmodern har jag svårt att se att det skulle ha egna rättigheter som trumfar rättigheterna för den som bär på det.

Vid 18v är det väl mer eller mindre komplett?

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Var på ultraljud förrad veckan. Allt såg ut som på en röntgen. Två hjärnhalvor, hjärta, fingrar, näsa... Och vilken hejdundrande aktivitet. Vifta,vinka,sparka snurrade runt. Fränt. Å just ja,11 veckor... dang.

Ja, men fortfarande inte livsdugligt utanför livmodern och har ganska långt kvar i utvecklingen av organ.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag tycker definitivt att det är upp till varje religiöst samfund att avgöra vilka de skall viga.
Passar inte galoscherna, så går det bra att vända sig till ett annat religiöst samfund eller gifta sig borgerligt.
Detta måste vara den minst extrema åsikten någonsin i alla partier som någonsin funnits.
Men det skrämmer bort dig?

Visserligen är den första meningen viktig för mig i sammanhanget: Bortsett från att vi inte anser det vara förenligt med barnens bästa att låta samkönade par och polyamorösa grupper adoptera och inseminera...

Sen tycker jag att de religiösa samfunden kan viga de som enligt lag får vigas. Kanske är min respekt för religion bristande.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

Då är det ju bra att det ser ut såhär.

De flesta aborter utförs tidigt i graviditeten. Under 2014 utfördes 93 procent av aborterna före vecka 12 och 82 procent före vecka 9.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Visserligen är den första meningen viktig för mig i sammanhanget: Bortsett från att vi inte anser det vara förenligt med barnens bästa att låta samkönade par och polyamorösa grupper adoptera och inseminera...

Ja, den biten tycker jag är betydligt mer intressant. Varför neka såna som verkligen vill ha barn att skaffa barn, samtidigt som man riskerar att tvinga andra att bli föräldrar mot sin vilja?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ja, men fortfarande inte livsdugligt utanför livmodern och har ganska långt kvar i utvecklingen av organ.

Så du sätter med andra ord gränsen när läkarna kan få ungen att klara sig.

En 18v unge lever nog några minuter utanför livmodern, så så kassa organ har den nog inte.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Sen tycker jag att de religiösa samfunden kan viga de som enligt lag får vigas. Kanske är min respekt för religion bristande.

Nu vet man ju inte än hur det kommer att funka med samkönade föräldrar i längden, men gissningsvis lika bra/dåligt som med tvåkönade.

Möjligen att par med män lyckas något bättre.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Många skulle ge en förmögenhet för dom minuterna.

Men var så säker att du kommer få ändra din ståndpunkt i takt med vetenskapen.

Blir de gladare över ett foster som lever några minuter utanför livmodern, eller hur menar du?

Var tycker du själv att gränsen borde gå?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Blir de gladare över ett foster som lever några minuter utanför livmodern, eller hur menar du?

Var tycker du själv att gränsen borde gå?

Jag har ingen övre gräns, men ser åas till att inte hamna i en situation där jag behöver avgöra det.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag har ingen övre gräns, men ser åas till att inte hamna i en situation där jag behöver avgöra det.

Det är väl inget jag måste göra heller, min poäng och främsta åsikt är att gränsen inte bör sänkas, för att jag inte tycker att någon ska tvingas bära på, och föda fram, ett barn mot sin vilja. Skulle gränsen höjas skulle jag inte protestera det minsta, men det lär ju inte hända.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är väl inget jag måste göra heller, min poäng och främsta åsikt är att gränsen inte bör sänkas, för att jag inte tycker att någon ska tvingas bära på, och föda fram, ett barn mot sin vilja. Skulle gränsen höjas skulle jag inte protestera det minsta, men det lär ju inte hända.

Jag är mer intresserad på hur folk förvarar ställningstagandet.

Så länge folk fortfarande besitter en moralisk kompass är det inget problem i min värld, hellre en abort en ytterligare ungar som behöver näras på statens försorg.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Helt enig. Men att vi lättare tar bort något ofarligt oförstört medan vi inte har dödsstraff är, konstigt.
Jag är för fri abort men arton är tveksamt. Är samtidigt för dödsstraff

Kanske vore tvångssterilisering något att återinföra.

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Helt enig. Men att vi lättare tar bort något ofarligt oförstört medan vi inte har dödsstraff är, konstigt.
Jag är för fri abort men arton är tveksamt. Är samtidigt för dödsstraff

Det är väl dock sällan nån kommer på i 18:e veckan att de vill genomföra abort, men vissa graviditeter upptäcks sent och ibland kan det (tyvärr) dröja innan man får en aborttid. Vissa kanske heller inte kan ta beslutet omedelbart. Jag ser väl helt enkelt hellre att marginalerna är lite för höga än lite för låga.

Jag tror ju inte att det finns någon mer eller mindre normalt funtad människa som vill genomgå abort eller gör det utan minsta psykiska påverkan. Jag tror ju inte heller att någon vill vänta mer än nödvändigt om det ska göras.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Okej, om man går på preventivmedel och blir gravid då, går det också inom ramen då man får skylla sig själv?
Jag vet inte men måste du leta upp extremfallen? Förmodligen, ja. Dessutom märker man om man är gravid långt innan både 12 och 18 veckor så det är en icke-fråga i förhållande till SD i alla fall.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Grattis!!! Grymt, 11 veckor, då är de värsta riskerna över också. :)

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Jag vet inte men måste du leta upp extremfallen? Förmodligen, ja. Dessutom märker man om man är gravid långt innan både 12 och 18 veckor så det är en icke-fråga i förhållande till SD i alla fall.

Ja, extremfallen ingår. :)

Nä, men jag tycker att det är en intressant diskussion, speciellt då din syn är långt ifrån min. Och jag tycker även det är intressant att se hur saker skulle fungera i praktiken.

Jag kunde varit värre med frågeställningen, jag hade kunnat ställa frågan om undantagsfallen för våldtäktsoffer bara gäller om våldtäktsmannen blir dömd, eller hur man annars ska bevisa att det är våldtäkt så att man ska ha rätt till abort.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom