Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En kvinna skriver hur hon blev antastad av en man som kom från ett annat land. Kommentarerna är av typen ”Avrätta på plats” och ”Ut med dom!!!”.

Klart man blir arg, rädd och ledsen. Men i samma slag hamnar den intellektuella nivån i de här inläggen på samma som i trådens första inlägg. Kanske är det symtomatiskt? Och frågan var ju: hur kommer den här typen av resonerande fungera i alla de tusentals nämnder som SD kommer sitta i?

Ihop med de i Kalmar, Köln, Paris, Hamburg.. Men det är säkert kvinnornas eget fel.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Du skriver just inget annat än det man kan läsa i kommentarsfälten efter typiska nu-går-Sverige-under-inlägg.

En gång ingen gång, två gånger, olyckligt sammanträffande. Tre gånger, ett mönster.

Men fortsätt du fokusera på ovärdiga kommentarer, det får säkert de avskyvärda gärningarna att upphöra.

Eller se verkligheten för vad,den.är, vad kulturer kan föra med sig.
http://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/blunda-inte-for-en-unken-kvinnosyn/

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ihop med de i Kalmar, Köln, Paris, Hamburg.. Men det är säkert kvinnornas eget fel.
I och för sig är kvinnor underrepresenterade som SD-väljare. Som grupp är det alltså helt klart ett problem att de inte inser vad de utsätter sig för genom att rösta på ansvarslösa partier. Men visst, teoretiskt sett kanske de varken förstod eller faktiskt hade försökt göra något åt islamiseringen.

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
...kvinnor...de inte inser vad de utsätter sig för genom att rösta på ansvarslösa partier.
Åhå, du vet bättre än 85% av landets kvinnor vad som är bäst för dem. Bara att säga detta tyst för sig själv några gånger – ”jag vet bättre än andra vad som är bäst för dem” – borde ju väcka lite andra tankar än ”jag är verkligen bättre och smartare än de allra flesta och jag borde få bestämma mer”. Men om inte, ja då har vi nog en winner!!!! (minus våldet, hoppas jag)

:)

Bifogat

• a-complete-guide-to-the-mens-fashion-in-american-psycho.jpg
    a-complete-guide-to-the-mens-fashion-in-american-psycho.jpg
    21.3 KB · Visningar: 37
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
... du vet...landets kvinnor...jag vet..vad som är bäst för dem...jag är verkligen bättre och smartare än de...och jag borde få bestämma mer... en winner... (...våld, ja)

Ett bidrag nu när du dragit igång SM i fulkvotning...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Åhå, du vet bättre än 85% av landets kvinnor vad som är bäst för dem. Bara att säga detta tyst för sig själv några gånger – ”jag vet bättre än andra vad som är bäst för dem” – borde ju väcka lite andra tankar än ”jag är verkligen bättre och smartare än de allra flesta och jag borde få bestämma mer. Men om inte, ja då har vi nog en winner!!!! (minus våldet, hoppas jag)

Kan du berätta om de tre-fyra starkaste minnena från din barndom tror du? Det vore väldigt intressant att förstå hur man blir som du.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Kvinnor kommer att rösta SD när dom själva börjar se följderna av att inte ha gjort det tidigare.

När deras egna döttrar bli kallade "svennehora" på daglig basis från förskoleåldern och uppåt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kvinnor kommer att rösta SD när dom själva börjar se följderna av att inte ha gjort det tidigare.

När deras egna döttrar bli kallade "svennehora" på daglig basis från förskoleåldern och uppåt.
Du menar att om man skickar alla kvinnor till det kommunala badhuset så blir de SDare? Jag tror du har rätt.

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Det där gäller män också, dock inte i lika stor utsträckning. Man byter inte åsikt innan man drabbats personligen, typ får ett transitboende bredvid villan.

Har fortfarande folk i min närhet som tror att sjuklövern skall reda upp situationen.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det där gäller män också, dock inte i lika stor utsträckning. Man byter inte åsikt innan man drabbats personligen, typ får ett transitboende bredvid villan.

Har fortfarande folk i min närhet som tror att sjuklövern skall reda upp situationen.
Jag har folk i min närhet som bor bredvid en mena-anläggning och fortfarande tycker allt är frid och fröjd.
Man undrar hur man en gång blev vänner eftersom vi kom från olika planeter liksom

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj

Så är det sannolikt. Gammal kompis fru är sjuksyrra. Hon hade länge den "humanistiskt godtrogna " bilden om människor oavsett kulturella skillnader. Men efter tillräckligt många hot, nedvärderande tillmälen och sexuella inviter från en ur mönstret tydlig härkomst är hon tämligen förbytt..

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så är det sannolikt. Gammal kompis fru är sjuksyrra. Hon hade länge den "humanistiskt godtrogna " bilden om människor oavsett kulturella skillnader. Men efter tillräckligt många hot, nedvärderande tillmälen och sexuella inviter från en ur mönstret tydlig härkomst är hon tämligen förbytt..
Jag hade en kollega som satt och orerade om nazister i SD för bara något år sedan.
Han får numera Ratko Mladic att verka balanserad.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför röstar folk på SD? För att bara de tycker det som står i sista stycket. Bland annat.

Jag kan räkna upp ca 100 skäl till -men bara till den som vill motivera varför den röstar som den gör. :)

"Enligt Merkels socialdemokratiske koalitionspartner Sigmar Gabriel ska asylsökande som döms till fängelse eller skyddstillsyn kunna fråntas rätten till asyl, uppger Reuters.

– Varför ska tyska skattebetalare betala för fängslandet av utländska brottslingar? Hotet om att tillbringa tid bakom galler i hemlandet är mycket mer avskräckande än fängelsestraff i Tyskland."

"Ut med packet" som det skanderades på 90-talet, märkligt nog känns det plötsligt fräscht.

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Hoj
Triumph Bonneville
Du menar att om man skickar alla kvinnor till det kommunala badhuset så blir de SDare? Jag tror du har rätt.
Om du tror att du har rätt så hade ju alla kvinnor som besökt ett kommunalt badhus röstat på SD.

Så är det ju nu inte, utan bara 15% av landets kvinnor röstar på SD. Och din analys är att det inte själva kan avgöra vad som är viktigast för dem? Jag får ta och upprepa det jag skrev förut: den som på allvar tror sig veta bättre än 85% av landets kvinnor vad de ska rösta på, den har så stor tilltro till sin egen viktighet/storhet att det för länge sedan har passerat gränsen för patologi.

PS. Håller inte flera av er som skriver nedvärderande om kvinnor och invandrare med om att tongången här blir väldigt hätskt/överdriven? DS.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Om du tror att du har rätt så hade ju alla kvinnor som besökt ett kommunalt badhus röstat på SD.

Så är det ju nu inte, utan bara 15% av landets kvinnor röstar på SD. Och din analys är att det inte själva kan avgöra vad som är viktigast för dem? Jag får ta och upprepa det jag skrev förut: den som på allvar tror sig veta bättre än 85% av landets kvinnor vad de ska rösta på, den har så stor tilltro till sin egen viktighet/storhet att det för länge sedan har passerat gränsen för patologi.

15% av landets kvinnor uppsöker kommunala badhus?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Ursäkta men jag skrev inte till dig så stick.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tillbaka till ursprungsfrågan, varför röstar folk på SD?
För att de inte vill bli antastade på stan av "barn" förstås.
Eller har något annat parti ens erkänt problemet med unga arabiska män som skändar vita kvinnor?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag vet inte om du roar dig med Facebook, men så här skrev Moderaterna Stockholm i dag:

"Vi moderater kommer aldrig acceptera att vi skapar ett samhälle där män och kvinnor skiljs åt. Kan man porta huliganer från fotbollsmatcher måste man kunna porta sexualförövare från badhus. Gör om, gör rätt och stå upp för de mänskliga rättigheter som de rödgrönrosa säger sig värna" skriver oppositionsborgarrådet Anna König Jerlmyr.
✔ Vi kräver att majoriteten i Stockholm, ledd av Karin Wanngård (S), återtar beslutet om separata badpooler.

Så det kan nog vara på gång att något fler parti erkänner problemet.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom