Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

apo

Ny medlem
Gick med
31 May 2010
Hoj
CBR 600
Det som också är intressant att är denna Alleycat inte vet vad SD vill, eftersom hon skriver "rejält". Vore det inte för att hon gjort några prickskytteaktioner tidigare hade jag varit hoppfull inför en stundande intressant debatt nu, men hon kommer ducka, hon har i och för sig inget val. Sedan kommer ANNA och försöker rädda snart. :banana

Usch vad dryg du är, jag hoppas verkligen du är singel så ingen är tvungen att lyssna på ditt dravel.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Är det inte rejält att sänka från v. 18 till v. 12? Det är trots allt en tredjedel av tiden som försvinner.
Nej de tycker jag inte alls. Att man även efter tre månader har rätt att mörda sitt barn tycker jag är vidrigt. Men 12v är självklart bättre än >12v.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Det där är en rätt intressant fråga, vid vilken ålder anser du att man bör tillåta det till?

Om du med ålder menar vecka så går det ju idag efter huruvida fostret är livsdugligt utanför livmodern, vilket väl är rimligt. Efter v. 22 räknas det som ett barn som klarar sig på egen hand, därför går definitiva gränsen där (vilken prövades väldigt nyligen då man lyckats rädda tidigare födda barn). Rätten till fri abort går vid v. 18 idag, vilket jag inte kan se nåt syfte till att ändra, det enda som skulle hända är väl i så fall att fler blir föräldrar mot sin vilja eller tar ogenomtänkta beslut för att de blir stressade, jag kan helt enkelt inte se vad som blir bättre av en sån sänkning.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Nej de tycker jag inte alls. Att man även efter tre månader har rätt att mörda sitt barn tycker jag är vidrigt. Men 12v är självklart bättre än >12v.

Ja, då går våra åsikter rejält isär där, för jag ser det inte som ett barn så tidigt, och därmed heller inte som mord.

Där bör det väl vara okej med rejält? ;)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om du med ålder menar vecka så går det ju idag efter huruvida fostret är livsdugligt utanför livmodern, vilket väl är rimligt. Efter v. 22 räknas det som ett barn som klarar sig på egen hand, därför går definitiva gränsen där (vilken prövades väldigt nyligen då man lyckats rädda tidigare födda barn). Rätten till fri abort går vid v. 18 idag, vilket jag inte kan se nåt syfte till att ändra, det enda som skulle hända är väl i så fall att fler blir föräldrar mot sin vilja eller tar ogenomtänkta beslut för att de blir stressade, jag kan helt enkelt inte se vad som blir bättre av en sån sänkning.

Så du går efter vad läkarvården klarar att rädda, är du beredd att anpassa den nedåt om vården förbättras?

Även om det visar sig att dom kan klara att "föda" fram direkt ur ett "provrör"?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Tillsammans med deras i övrigt helt OK politik: Ja.
Varför inte?

Detta är en anledning till att jag inte skulle göra det.

"Bortsett från att vi inte anser det vara förenligt med barnens bästa att låta samkönade par och polyamorösa grupper adoptera och inseminera samt att det bör vara upp till de religiösa församlingarna själva att avgöra huruvida vigselakten skall utsträckas till att gälla även andra än två människor av olika kön, så skall personer som tillhör någon av de sexuella minoriteterna ha samma rättigheter och skyldigheter som andra. Trakasserier och förföljelse av någon människa på basis av dennes sexuella läggning är förkastligt och skall bestraffas hårt."

Jag tycker definitivt inte det är upp till de religiösa församlingarna att avgöra vilka som har rätt att ingå äktenskap.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det som också är intressant att är denna Alleycat inte vet vad SD vill, eftersom hon skriver "rejält". Vore det inte för att hon gjort några prickskytteaktioner tidigare hade jag varit hoppfull inför en stundande intressant debatt nu, men hon kommer ducka, hon har i och för sig inget val. Sedan kommer ANNA och försöker rädda snart. :banana

Du skriver bara mitt namn för att du saknar mig :D

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Så du går efter vad läkarvården klarar att rädda, är du beredd att anpassa den nedåt om vården förbättras?

Även om det visar sig att dom kan klara att "föda" fram direkt ur ett "provrör"?

Nej, jag skulle inte vilja se den sänkas en dag helst, och jag har haft diskussionen tidigare (när sänkningen var på tapeten) då jag använde just det argumentet - att tekniken och medicinen säkert kan gå så långt en dag. Dock ser jag det väl som mindre illa att sänka den extra aborttiden något (idag används ju den främst i fall då fostret/barnet har grava missbildningar eller sjukdomar som begränsar möjligheten till ett drägligt liv), men det är väl en fördel om man fortfarande hinner göra en abort i ett sånt läge efter att den undersökningen kunnat göras.

Den fria abortgränsen vill jag verkligen inte se sänkas, men det är ju för att jag ser det som en persons rätt till sin egen kropp snarare än ett fosters rätt till ett liv i det läget.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det vore utmärkt om fler barn föddes, då behövde vi inte släppa in medelålders män från Arabien till livslång arbetslöshet för att kompensera för bortfall på arbetsmarknaden.

Vidare kunde man absolut få ge bort sitt barn till någon som vill ha det om man nu är sjuk i huvudet och gillar att mörda/ge bort sin avkomma.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

"Bortsett från att vi inte anser det vara förenligt med barnens bästa att låta samkönade par och polyamorösa grupper adoptera och inseminera samt att det bör vara upp till de religiösa församlingarna själva att avgöra huruvida vigselakten skall utsträckas till att gälla även andra än två människor av olika kön, så skall personer som tillhör någon av de sexuella minoriteterna ha samma rättigheter och skyldigheter som andra. Trakasserier och förföljelse av någon människa på basis av dennes sexuella läggning är förkastligt och skall bestraffas hårt."

Jag tycker definitivt inte det är upp till de religiösa församlingarna att avgöra vilka som har rätt att ingå äktenskap.
Får jag fråga vilket parti du röstar på, eventuellt identifierar dig med och till och med kommit fram till inte har - eller någonsin haft - någonting i sitt program som du tycker är lite eller mycket dåligt?

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Det vore utmärkt om fler barn föddes, då behövde vi inte släppa in medelålders män från Arabien till livslång arbetslöshet för att kompensera för bortfall på arbetsmarknaden.

Vidare kunde man absolut få ge bort sitt barn till någon som vill ha det om man nu är sjuk i huvudet och gillar att mörda/ge bort sin avkomma.

Jo, men det går ju i så fall först efter att man tvingats genomgå en nio månaders graviditet samt en förlossning.

Det är väl inget fel att det föds barn, men det är väl en fördel om de är önskade.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jo, men det går ju i så fall först efter att man tvingats genomgå en nio månaders graviditet samt en förlossning.

Det är väl inget fel att det föds barn, men det är väl en fördel om de är önskade.
Den som mot förmodan blivit gravid av misstag kan undantas, dvs vid våldtäkt eller gravt förståndshandikapp. Resten vet hur barn blir till, deal with it.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Får jag fråga vilket parti du röstar på, eventuellt identifierar dig med och till och med kommit fram till inte har - eller någonsin haft - någonting i sitt program som du tycker är lite eller mycket dåligt?

Det är klart det inte finns. Skrotnisse ställde en fråga. Jag svarade. Han blir så rysligt upprörd om man inte svarar på frågor.

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning
Den som mot förmodan blivit gravid av misstag kan undantas, dvs vid våldtäkt eller gravt förståndshandikapp. Resten vet hur barn blir till, deal with it.

Får jag fråga när du tycker det blir mord? Är det först när fostret börjat likna ett barn, så fort det börjat skapas ett foster i livmodern, eller redan vid användande av preventivmedel?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Får jag fråga när du tycker det blir mord? Är det först när fostret börjat likna ett barn, så fort det börjat skapas ett foster i livmodern, eller redan vid användande av preventivmedel?
Ja det får du men jag kan inte ge ett bra svar, men jag vet definitivt att i Sverige har det gått åt helvete för långt med aborträtten, exakt hur långt ner den skall justeras vet jag inte, men en bra bit.

Preventivmedel är OK för mig.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ja det får du men jag kan inte ge ett bra svar, men jag vet definitivt att i Sverige har det gått åt helvete för långt med aborträtten, exakt hur långt ner den skall justeras vet jag inte, men en bra bit.

Jag hittade dessa siffrorna:

Andelen aborter före 9:e graviditetsveckan utgjorde drygt 78% av alla aborter 2010.
De huvudsakliga anledningarna vid ansökan av sen abort (efter vecka 18) var sociala problem (47%), samt fosterskader eller kromosomavvikelser (51%).

http://www.babyhjalp.se/abortstatistik_sverige

Fräschare siffror:

Korta fakta
I Sverige utförs årligen mellan 35 000 och 38 000 aborter. År 2014 utfördes ungefär 36 600 inducerade aborter. Det motsvarar 20,2 aborter per 1 000 kvinnor i åldern 15-44 år.
De flesta aborter utförs tidigt i graviditeten. Under 2014 utfördes 93 procent av aborterna före vecka 12 och 82 procent före vecka 9.
Medicinsk metod är vanligast och användes vid 88 procent av alla aborter år 2014.

https://www.socialstyrelsen.se/statistik/statistikefteramne/aborter

Last edited:

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Hoj
Struthörning

Okej, om man går på preventivmedel och blir gravid då, går det också inom ramen då man får skylla sig själv?

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Okej, men då kan du ju inte rösta på något parti alls, trist för dig.

Lite så faktiskt.

Jag tycker det är viktigt att värna det sociala skyddsnätet, att vi tar hand om varandra.
Det trista är att det bara är SD som håller hårt i det som deras väljare förväntar sig.
Många partier sviker väljarna.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Menar du att man skall tvinga religiösa utföra religiösa ceremonier.:va

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...